  • Data: 2010-06-22 17:36:42
    Temat: Re: Różnicówka a TN-C
    Od: c...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

    > Użytkownik "Papo Smurf" <S...@z...sa> napisał w wiadomości

    >    Głupszy jesteś niż ustawa przewiduje. Zobacz na czym polega działanie
    > wyłącznika różnicowego i sam dojdziesz do wniosku, że uziemienie nie jest mu
    > do niczego potrzebne.
    >    Wystarczy aby bolec gniazdka był podłączony z zerem bez jego
    > pośrednictwa. Co więcej do jego działania nawet bolec uziemiający tak
    > naprawdę nie jest potrzebny. Wystarczy, że po przebiciu prąd będzie wracał
    > inną drogą niż poprzez różńicówkę.

    Co to jest ZERO? Bolec ma być podłączony z ZEREM ? - z czym? Z PE czy N ?
    Jeżeli przyjmiemy, że bolec ma być podłączony z ZEREM to jest z PE bez
    pośrednictwa uziemienia czyli PE to jest to nonsens. Jeżeli przyjmiemy, że
    bolec ma być podłączony z N bez pośrednictwa uziemienia to też jest nonsensem,
    bo bolec to własnie PE, więc dlaczego mamy go łączyć z N? skoro połączenie PE
    z N powoduje wywalenie różnicówki... Same nonsensy powstają z używania
    nomenklatury ZERA bo to pojęcie już dawno zdechło śmiercią naturalną o czym
    niektórzy tu nie wiedzą nadal a bawią się różnicówkami i ZEREM - lepiej
    pobawić się szafą i różnicówką, czyli wrzucić ją do szafy jak kolega gdzieś
    wyżej napisał... Nawet WIKIPEDIA dla dzieci podaje, że ZERA nie ma już od lat,
    czyli od kiedy powstały różnicówki: http://pl.wikipedia.org/wiki/Przew%C3%
    B3d_elektryczny
    Widzę, że łatwo jest komuś zarzucić głupotę, dlatego nigdy nikomu tak
    niempiszę bo w jakimś temacie sam mogę być głupi, co nie znaczy, że to
    upoważnia do wyzywania mnie od takich - troszkę kultury panowie...