  • Data: 2010-06-22 18:08:42
    Temat: Re: Różnicówka a TN-C
    Od: c...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

    > No własnie nic. Jest tylko zalecenie uziemiania tegoż punktu. (Ciekawe jak
    > mam uziemić w bloku.) Zalecenie, nie obowiązek. Dlatego po rozważeniu
    > wszyskich zaprzeciwów i intencji ustawodawcy, u siebie zrobiłem TT.
    > Niezgodnie z przepisami, więc szczegółów nie opiszę.

    A praktycznie w bloku przewód ZEROWY tak nazywany według dawnej nomenklatury
    już dawno jest uziemiony przez wielu użytkowników do kaloryfera lub do rur
    wodnych z czym się spotykam od lat, więc dawno przejął rolę przewodu PEN, a
    choćby nawet i nie był nigdzie uziemiony to wykonanie instalacji po nowemu na
    trzy przewody i rodzielenie tego PEN czy jest on uziemiony czy nie na PE i N
    gdziekolwiek w tablicy rodzielczej przed różnicówkami: czy je zastosujesz, czy
    nie, to ma sens bo w razie wymiany instalcji przez właściciela bloku Ty masz
    już gotową instalcję według nowych zaleceń i nie musisz kuć od nowa swojego
    mieszkania... To wszystko w tym temacie bo dalej nie ma sensu dyskutować skoro
    autor postu się nie odzywa i ma nas gdzieś... Widzę tutaj tylko
    zacietrzewienie i wyzwiska nawzajem - mam nadzieję, że autorowi postu nie
    chodziło tylko o taką dyskusję... z wyzwiskami od głupców...