  • Data: 2017-12-25 21:14:54
    Temat: Re: Rozlutownica potrzebna
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 25.12.2017 o 00:03, Janusz pisze:

    > wciśnij ją do grzałki, bez problemu zrobisz to paznokciem ale na zimno,

    Na ciepło - to raczej parę lat musiałbym jogę trenować by dać radę
    bólowi :-D

    Przymierzałem się do tego początkowo. Nie dałem rady. Może być tak, że
    przechodzona zapiekła się.
    Ale niebawem będę miał nową grzałkę, którą mogę ew. zniszczyć. Spróbuję
    też zamrozić ją. Może się obkurczy rurka na tyle, że da się ją przesuwać.

    > ja zostawiłem na równo z uszczelką.

    Zauważyłeś różnicę?

    > bo powinny być z silikonu a nie gumowe, szybko się filtr oparów na końcu
    > rurki zapycha. Po pół roku użytkowania niezbyt intensywnego, kolba
    > nadaje się
    > do wyrzucenia.

    Aż tak? W tej co mam, to można dostać elementy zamienne: pojemnik z
    całym wyposażeniem, groty, grzałkę. Muszę ją tylko udoskonalić. Szczelna
    jest.

    Co do silikonu to musiałbyś trafić na ekstremalną jego wersję. Typowy
    przy 230 stopniach wymięka. Trafić taki, który da radę przy 450...
    hmmm... wyzwanie.

    > Ale i tak jest o niebo lepsza od odsysacza z grzałką, tam
    > po kilku razach
    > tłok traci szczelność i przestaje ciągnąć, szkodzą jej przestoje gdzie
    > jest grzany a nic się nie odsysa.

    To zależy od wykonania. Ze szczelnością tych sprężynowo-elektrycznych
    nie miałem problemów, co nie umniejsza ich gównianości.

    Do nich nie wrócę nawet jeśli miałbym się męczyć z tym co mam. Tak jak
    napisałeś - nie ma porównania w odsysaniu.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek