  • 61. Data: 2022-06-03 12:21:30
    Temat: Re: Rozładowałem do zera aku mimo monitoringu :-)
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 03.06.2022 o 12:15, ii pisze:

    > Nie pamiętam. Pewnie nie była wystarczająco otwarta. Co by nie było to
    > kwestia, że można to zrobić na wiele sposobów, ale trzeba zrobić a nie
    > jest gotowe i tylko raportowania brakuje.

    Dlatego ja wziąłem gotowca, żeby nie tracić czasu na dłubaninę.
    Dłubaninę zawsze można sobie zrobić na boku a gotowiec działa i pilnuje.

    Ty widzę jesteś z tego sortu, że jak się pali to kopiesz studnię :]

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 62. Data: 2022-06-03 13:56:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 3 Jun 2022 12:06:43 +0200, ii wrote:

    > I widzisz, jakbym monitorował to nie dopuściłbym do takiego
    > rozładowania, że trzeba długo ładować :-)

    Jak bedziesz bral 80mA, to codziennie trzeba bedzie ładować.
    A jak 20mA, to tez co pare dni.

    Wiec jak pisalem - zamiast monitorowac zrob rotacje samochodow,
    zeby kazdym co pare dni jezdzic, albo zaparkuj i podłacz ladowarke.

    Bo to cię i tak nie minie :-)

    J.

  • 63. Data: 2022-06-03 15:09:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 03 Jun 2022 07:37:40 +0200, jacek pozniak wrote:

    > Sciślej mówiąc, obwód rezonansowy pobudzany krótkim impulsem i generujący
    > drgania gasnące. Gasną szybciej jeśli w pobliżu jest metal.
    > O ile dobrze pamiętam to patent TexasInstruments, można korzystać za free
    > jeśli na ich chipach. No i cała branża się rzuciła przed laty na MSP430. No
    > a teraz zonk.

    A co - zabrakło?

    > Niewiele.

    Niewiele to jest tez w bateryjce.
    Jakies bardzo krotkie impulsy samplujące?

    J.

  • 64. Data: 2022-06-03 17:38:59
    Od: ii <i...@o...invalid>

    > Dlatego ja wziąłem gotowca, żeby nie tracić czasu na dłubaninę.
    > Dłubaninę zawsze można sobie zrobić na boku a gotowiec działa i pilnuje.
    >
    > Ty widzę jesteś z tego sortu, że jak się pali to kopiesz studnię :]

    Mnie się nie pali, ale niemal od ręki zrobiłem coś co Ty musiałeś
    dostać. Nie musiałem do tego instalować żadnego podejrzanego softu.
    Mogłoby nawet działać, gdyby nie to, że akurat trochę więcej prądu
    pobiera niż mi się wydawało. Właściwie to nadal można się zastanawiać
    dlaczego rozładowało aku bo jakoś tracker nie rozładowuje a swoje musi
    pobierać. A przede wszystkim, ja mogę to nadal rozwijać np. w kierunku
    użycia LoRy, której moduł mam już na płytce. Czyli nie dość, że mam
    możliwość potencjalnego rozwoju to jeszcze zdobyłem doświadczenie. I kto
    tu jest w d..e.

  • 65. Data: 2022-06-03 17:40:50
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 03.06.2022 o 13:56, J.F pisze:

    > Jak bedziesz bral 80mA, to codziennie trzeba bedzie ładować.
    > A jak 20mA, to tez co pare dni.

    Wiesz, że nie, że te 20mA jest standardem.

    > Wiec jak pisalem - zamiast monitorowac zrob rotacje samochodow,
    > zeby kazdym co pare dni jezdzic, albo zaparkuj i podłacz ladowarke.
    >
    > Bo to cię i tak nie minie :-)

    Jesteś pesymistą :-)

  • 66. Data: 2022-06-03 17:49:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 3 Jun 2022 17:40:50 +0200, ii wrote:

    > Wiesz, że nie, że te 20mA jest standardem.

    20mA to 0.5Ah dziennie.

    Wiec biorac pod uwage, ze rozladowywanie akumulatorowi olowiowemu
    szkodzi, to ja bym uzupelnial ładunek nawet jak sie troche rozladuje.
    5Ah to juz troche?
    A 3Ah ?

    > Jesteś pesymistą :-)

    Na razie to juz masz drogi raz rozladowany :-)

    J.

  • 67. Data: 2022-06-03 19:02:17
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 03.06.2022 o 17:38, ii pisze:
    [...]
    > Mnie się nie pali, ale niemal od ręki zrobiłem coś co Ty musiałeś
    > dostać.

    Odwrotnie. Ja dostałem od ręki a ty musiałeś dziubać i w sumie bez skutku :]

    > Nie musiałem do tego instalować żadnego podejrzanego softu.

    Ja też nie musiałem ale sobie zainstalowałem dla wygody. Inna sprawa że
    nie wiedzę tutaj czegoś podejrzanego, raczej odwracanie kota ogonem.

> [...]
    > pobiera niż mi się wydawało. Właściwie to nadal można się zastanawiać
    > dlaczego rozładowało aku bo jakoś tracker nie rozładowuje a swoje musi

    Zawsze tyle pobiera. Jeśli dodatkowo chcesz mieć wysyłanie do Netu z
    każdego miejsca to trzeba jeszcze jakiś router zasilać.

    > A przede wszystkim, ja mogę to nadal rozwijać np. w kierunku
    > użycia LoRy, której moduł mam już na płytce. Czyli nie dość, że mam
    > możliwość potencjalnego rozwoju to jeszcze zdobyłem doświadczenie.

    Doświadczenie zdobyłem wieki temu a nie chciało mi się dłubać, wolałem
    gotowca bo szybciej i bez problemów. Jeśli najdzie mnie ochota to nadal
    mam możliwość podziubania (nie widzę jednak sensu) ale co najważniejsze,
    JUŻ mam działający moduł, którego nie posiadasz. Inaczej: siedzę na
    brzegu i paczę jak płyniesz i się topisz/pogrążasz :)

    > I kto
    > tu jest w d..e.

    Ciągle Ty. Ja mam i mi działa, Ty masz ale nie działa i próbujesz
    odwracać kota ogonem :]

    Sorry, zawsze wygrywam :]

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 68. Data: 2022-06-03 21:09:02
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 03.06.2022 o 17:49, J.F pisze:

> [...]
    >
    > Wiec biorac pod uwage, ze rozladowywanie akumulatorowi olowiowemu
    > szkodzi, to ja bym uzupelnial ładunek nawet jak sie troche rozladuje.

    To nic, żaden aku samochodowy od tego nie padnie. Od 4x większego też
    wydaje się, że nie powinien. A jednak tak stało się. Musiałbym zacząć
    monitorować pobór prądu przez moduł :-)

    > Na razie to juz masz drogi raz rozladowany :-)

    Nie przejmujmy się. Ma już ze 3 lata. 1-dniowe zapomnienie ubezpieczenia
    więcej kosztuje. Albo +69.

  • 69. Data: 2022-06-03 21:14:55
    Od: ii <i...@o...invalid>

    > W dniu 03.06.2022 o 17:38, ii pisze:
    > [...]
    >

    > Odwrotnie. Ja dostałem od ręki a ty musiałeś dziubać i w sumie bez
    > skutku :]

    Skutek jest.

    > Ja też nie musiałem ale sobie zainstalowałem dla wygody. Inna sprawa że
    > nie wiedzę tutaj czegoś podejrzanego, raczej odwracanie kota ogonem.

    Logowanie numerem telefonu? Udostępnianie lokalizacji? Dostęp do
    kontaktów? Takie standardy dla frajerów.

    > Zawsze tyle pobiera. Jeśli dodatkowo chcesz mieć wysyłanie do Netu z
    > każdego miejsca to trzeba jeszcze jakiś router zasilać.

    A chcę? Tak wywnioskowałeś z moich artykułów? Czy może sobie ubzdurałeś?

> [...]
    > JUŻ mam działający moduł, którego nie posiadasz. Inaczej: siedzę na
    > brzegu i paczę jak płyniesz i się topisz/pogrążasz :)

    Ja czytam jakieś twoje bzdury o używaniu Supli jak wyraźnie podałem inne
    założenia. Czytać nie umiesz? Czy całkiem pop..ło?

    > Ciągle Ty. Ja mam i mi działa, Ty masz ale nie działa i próbujesz
    > odwracać kota ogonem :]
    >
    > Sorry, zawsze wygrywam :]

    Jak wyżej.

  • 70. Data: 2022-06-03 21:54:47
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 03.06.2022 o 21:14, ii pisze:
    [...]
    > Skutek jest.

    Tylko negatywny a nie zamierzony w sensie że nie spełnia minimów :]

    > Logowanie numerem telefonu? Udostępnianie lokalizacji? Dostęp do
    > kontaktów? Takie standardy dla frajerów.

    Musiałem założyć okulary bo TAKIEJ bredni dawno nie czytałem.
    Jakiem numerem? Pojebało? Jakiej lokalizacji? Pojebało? Jakich
    kontaktów? Pojebało?

    Pojebało Cię w 100% :]

    Uwielbiam takich nieoczytanych, nieogarów, którzy sami sobie kopią dołek
    i publicznie pokazują swoją niewiedzę :D

    > A chcę? Tak wywnioskowałeś z moich artykułów? Czy może sobie ubzdurałeś?

    To jak realizujesz/chcesz powiadomienie? Gołębiem pocztowym, przez
    sendmaila? :D

    > Ja czytam jakieś twoje bzdury o używaniu Supli jak wyraźnie podałem inne
    > założenia. Czytać nie umiesz? Czy całkiem pop..ło?

    > Jak wyżej.

    Tak, zawsze wygrywam :]

    --
    LordBluzg(R)??