  • 41. Data: 2022-06-01 17:35:47
    Temat: Re: Rozładowałem do zera aku mimo monitoringu :-)
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    W dniu 01.06.2022 o 00:26, ii pisze:
    > Nie widzę by to było off-topic. Co za różnica jaki pomiar się przesyłą.

    Różnica jak się ten pomiar realizuje. Ty nie odłączasz rezystora
    tranzystorem o czy pisałem w innym wątku....

    > A co mi to ma konkretnie dać jak nie mam na to wpływu.

    Jak widać miałeś wpływ, skoro rozładowało aku. :) Badania prototypu - na
    chuj to komu. Są różne tryby uśpienia, mogą zadziałać, mogą nie
    zadziałać, wybudzenia, itp. Nie no, po co ja to piszę...

    > Np?

    Przepięcia, zapady napięcia... Całe tomy norm/wymagań mądrzy ludzie
    spisali. Ja wiem - ESP, dwa rezystory i po sprawie. ;)

    > A szyfrowanie transmisji ogranicza inwigilację przez zakład?

    Przez zakład (dostawcę) nie, ale przez obcą osobę - tak. Kiedyś
    oglądałem na YouTubie, jak gościu rozszyfrował i wykorzystywał dane z
    czujników temperatury od sąsiada... Tak ktoś może i Twoje napięcie
    odczytywać. I nie tylko. ;)

    > Wygląda, że
    > zakład ma dostęp do niemal każdej sekundy używania medium. To nie jest
    > właściwe.

    Może niewłaściwe było to, że pokazali to na YouTubie (była mapa i dane).
    Z resztą trzeba się pogodzić. Chyba, że da się nie zgodzić na odczyt
    radiowy lub owinąć wodomierz w sreberko.
    Podobnie jest w zakładach produkcyjnych, tylko tam podpisują umowy o
    poufności...

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 42. Data: 2022-06-01 20:57:32
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 01.06.2022 o 17:35, Dykus pisze:
    > Witam,

    > Różnica jak się ten pomiar realizuje. Ty nie odłączasz rezystora
    > tranzystorem o czy pisałem w innym wątku....

    A ile mA pobiera 200k rezystor?

    > Jak widać miałeś wpływ, skoro rozładowało aku. :)

    Nie, musiałbym rozbudować infrastrukturę czego wtedy nie mogłem zrobić.

    > Badania prototypu - na
    > chuj to komu. Są różne tryby uśpienia, mogą zadziałać, mogą nie
    > zadziałać, wybudzenia, itp. Nie no, po co ja to piszę...

    Żebym nie mógł odczytać pomiaru? Durna propozycja.

    > Przepięcia, zapady napięcia... Całe tomy norm/wymagań mądrzy ludzie
    > spisali. Ja wiem - ESP, dwa rezystory i po sprawie. ;)

    No tak, w instalacji samochodowej niewiele się dzieje. Moduł ma też
    pewne zabezpieczenia.

    > Przez zakład (dostawcę) nie, ale przez obcą osobę - tak.

    A w filmie było jak gościu z zakładu czyta pomiary.

    > Kiedyś
    > oglądałem na YouTubie, jak gościu rozszyfrował i wykorzystywał dane z
    > czujników temperatury od sąsiada... Tak ktoś może i Twoje napięcie
    > odczytywać. I nie tylko. ;)

    No to rzeczywiście będzie kanał jak przeczyta ile V ma mój akumulator :-)

    > Może niewłaściwe było to, że pokazali to na YouTubie (była mapa i dane).

    No np.

    > Z resztą trzeba się pogodzić. Chyba, że da się nie zgodzić na odczyt
    > radiowy lub owinąć wodomierz w sreberko.
    > Podobnie jest w zakładach produkcyjnych, tylko tam podpisują umowy o
    > poufności...

    No nie, możliwości ochrony są banalne. Moduł komunikacyjny może np
    wysyłać tylko pewną małą ilość pomiarów w danym okresie czasu. Np 5
    pomiarów z miesiąca. To pozwala rozliczyć a nie pozwala inwigilować.

  • 43. Data: 2022-06-01 20:58:21
    Od: ii <i...@o...invalid>

    > Pochuj, jak nie działa prawidłowo?

    Że niby to gówno które dałeś działa inaczej? A niby w jaki sposób jak
    tam jest taki sam ESP?

  • 44. Data: 2022-06-01 21:01:21
    Od: ii <i...@o...invalid>

> [...]
    >
    > To zależy czy zasiarczony czy nie. W każdym razie, ten prymitywny układ
    > działa lepiej niż najlepsza ładowarka "inteligentna". To właśnie jest
    > CLOU nazwy. Ładowarka INTELIGENTNA wymaga inteligencji :]...od
    > obsługującego. Stąd jej nazwa. Debil wymaga inteligencji od ładowarki i
    > to jest kluczem programu :D

    > Właśnie udowodniłeś, że jesteś debilem. Przykład: masz żarówki na
    > choinkę w układzie szeregowym. Jedna się spaliła a ty pytasz czy
    > pozostałe świecą i pytasz z jaką mocą. A jebnij się w ten pusty łeb :D
    >
    > Paczę jak wypierdalasz :D Ładnie wypierdalasz, podobamisię :)

    No nie, debilem to jesteś Ty. Cele zasiarczają się podobnie i z tego nie
    wynika niemożność naładowania aku tylko utrata jego pojemności.

  • 45. Data: 2022-06-01 21:22:20
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 01.06.2022 o 06:49, J.F pisze:

    > Ale nie da sie utawic 12V.
    >
    > Swoja droga - tyle maja w Azji akumulatorow 6V, ze to taka wazna
    > funkcja?

    Już zapomniałem. Ładowarka nie miała włącznika zasilania a miała
    przełącznik do ładowania aku motocyklowych, który nie zmniejszał
    napięcia tylko prąd, więc nie miał tej funkcjonalności która mogłaby
    rozwiązać problem błędnego rozpoznawania. Jakiś tańszy Powermat, możecie
    sobie odszukać. Dawała grubo większy prąd od lidlowej i pczywiście
    mojego zasilacza laboratoryjnego i umiała ładować od zera, ale
    niepoprawnie wyłączała się po dojściu do 6V.

  • 46. Data: 2022-06-01 21:24:18
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 01.06.2022 o 21:01, ii pisze:
    [...]
    > No nie, debilem to jesteś Ty. Cele zasiarczają się podobnie i z tego nie
    > wynika niemożność naładowania aku tylko utrata jego pojemności.

    Pierdolisz farmazony. Zjebany aku miał cały czas napięcie 7V i nichuj
    więcej, pomimo różnych prób. Podczas próby ładowania, nie brał
    praktycznie żadnego prądu z ładowarki. Zwyczajnie wpierdoliło jedną celę
    lub trzy, nie wnikałem. Utrata pojemności nie skutkuje takim działaniem.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 47. Data: 2022-06-02 07:12:15
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Ale mają turbinkę i magnes przy niej. Bardzo łatwo wykorzystać energię
    > do podtrzymania życia baterii.

    Magnes jest jedynie jako sprzęgło mechaniczne pomiędzy częścią suchą i
    mokrą. Do przeniesienia informacji o obrotach do nadajnika, wykorzystuje się
    obecnie cewki współpracujące z blaszką lub transoptory odbiciowe (rzadziej).
    Wodomierze mają dość wolno obracającą się blaszkę; sampluje się ją czasami
    rzędu części sekund.
    Ciepłomierze mają szybko obracającą się blaszkę (nie mają liczydła
    mechanicznego), samplowanie rzędu 30Hz
    Nadajnik radiowy nadaje co minutę (+harmonogram aby, np. w nocy nie
    nadawał); starcza na 5 lat (Bateria rozmiar AA, w ciepłomierzach rozmiar C).

    Ciepłomierze, bez radia; zdarzają się takie co ponad 10 lat na obiektach są
    i nadal elektronika działa.

    jp

    --
    jp

    www.flowservice.pl
    www.flowsystem.pl

  • 48. Data: 2022-06-02 12:37:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 1 Jun 2022 21:22:20 +0200, ii wrote:

> [...]
    > mojego zasilacza laboratoryjnego i umiała ładować od zera, ale
    > niepoprawnie wyłączała się po dojściu do 6V.

    Moze byc ciekawe, bo kolejna wada tej "lidlowej" to mały prąd.
    jak sie rozladuje 80Ah, to ładowanie 3.8A do pelna troche trwa.

    No ale taka wada tez w zasadzie dyskwalifikuje.

    J.

  • 49. Data: 2022-06-02 15:15:02
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 01.06.2022 o 20:58, ii pisze:

    > Że niby to gówno które dałeś działa inaczej? A niby w jaki sposób jak
    > tam jest taki sam ESP?

    Bo istnieje już pełna infrastruktura do tego, której nie posiadasz :]
    Wystarczy włączyć.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 50. Data: 2022-06-02 18:24:35
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 02 Jun 2022 07:12:15 +0200, jacek pozniak wrote:

    > Magnes jest jedynie jako sprzęgło mechaniczne pomiędzy częścią suchą i
    > mokrą. Do przeniesienia informacji o obrotach do nadajnika, wykorzystuje się
    > obecnie cewki współpracujące z blaszką

    W sensie, ze cewke wykorzystuje sie jako detektor bliskosci pasywnej
    blaszki?
    Mozna, ale to chyba wymaga troche mocy.

    A cewka pieknie wykrywa zmienne pole magnetyczne ... i faktycznie moze
    nawet troche mocy generowac przy tym.

    > lub transoptory odbiciowe (rzadziej).

    To tez wymaga troche mocy ...

    > Wodomierze mają dość wolno obracającą się blaszkę; sampluje się ją czasami
    > rzędu części sekund.

    Choc mozna samplowac bardzo krotkimi impulsami.

    Na jednej baterii?

    J.