  • Data: 2022-06-05 01:33:59
    Temat: Re: Rozładowałem do zera aku mimo monitoringu :-)
    Od: ii <i...@o...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 04.06.2022 o 12:44, Dykus pisze:
    > Witam,

    > Kuriozum. Wyobrażasz sobie np. sieć bezprzewodowych czujników w
    > zakładzie produkcyjnym, w którym nagle przestają być zasilane ich
    > bramki? Czy wszystkie czujniki mają próbować wysyłać dane i rozładować
    > swoje baterie w krótkim czasie? :) Niech czujnik wysyła co zadany
    > interwał czasu. I to dotyczy zarówno GFSK, LoRa jak i WiFi, gdzie
    > nawiązanie połączenia kosztuje więcej. Nawet spokojnie można rozważyć
    > transmisję bez potwierdzenia, jednokierunkową.
    > My chyba nadal rozmawiamy o czymś innym, bo przecież to są oczywiste
> [...]

    Ale, że niby mój samochód rozładował się bo bramka nie działała? Chyba
    kompletnie nie zrozumiałeś. Żeby można było wysłać pomiar i coś z tego
    mieć, trzeba mieć jakąś infrastrukturę, która przyjmie pomiar. To może
    by nawet apka na telefon. Natomiast musi ona działać przez cały czas jak
    się chce te pomiary wykonywać rzadziej by oszczędzić prąd. Takiej infry
    w moim przypadku nie było, więc sobie udostępniłem odpytywanie modułu z
    sensorem o pomiar. I wydawało się, że jak moduł pobiera 20mA to jest to
    wystarczające. Okazało się jednak że moduł pobiera 80mA co w sumie też
    nie powinno zabić aku, ale tak się jednak stało. I teraz można się
    zastanawiać dlaczego i co zmienić.

    > Raczej nieudolność projektanta. :)

    > Jak widać sporo nie wiesz, skoro nie potrafisz zrobić prostego modułu,
    > który mierzyłby napięcie przez więcej niż dwa tygodnie, mając do
    > dyspozycji akumulator samochodowy. :D Ale wiara w swoje umiejętności to
    > cenna cecha.

    Niemniej jednak, wiem więcej od Ciebie.

    > I kto by miał tą decyzję o wyciekach podejmować - czujnik/wodomierz? Tak
    > się po prostu tego nie robi, zwłaszcza dzisiaj. Z wielu powodów jest to
    > kłopotliwe i mało elastyczne.

    Nonsens. Tak się to właśnie robi od zawsze. Natomiast niefrasobliwość
    ludzi powoduje, że robią to inaczej.