  • Data: 2022-06-04 12:44:54
    Temat: Re: Rozładowałem do zera aku mimo monitoringu :-)
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    W dniu 04.06.2022 o 09:46, ii pisze:

    > No to, że jak nie masz gdzie pomiaru wysłać (infrastruktura) to musisz
    > utrzymywać moduł w gotowości do połączenia się do niego. Gdybyś miał to
    > mógłbyś wysłać i uśpić.

    Kuriozum. Wyobrażasz sobie np. sieć bezprzewodowych czujników w
    zakładzie produkcyjnym, w którym nagle przestają być zasilane ich
    bramki? Czy wszystkie czujniki mają próbować wysyłać dane i rozładować
    swoje baterie w krótkim czasie? :) Niech czujnik wysyła co zadany
    interwał czasu. I to dotyczy zarówno GFSK, LoRa jak i WiFi, gdzie
    nawiązanie połączenia kosztuje więcej. Nawet spokojnie można rozważyć
    transmisję bez potwierdzenia, jednokierunkową.
    My chyba nadal rozmawiamy o czymś innym, bo przecież to są oczywiste
    oczywistości...

    > Spisek jakiś :-)

    Raczej nieudolność projektanta. :)

    > Wręcz przeciwnie :-) gadamy sobie tutaj radośnie mimo, że właściwie nie
    > jesteś w stanie mi niczego powiedzieć czego nie wiedziałbym :-) No ..
    > grupy dyskusyjne. Nie można wykluczyć, że jednak w końcu coś padnie,
    > czego nie wiedziałem :-)

    Jak widać sporo nie wiesz, skoro nie potrafisz zrobić prostego modułu,
    który mierzyłby napięcie przez więcej niż dwa tygodnie, mając do
    dyspozycji akumulator samochodowy. :D Ale wiara w swoje umiejętności to
    cenna cecha.

    > Ty zrozumiałeś w ogóle o czym mowa? Jeszcze raz. Można sobie mierzyć co
    > sekundę i nawet z tych pomiarów wnioskować o wyciekach. Ale nie trzeba
    > wszystkich pomiarów wysyłać by przekazać ile się zużyło w miesiąc i czy
    > jest wyciek.

    I kto by miał tą decyzję o wyciekach podejmować - czujnik/wodomierz? Tak
    się po prostu tego nie robi, zwłaszcza dzisiaj. Z wielu powodów jest to
    kłopotliwe i mało elastyczne.

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.