  • 31. Data: 2010-08-27 15:35:50
    Temat: Re: Rozgałęzienie sygnału TV-SAT
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 27.08.2010 17:25, Mark pisze:
> [...]
    > do TV najlepiej kat 7 , ekranowany, a do montazy wskazane jest specjalne
    > narzedzie. Za to pozniej cholernie uniwersalne - zmieniasz tylko wkladki na
    > koncowkach w zaleznosci co chcesz miec.
    >
    > Natomiast wykorzystanie zwyklej skretki - pojedynczej na dwa gniazda - ja
    > bym sie jednak w to nie bawil
    > Raz, ze ogranicza sie tym automatycznie do kat. 5 - bo ona wykorzystuje
    > tylko 2 pary w skretce, kat 6 OIDP juz korzysta w wszystkich 8 kabelkow,
    > dwa, ze ogranicza sobie transfer w sieci. A jak ma byc przyszlosciowe, to po

    1. bo to nie biuro projektowe i nie sądzę by korzystał z dwóch lanów
    z jednego gniazda
    2. założyłem korzystanie ze splitera, który prasuje na jednej parze
    3. myslisz że buduje sieć 1Gbit?

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 32. Data: 2010-08-27 15:43:47
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 27.08.2010 17:35, Robert_J pisze:
    > Jak ma być przyszłościowe to lepiej od razu położyć po dwa światłowody
    > SM do każdego pokoju i po jednym do kibla, kuchni i łazienki ;-))).
    > Wszak za parę lat w standardzie będą lodówki z portem SFP...
    > Kurde, facet pyta co zrobić żeby w razie czego móc podłączyć satkę w
    > drugim pokoju, a tu sypią propozycjami jak zrobić inteligentne
    > mieszkanie ;-))))

    podoba mi się :-)

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 33. Data: 2010-08-27 15:45:10
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > podoba mi się :-)

    Mi też ;-))).
    Ale tak poważnie mówiąc to większość wątków, w których ktoś
    pyta o prostą rzecz, kończy się właśnie tak ;-))

  • 34. Data: 2010-08-27 17:33:50
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > tak. powinieneś wiedzieć ile par jest wykorzystanych przy 100Mbit.

    No i co, chcesz je ręcznie skręcać inaczej niż zazwyczaj?

    > po drugie nikt o zdrowych zmysłach nie bierze tej tv (tp sa)
    > na poważnie.

    Ale nie warto sobie możliwości zamykać, kabel kosztuje grosze.

    >po trzecie trzeba chyba być skazanym
    > na liveboxa - cud techniki.

    Ma swoje plusy - nie bolą Cię burze i voip za friko.

  • 35. Data: 2010-08-27 17:35:12
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Mark" <...@o...pl> napisał w wiadomości news:

> [...]
    > dwa, ze ogranicza sobie transfer w sieci. A jak ma byc przyszlosciowe, to

    Dokładnie.
    Koszt kabla jest pomijalny.
    A zapas zawsze warto miećm na wypadek usterki kabla w ścianie nie będzie
    trzeba kuć.

  • 36. Data: 2010-08-27 17:35:44
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > podoba mi się :-)

    Mnie też.
    Ile kosztuje światłowód?

  • 37. Data: 2010-08-27 17:36:39
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "pawell32" <p...@n...pl> napisał w wiadomości news:

    > 1. bo to nie biuro projektowe i nie sądzę by korzystał z dwóch lanów
    > z jednego gniazda

    A jak będzie chciał podłączyć net do kompa i tv, to mu każesz sobie huba
    kupić?

  • 38. Data: 2010-08-27 18:38:34
    Od: a...@p...pl

    On Fri, 27 Aug 2010 14:23:57 +0200, pawell32 <p...@n...pl>
    wrote:

> [...]

    nie ma czegos takiego jak kable ethernet !!! Fachowcy powinni sie
    wypowiadac fachowo.

    kabel to kabel, a co do niego podlaczysz to juz inna sprawa. Jednym
    razem podlaczysz kabelki od splitera, innym aparat telefoniczny a
    nastepnym razem siec komputerowa w standardzie Ethernet.

    --
    ThinkXtra

  • 39. Data: 2010-08-27 20:02:21
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 27.08.2010 19:36, Cavallino pisze:

    > A jak będzie chciał podłączyć net do kompa i tv, to mu każesz sobie huba
    > kupić?

    nie hub`a tylko switcha

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 40. Data: 2010-08-27 20:02:33
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 27.08.2010 19:36, Cavallino pisze:

    > A jak będzie chciał podłączyć net do kompa i tv, to mu każesz sobie huba
    > kupić?

    nie hub`a tylko switcha

    --
    pozdrawiam. pawell32