  • 61. Data: 2010-08-29 11:00:47
    Temat: Re: Rozgałęzienie sygnału TV-SAT
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    W dniu 2010-08-27 17:43, pawell32 pisze:

    > podoba mi się :-)

    hahaha :-) mi też!
    Doskonałe podsumowanie.
    Ja bym dodał jeszcze ze dwa przewody w suficie do instalacji alarmowych
    i do czujek PIR.

    Tomy M.

  • 62. Data: 2010-08-30 08:07:43
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Ile kosztuje światłowód?

    Taniej niż dobra skrętka. ostatnio za 12 włóknowy płaciłem 2
    złote :-)

  • 63. Data: 2010-08-30 08:30:48
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2010-08-30 10:07, Robert_J pisze:

    > Taniej niż dobra skrętka. ostatnio za 12 włóknowy płaciłem 2 złote :-)

    ale co resztą? switch, karty, mediaporty

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 64. Data: 2010-08-30 08:52:46
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Robert_J" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Taniej niż dobra skrętka. ostatnio za 12 włóknowy płaciłem 2 złote :-)

    A jakieś opcje skorzystania ze światłowodu jako kabla sieciowego, albo
    telewizyjnego to jaki koszt?

  • 65. Data: 2010-08-30 10:16:30
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > ale co resztą? switch, karty, mediaporty

    Ależ oczywiście że koszty są :-). Podałem żartobliwie że
    można położyć światłowód, jako ripostę dla kogoś, kto
    proponował okablowanie "przyszłościowe" ;-). Technika tak
    się zmienia, że przewidzieć przyszłość można na dość krótki
    okres, a i tak okaże się że za pięć lat wejdzie technologia,
    której nie przewidzieliśmy remontując mieszkanie ;-)).

  • 66. Data: 2010-08-30 10:22:44
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > A jakieś opcje skorzystania ze światłowodu jako kabla
    > sieciowego, albo telewizyjnego to jaki koszt?

    Jako telewizyjnego raczej zapomnij, natomiast jako LAN
    koszty są do zaakceptowania :-). Konwertery kosztują
    kilkadziesiąt złotych sztuka. Pół roku temu za SFP
    jednomodowe 20km (6 dB) płaciłem niecałą stówkę :-). Myślę
    że "wolnostojące" kosztują podobnie, zresztą odległości
    "mieszkaniowe" nie wymagają jednomodowego sprzętu, więc
    wyjdzie jeszcze taniej :-)

  • 67. Data: 2010-08-30 10:45:12
    Temat: Re: Rozga3jzienie sygna3u TV-SAT
    Od: "pitpull" <p...@p...com>

    Uzytkownik <a...@p...pl> napisal w wiadomosci

> [...]
    > polaczyc, to potrzebne sa przelaczniki Diseqc (do kazdego tunera jeden
    > taki).
    >

    > Gdyby bylo potrzeba wiecej tunerow, to sa tez konwertery co maja osiem
    > wyjs, albo konwertery typu Quatro (4 wyjscia i na kazdym inna
    > polaryzacja i pasma - ale potrzebny juz wtedy multiswitch). Uklad z
    > multiswitchem moze rozbudowac mocno, tylko to sa koszty (kalkulacja co
    > sie oplaca i co sie da zrobic).
    >
    > Jak bedziesz kupowal czasze (antene) to wez wieksza (90-100 cm) aby
    > miec zapas.
    >
    > Cos jeszcze wytlumaczyc? A moze sie ktos ze mna nie zgadza?

    Ja bym jeszcze dodal, ze chcac odbierac tez astre mozna kupic qad monoblok'a
    z 4 wyjsciami - wtedy mozemy podpiac 4 "glowice". Calkiem niezaleznie.
    Od tego po 2 kable do pokoju :) Mi to dziala jak najbardziej OK.

    A co do "skrecenia" 4 kabli przy konwerterze - cos mi sie wydaje, ze w ten
    sposób mozna uszkodzic tuner/tunery

    pitpull.