  • 51. Data: 2010-08-28 07:25:52
    Temat: Re: Rozgałęzienie sygnału TV-SAT
    Od: Mark <...@o...pl>

    Dnia Fri, 27 Aug 2010 17:35:02 +0200, Robert_J napisał(a):

    > Następny onanista sprzętowy ;-)))). Fakt, ograniczenie że
    > szok, do 100 (a w praktyce do jakichś 70-80) Mbps :-))).
    > Normalnie zasnąć można ściągając np. film ;-).

    Po prostu realista.
    Mozna zrobic cos dobrze, a mozna tez i najtaniej. Kilkanascie metrow skretki
    i podwojne, zamiast pojedynczego gniazda to naprawde groszowe sprawy.
    A zamiast czegos robionego "domowym patentem" ma cos zrobionego przyzwoicie.

    --
    Mark

  • 52. Data: 2010-08-28 07:31:20
    Od: Mark <...@o...pl>

    Dnia Fri, 27 Aug 2010 17:35:50 +0200, pawell32 napisał(a):

    > 1. bo to nie biuro projektowe i nie sądzę by korzystał z dwóch lanów
    > z jednego gniazda

    Zdziwisz sie, jak szybko znajduje sie wykorzystanie dwoch gniazd jak juz sa.
    Komp, laptop dziecka, albo zony, albo wpiecie routera, AP, drukarki.
    Nawet TV

    > 2. założyłem korzystanie ze splitera, który prasuje na jednej parze
    Tylko po co, skoro koszt dodatkowego kabla to naprawde grosze

    > 3. myslisz że buduje sieć 1Gbit?

    Ostatnio na pl.comp.pecet tez powatpiewalem w potrzebe 1Gbit dla domu, to
    mnie grupowo zakrzyczeli :D

    --
    Mark

  • 53. Data: 2010-08-28 07:35:24
    Od: Mark <...@o...pl>

    Dnia Fri, 27 Aug 2010 19:35:12 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Koszt kabla jest pomijalny.
    Ano. Kilka zlotych za pare metrow, plus gniazdo podwojne zamiast
    pojedynczego, i cala filozofia.
    Po co polsrodki, jak mozna przyzwoicie

    > A zapas zawsze warto miećm na wypadek usterki kabla w ścianie nie będzie
    > trzeba kuć.

    To akurat rzadkosc:) zrobilem wiele instalacji, ale jeszcze w scianie czy
    korycie kabel nei poszedl:) A drugi kabel po prostu sie przyda predzej czy
    pozniej

    --
    Mark

  • 54. Data: 2010-08-28 07:43:23
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 28.08.2010 09:31, Mark pisze:

    > Ostatnio na pl.comp.pecet tez powatpiewalem w potrzebe 1Gbit dla domu, to
    > mnie grupowo zakrzyczeli :D

    autor na tym się nie zna z tego co pisze, chciał tylko rozdzielić
    sygnał z anteny sat.
    dostał za to recepte jak rozobudować instlacje.
    jak wchodzę na nawy domek to takie rozwiązania, jakie
    tu padają to stanadard, a i tak wielu na to namówić jest ciężko.
    dla kogoś kto remontuje być może mieszkanie w starym budownictwie,
    może nawet z wielkiej płyty to położenie dodatkowego kabla
    to nie lada wyczyn o kosztach nie mówię.

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 55. Data: 2010-08-28 08:51:21
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Fri, 27 Aug 2010 22:41:19 +0200, "Cavallino"
    <c...@k...pl> wrote:

    >Hub to taka tańsza wersja switcha.

    Najtańsze switche mozna kupić już za 25 zł., z dwuletnią gwarancją.
    Nie jest to jakiś straszny koszt, a na pewno o wiele mniejszy niż
    prucie ścian na nowo ;)

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 56. Data: 2010-08-28 09:25:03
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik <a...@p...pl> napisał w wiadomości

    > z reszta to sobie daje rade, ale wlasnie rozprowadzenie sygnalu z hdmi
    > mnie ciekawi. How to - sie to robie?

    Najprościej to wmurować kabel z salonu do sypialni.
    Wtedy jeden tuner styknie Ci na dwa tv.

  • 57. Data: 2010-08-28 09:27:23
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "jerzu" <t...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:lejh76t22lmtfmpl88m13kefl5b2ndfdpr@4ax.com...

    > Najtańsze switche mozna kupić już za 25 zł., z dwuletnią gwarancją.
    > Nie jest to jakiś straszny koszt, a na pewno o wiele mniejszy niż
    > prucie ścian na nowo ;)

    Ale na pewno większy niż kilka metrów dodatkowego kabla i inne gniazdko.

  • 58. Data: 2010-08-28 14:16:39
    Od: a...@p...pl

    On Sat, 28 Aug 2010 11:25:03 +0200, "Cavallino"
    <c...@k...pl> wrote:

    >Użytkownik <a...@p...pl> napisał w wiadomości

    >Najprościej to wmurować kabel z salonu do sypialni.
    >Wtedy jeden tuner styknie Ci na dwa tv.

    a moze sa dostepne jakies gniazda do zamontowania na scianie.
    Jaka jest maks. dlugosc kabla -bez elektroniki po srodku?

    A moze hdmi --gigaethernet---hdmi ? Albo cos na swiatlowodzie?

    --
    ThinkXtra

  • 59. Data: 2010-08-28 21:04:49
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 28.08.2010 16:16, a...@p...pl pisze:
    > a moze sa dostepne jakies gniazda do zamontowania na scianie.
    > Jaka jest maks. dlugosc kabla -bez elektroniki po srodku?
    >
    > A moze hdmi --gigaethernet---hdmi ? Albo cos na swiatlowodzie?

    są takie gniazda.
    kaładziesz w ścianie przewód hdmi, wtyk w puszcze podłączasz do
    owego gniazdka a na zewnątrz masz miejsce do podłżczenia kolejnego
    przedodu hdmi

    --
    ozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 60. Data: 2010-08-29 10:58:53
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    W dniu 2010-08-27 19:33, Cavallino pisze:
    > Użytkownik "pawell32" <p...@n...pl> napisał w wiadomości

    > No i co, chcesz je ręcznie skręcać inaczej niż zazwyczaj?

    W skrętce UTP do sieci LAN wykorzystywane są 2 pary
    (czyli 4 przewody) pozostają jeszcze 4 przewody których
    można używać w innych celach (np. transmisja z kamer
    monitoringu, sieć splittera, zasilanie do urządzeń i wiele
    innych) Czasami można przeholować i pojawią się zakłócenia
    ale w większości przypadków takie instalacje działają
    bez najmniejszego problemu.

    > Ma swoje plusy - nie bolą Cię burze i voip za friko.

    Daj spokój, nawet tutaj nie opowiadaj o zaletach Liveboxa...

    Tomy M.