  • Data: 2018-12-28 16:39:20
    Temat: Re: Rowerzystka
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 26.12.2018 o 14:24 Uncle Pete <4...@g...com> pisze:

    > Nic by się nie wydarzyło gdyby nikt nie złamał przypisów. Rowerzystka
    > nie wyjechałaby z chodnika na przejście dla pieszych, a kierujący
    > samochodem nie jechał grubo ponad 50 i zastosował się do pierwszych
    > wyrazów zapisu art. 26 PORD ("Kierujący pojazdem, zbliżając się do
    > przejścia dla pieszych, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność").

    Gdyby rowerzystka nie złamała przepisów to nic by się nie wydarzyło (i
    problem nie w jeździe rowerem po przejściu tylko w sposobie wjechania).
    Gdyby kierujący nie złamał przepisów (zakładając że je złamał) to skutki
    wypadku byłyby mniejsze i BYć MOŻE miałby większą szansę uniknięcia
    wypadku (zależnie od momentu wtargnięcia rowerzystki).

    > Niewystarczająca liczba autostrad nie ma tu nic do rzeczy. Natomiast ma
    > do rzeczy tumiwisizm i tych jeżdżących szybko a bezpiecznie i tych, kto
    > uważa, że rowerzysta jest pieszym i może jeździć po chodnikach i
    > przejściach.

    Ma bardzo dużo do rzeczy. Jeśli pieszych ma się na "ostatniej mili" swojej
    trasy to można się wtedy zachowywać nawet tak jak w strefie zamieszkania.
    Ciężko natomiast w ten sposób przejechać całą trasę.
    Jeżdżenie po chodnikach i przejściach też nie jest źródłem zła pod
    warunkiem, że robi się to rozważnie.

    --
    SW3
    ----