  • 41. Data: 2016-06-06 08:31:13
    Temat: Re: Rowerzysta winny.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 06.06.2016 08:14, J.F. wrote:

    > Wzdluz - bo w poprzek to ma.

    A jak wtedy z pierwszeństwem?

    Shrek

  • 42. Data: 2016-06-06 14:16:27
    Temat: Re: Patrzcie w lusterka
    Od: Heraklit <t...@h...pl>

    Był sobie taki dzień: 3 czerwiec (piątek), gdy o godzinie 13:08 *SW3*
    naskrobał(a):

    > Ale nie komunikacyjnych. Chociaż... takie też się zdarzają.
    jak Tir bez pukania Cię odwiedzi;)

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 06-06-2016 14:15:46

  • 43. Data: 2016-06-06 16:20:25
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2016-06-06 o 07:08, Liwiusz pisze:

    > Za trudne dla niego.

    Winny, niewinny...
    Co przychodzi z tej satysfakcji, jeśli nie żyje?

    Ps. Dawno temu, za komuny, jak nie było reklam w tv, był jakiś "Tydzień
    bezpieczeństwa ruchu drogowego" albo cośkowliek podobnego. Wyświetlali
    plansze. Do dziś mam w oczach taki obrazek - cmentarz, nagrobek, a na
    nagrobku: "...mimo pierwszeństwa przejazdu...".
    Pouczające.
    T.

  • 44. Data: 2016-06-06 16:31:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 06.06.2016 16:20, T. wrote:

> [...]
    > plansze. Do dziś mam w oczach taki obrazek - cmentarz, nagrobek, a na
    > nagrobku: "...mimo pierwszeństwa przejazdu...".

    Pouczające, ale słabo działa w dyskusji na temat pierwszeństwa.
    Ostrożność swoją drogą, pierwszeństwo swoją. Nie róbmy Peweksu.

    Shrek.

  • 45. Data: 2016-06-07 20:02:23
    Od: <2...@8...200223.invalid> (Tom N)

    Liwiusz w

    > Dzieci na rowerze, dorośli z dziećmi na rowerze - ci wszyscy mogą jechać
    > po chodniku, nieuku.

    To są piesi, nieuku!

    --
    'Tom N'

  • 46. Data: 2016-06-07 21:57:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-06-07 o 20:02, (Tom N) pisze:
    > Liwiusz w

    > To są piesi, nieuku!

    Dorosły wraz z dzieckiem to rowerzysta, nieuku.

    Poza tym dyskusja nie o tym, czy rowerzystę nazwiemy pieszym, tylko czy
    na chodniku można się spodziewać rowerzysty - w znaczeniu osoby jadącej
    na rowerze (nawet jak jest pieszym). Najpierw racz przeczytać głębiej na
    co odpisujesz, zanim się ośmieszysz.

    --
    Liwiusz

  • 47. Data: 2016-06-08 02:49:39
    Od: "Jackow" <b...@t...ed>

    > Dzieci na rowerze, dorośli z dziećmi na rowerze - ci wszyscy mogą jechać
    > po chodniku, nieuku.
    >
    > Liwiusz

    Kup sobie PoRD z komentarzem, a najlepiej kilka książek
    różnych autorów, to może łatwiej ci będzie zrozumieć.

    - dziecko do lat 10 na rowerze to jest pieszy, a nie rowerzysta,
    (ja pisałem o rowerzyście).
    - dziecko powyżej 10 lat nie ma prawa jechać na rowerze
    po chodniku, w warunkach jak napisałem w poprzednim poście,
    - dorosły z dzieckiem na rowerze nie ma prawa jechać po chodniku,
    w warunkach jak napisałem w poprzednim poście.

    Zanim coś twierdzącego wyślesz na grupę to przedtem zapytaj się.
    Unikniesz w ten sposób wykazywania sie swoją nieznajomością PoRD.

  • 48. Data: 2016-06-08 03:11:09
    Temat: Re: Rowerzysta i zasada "prawej strony".
    Od: "Jackow" <b...@t...ed>

    > Cytat z PoRD? Może masz rację, ale jak dla mnie kierowca na chodniku nie
    > ma pierwszeństwa przed kimkolwiek (z wyjątkiem jak się okazuje innego
    > kierowcy właczającego się do ruchu;)
    >
    > Shrek.

    Kierowca przejeżdżając w poprzek przez chodnik
    ma pierwszeństwo wobec rowerzysty jadącego po chodniku,
    jeżeli rowerzysta jest po lewej stronie kierowcy.
    Jeżeli rowerzysta, jadąc po chodniku, jest po prawej stronie
    kierowcy, to pierwszeństwo ma rowerzysta.

  • 49. Data: 2016-06-08 03:11:54
    Od: "Jackow" <b...@t...ed>

    > Za trudne dla niego.
    >
    > --
    > Liwiusz

    Przede wszystkim za trudne dla ciebie.
    Kup sobie kilka książek o PoRD z komentarzem
    różnych autorów, wtedy byc może zrozumiesz PoRD.

    Jeżeli rowerzysta jest pieszym wg PoRD
    to kierowcę obowiązują przepisy zachowania się
    jak wobec pieszego.

  • 50. Data: 2016-06-08 06:41:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 08.06.2016 03:11, Jackow wrote:

> [...]
    > Jeżeli rowerzysta, jadąc po chodniku, jest po prawej stronie
    > kierowcy, to pierwszeństwo ma rowerzysta.

    Już pewien postęp, bo do tej pory uzależniałeś to od prędkości rowerzysty.

    Shrek