  • 81. Data: 2013-05-07 18:26:23
    Temat: Re: Rowerzysta spowodował wypadek, kierowcę ścigają...
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia 07 May 2013 15:50:10 GMT, tᴏ napisał(a):

    > Rozumiesz to co czytasz? Samochody nie przejeżdżają przez jezdnię, one po
    > niej jeżdżą.

    Czasami przejeżdżają, ale coś mi się wydaje że nie robią tego pod kątem
    prostym.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 82. Data: 2013-05-07 18:27:33
    Od: Mario <m...@...pl>

    > Ty naprawdę uważasz, że kierowca z premedytacją wjechał w rowerzystę?

    Premedytacja, alkohol, prochy, ślepota albo debilizm. Przyczyn może być
    wiele. Stanowczo powinien utracić uprawnienia do kierowania pojazdem.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 83. Data: 2013-05-07 18:29:37
    Od: Mario <m...@...pl>

    > Masz podgląd?

    > Ajwaj, nawet nie przyjmujesz do wiadomości, że mógł być oślepiony
    > przez słońce.

    Czyli ma jechać z tą prędkością na ślepo? Powinien dostosować prędkość
    do widoczności.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 84. Data: 2013-05-07 18:34:46
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 07.05.2013 17:35, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Rowerzysta też niepoprawnie ocenił sytuacje i święty nie jest. Ale
    > przewidzieć, że samochód zacznie zjeżdżać w lewo nie mógł.

    Myślę, że uznał, że kierowca go widzi i dostosuje prędkość. Przeliczył się.

    > Rowerzysta popełnił powszechny błąd rowerzystów i pieszych - wydaje im
    > się, że jak oni widzą samochód, to kierowca samochodu też ich widzi. A
    > to niekoniecznie jest prawdą. Na każdym spoczywa obowiązek zadbania o
    > swoje bezpieczeństwo i elementarna ostrożność w życiu.

    Dopiero z kamery doczepionej do kasku dowiedziałem się jak bardzo i jak
    często rozglądam się w trakcie jazdy. Ale ja mam już "doświadczenie" -
    dwa wypadki za mną. I nie wiem w sumie czy w jednym z nich ktoś mnie nie
    zahaczył o tylne koło jak skręcałem.

    > Tak, żeby swoja
    > nierozwaga nie narazić kogokolwiek na szkodę.

    2 tygodnie temu na przejeździe widziałem, że się toczy samochód na
    zielonej strzałce, ale byłem przekonany, że mnie widzi i się zatrzyma.
    Zatrzymał się dopiero tam gdzie chwilę wcześniej była moja noga, dobrze
    w sumie że nie przyspieszył, bo unik nic by nie dał. Byłem pewien, ze
    mnie widzi, bo miał głowę obróconą w prawo... ale patrzył w lewo.

    Nie dziwię się, że niektórzy wożą AirZound.

    Michoo

  • 85. Data: 2013-05-07 18:45:12
    Od: Mario <m...@...pl>

    > Już z tymi stopniami nie przesadzaj - słońce świeci z kierunku, z
    > którego nadjeżdżał rowerzysta - najgorszy możliwy przypadek.

    Ale on z tego kierunku nadjeżdżał kilka sekund wcześniej. Oberwał gdy
    był na kierunku znacznie innym.

    > Można nie widzieć. Mam od ulicy 80 metrów ścieżki do domu, późnym
    > popołudniem słońce wali tak, że jadę prawie na ślepo. Ale 5km/h.

    To może nadmierna prędkość w tym przypadku?

    > Znaczy twierdzisz, ze zrobił to umyślnie?

    Wygląda jakby umyślnie. Ale może pomykał na ślepo. Jechał znacznie
    szybciej niż poprzednie auta. A poprzedni kierowca zwolnił mimo, że na
    niekorzystnym kierunku pod słońce miał pieszego.

    > Jasssne. Zostawiasz samochód na środku drogi, jak Cię słońce oślepi?

    Zwalniasz i opuszczasz osłonę, lub podnosisz głowę, tak żeby oczy mieć w
    cieniu.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 86. Data: 2013-05-07 18:48:08
    Od: tá´Ź

    MadMan wrote:

    > Nie da się, doczytaj w PoRD co to jest omijanie.

    Rozmawiamy tu po polsku, a nie po pordowemu.

    PS. Jak zgodnie z PoRD nazwiesz omijanie gościa jadącego na rowerze w
    poprzek jezdni?

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 87. Data: 2013-05-07 18:48:41
    Od: tá´Ź

    MadMan wrote:

    > Czasami przejeżdżają, ale coś mi się wydaje że nie robią tego pod kątem
    > prostym.

    Kiedy?

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 88. Data: 2013-05-07 18:49:09
    Od: tá´Ź

    Mario wrote:

    > To była jezdnia? Czy jednak droga dla rowerow?

    Oczywiście, że jezdnia.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 89. Data: 2013-05-07 18:51:09
    Od: tá´Ź

    Mario wrote:

    > Ale on z tego kierunku nadjeżdżał kilka sekund wcześniej. Oberwał gdy
    > był na kierunku znacznie innym.

    Przyjrzyj się. Słońce świeci kierowcy w oczy, co widać po cieniach.
    Rowerzysta przejeżdża w miejscu, gdzie zaczyna się cień. Jeśli kierowca
    miał słaby wzrok, to mógł rowerzysty zupełnie nie widzieć.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 90. Data: 2013-05-07 18:59:23
    Od: DoQ <p...@d...gmail.com>

    W dniu 2013-05-07 18:51, t? pisze:
    > Przyjrzyj się. Słońce świeci kierowcy w oczy, co widać po cieniach.
    > Rowerzysta przejeżdża w miejscu, gdzie zaczyna się cień. Jeśli kierowca
    > miał słaby wzrok, to mógł rowerzysty zupełnie nie widzieć.

    Poza tym ma rozłożone osłonki przeciwsłoneczne...

    Pozdr.