  • 111. Data: 2013-05-07 20:41:12
    Temat: Re: Rowerzysta spowodowa? wypadek, kierowc? ?cigaj?...
    Od: johnkelly <s...@m...eu>

    W dniu 2013-05-07 19:52, J.F pisze:

    > Jakos nie bardzo, skoro kawalek dalej jest znak parkingu dla samochodow,

    Rower to pojazd, tabliczka pod znakiem parkingu określa sposób w jaki
    mają być parkowane pojazdy.

    > a jeszcze dalej nakaz skretu dla samochodow ciezarowych.

    A rower z kratką? ;)

    > I prawde mowiac zglupialem:
    > a) co poeta chcial przez to powiedziec ?

    Poeta był standardowym urzędnikiem z pieczątką zamiast rozumu.

    > b) czy po drodze dla rowerow nie wolno jezdzic samochodem ? A na jakiej
    > podstawie ?

    Na podstawie PORD i rozporządzeń o znakach.

    > J.

    Pozdrawiam
    Maciej Różalski

    --
    .. gg:1716136 ... johnkelly(at)wp.pl ... kontakt(at)maciejrozalski.eu ..
    ..................... blog: www.maciejrozalski.eu ......................

  • 112. Data: 2013-05-07 20:43:38
    Temat: Re: Rowerzysta spowodował wypadek, kierowcę ścigają...
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Tue, 7 May 2013 20:38:01 +0200, J.F napisał(a):

    > Prosze zacytowac odpowiedni przepis.

    Proszę zerknąć na znak.
    Opis znaku C-13 jest jasny: "Oznacza drogę przeznaczoną dla kierujących
    rowerami jednośladowymi, którzy są obowiązani do korzystania z tej
    drogi."
    Dla rowerów, i niczego więcej.

    > Masz na mysli droge ekspresowa ? To akurat jawnie zapisane.

    Tak, i autostradę.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 113. Data: 2013-05-07 20:45:22
    Od: Roman Stachowiak <r...@w...pl>

    W dniu 2013-05-07 20:31, t? pisze:

    > ROTFL! Lingwiści od siedmiu boleści. :)
    >
    > Zrozumcie wreszcie, że w języku polskim znacznie tego słowa nie jest
    > ograniczone do przedmiotów niebędących w ruchu.

    Przypomnę, że twoje pytanie brzmiało:
    "Jak zgodnie z PoRD nazwiesz omijanie gościa jadącego na rowerze w
    poprzek jezdni?"

    --
    RomanS
    ___________________

  • 114. Data: 2013-05-07 20:54:04
    Od: tá´Ź

    m4rkiz wrote:

    > ja przyjmuje, ale zeby z niej skorzystac to trzeba sie pozniej
    > zatrzymac, udzielic pomocy, bo tylko wtedy sad moze dac sie przekonac ze
    > faktycznie byl to nieszczesliwy wypadek, ze kierujacy sam wyciagnie z
    > tego co sie stalo wnioski i zadziala to na niego lepiej niz jakis
    > surowszy wyrok

    Akurat to, czy ktoś się zatrzyma czy spanikuje i ucieknie, to kwestia
    indywidualnej reakcji na stres i ma niewiele albo nic wspólnego z
    moralnością czy winą. Pomijam oczywiście sytuacje, w której ktoś z
    premedytacją spierdala z miejsca wypadku, bo jest napruty albo ma
    kilogram koki w bagażniku.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 115. Data: 2013-05-07 20:56:16
    Od: tá´Ź

    Mario wrote:

    > Czyli ma jechać z tą prędkością na ślepo? Powinien dostosować prędkość
    > do widoczności.

    Już tu nieraz pisałem, że są wady wzroku, które powodują coś takiego, że
    myślisz, ze widzisz, ale nie widzisz. I zazwyczaj objawiają się
    najwcześniej właśnie w sytuacji oślepienia słońcem czy dużego kontrastu.
    Gość mógł "widzieć", że w cieniu nic nie ma, a nie, że nie wie co tam
    jest.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 116. Data: 2013-05-07 20:58:31
    Od: tá´Ź

    J.F wrote:

    > Ale skoro nic nie widzial, to powinien zwolnic.

    Ale nie zawsze jest tak, ze się wie, ze się nie widzi. Mówię tu
    oczywiście o różnych wadach wzroku. Wręcz zazwyczaj mózg tworzy spójny
    obraz z tego co ma (posiłkując się także pamięcią), może być tak, ze ktoś
    "widzi", że nic nie ma, a potem okazuje się, że jednak było. A tutaj mamy
    sytuacje wręcz ekstremalnie złą z tego punktu widzenia, czyli słońce w
    oczy + rowerzysta na samym początki zacienionego obszaru.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 117. Data: 2013-05-07 20:58:46
    Od: Roman Stachowiak <r...@w...pl>

    W dniu 2013-05-07 20:56, t? pisze:

    > Już tu nieraz pisałem, że są wady wzroku,

    Przypomnij, kiedy?

    > Gość mógł "widzieć", że w cieniu nic nie ma, a nie, że nie wie co tam
    > jest.

    Jak gość miał widzenia, to musiał być na niezłych prochach.

    --
    RomanS
    ___________________

  • 118. Data: 2013-05-07 21:01:05
    Od: tá´Ź

    Roman Stachowiak wrote:

    > Przypomnę, że twoje pytanie brzmiało: "Jak zgodnie z PoRD nazwiesz
    > omijanie gościa jadącego na rowerze w poprzek jezdni?"

    Omijanie to pojęcie ortogonalne do "przecinania się kierunków ruchu", bo
    chodzi w nim właśnie o to, żeby te kierunki się nie przecięły.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 119. Data: 2013-05-07 21:07:12
    Od: Roman Stachowiak <r...@w...pl>

    W dniu 2013-05-07 21:01, t? pisze:

    > Omijanie to pojęcie ortogonalne do "przecinania się kierunków ruchu", bo
    > chodzi w nim właśnie o to, żeby te kierunki się nie przecięły.

    Ty czytasz czasem to co sam napiszesz?
    Pytasz o ruch rowerzysty _w poprzek_ jezdni. Czyli kierunki się jak
    najbardziej przecinają. Nie ma tu omijania - nawet w czysto językowym
    znaczeniu.

    --
    RomanS

  • 120. Data: 2013-05-07 21:08:04
    Od: tá´Ź

    Roman Stachowiak wrote:

    > Jak gość miał widzenia, to musiał być na niezłych prochach.

    Widzę, że zamierzasz popisywać się swoją ignorancją. :> Poczytaj sobie o
    chorobach nerwu wzrokowego.

    --
    ss??q s? ??u??ou??