    From: Rowerex <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Rowerzyści a kierowcy...
    Date: Wed, 6 Jan 2010 07:52:01 -0800 (PST)

    On 6 Sty, 15:26, "Cavallino" <c...@k...pl> wrote:
    > Użytkownik "Wojtekk" <u...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Jeśli nawet - to na pewno nie wynika to z zacytowanego przepisu.

    Jeszcze raz:

    "1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejazdu dla rowerzystów,
    jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa
    rowerowi znajdującemu się na przejeździe."

    Kluczowe słowa to "na przejeździe", więc nie "na drodze rowerowej" -
    rowerzysta musi dopiero wjechać "na przejazd", by mieć pierwszeństwo.

    Kierowca samochodu nie musi się interesować tym co się dzieje na
    poprzecznej drodze rowerowej (nie musi patrzeć na boki), póki nikt nie
    wjedzie "na przejazd" - jeśli kierowca będzie tam pierwszy lub na tyle
    blisko by rowerzysta wpadł mu pod koła, to wygrywa, bo zawsze winny
    będzie rowerzysta.

    Inna sprawa to hierarchia ważności "drogi rowerowej" - jeśli ma to być
    droga równorzędna w stosunku do innych (a który przepis stanowi
    wprost, że nie jest?), to kierowcy dojeżdżający do przejazdu
    rowerowego (będącego przecież częścią drogi rowerowej) powinni
    stosować się do zasad obowiązujących na skrzyżowaniach, czyli np.
    rowerzysta będący po prawej stronie kierowcy powinien mieć
    pierwszeństwo, zwłaszcza jeśli nie ma znaków "ustąp pierwszeństwa" na
    obu krzyżujących się drogach...

    No i dlaczego wzdłuż dróg rowerowych nie stawia się znaków innych niż
    informujące o ich końcu lub początku? Szkoda blachy?

    Pozdr-
    -Rowerex