    From: "Cavallino" <c...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Rowerzyści a kierowcy...
    Date: Wed, 6 Jan 2010 15:26:05 +0100

    Użytkownik "Wojtekk" <u...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:

    > Nie prawda. Jeżeli rower dojechał pierwszy, a samochód jeszcze nie, to
    > rowerzysta nie ma prawa wjechać przed nadjeżdżający samochód.

    Jeśli nawet - to na pewno nie wynika to z zacytowanego przepisu.

    > Nie jest taki sam obowiązek. Samochód ma prawo wjechać przed nadjeżdżający
    > rower, a rower przed nadjeżdzający samochód już nie.

    j.w.

    > Nielogiczne jest to, że droga rowerowa będąca częścią drogi z
    > pierwszeństwem

    To jakiś bełkot jest.
    Znaki pierwszeństwa nie dotyczą raczej w takim przypadku ścieżki rowerowej,
    chodnika, pobocza i innych takich.

    > Najbezpieczniejsze są jednolite zasady, wtedy działają nawyki. Przecinając
    > każdy inny pas ruchu kierowca upewnia się czy jest wolny - taki ma nawyk.

    Bzdura.
    Nie buduje się pasów do jazdy na wprost z prawej strony pasa do skrętu w
    prawo.
    Czyli nawyk jest dokładnie odwrotny - nikt nie patrzy skręcając w prawo co
    się dzieje za nim.
    W ogóle jest to dość trudne fizycznie (lusterka tu mogą nie pomóc),
    praktycznie wymaga zatrzymania.
    Co za tym idzie, dezorganizacja ruchu na głównej ulicy, tylko z tego tytułu,
    ze raz na godzinę może przejechać rower, więc wszystkie samochody muszą się
    zatrzymać przed skrętem w prawo jest bez sensu.

    > To tacy sami uczestnicy ruchu jak każdy inny

    Nie.
    Na jezdni są goścmi, tak samo jak piesi, więc dotyczą ich podobne zasady.
    Traktuj zebrę czy przejazd drogą rowerową przez jezdnię, jako część jezdni i
    nie będziesz miał problemów ze zrozumieniem zasad.

    A w ogóle to miałes spadać z tej grupy ze swoimi bzdurami - niezależnie czy
    dotyczą problemów userów MPK czy rowerzystów.
    To jest grupa o samochodach.