-
Data: 2018-06-14 23:10:31
Temat: Re: Rowerzysci
Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2018-06-14 o 21:42, Malkoit pisze:
> Znak B-9 dotyczy JEZDNI. Podobnie jest z B-2 o którym pisał Akarm i ja.
> Natomiast znak A-7 dotyczy DROGI przed skrzyżowaniem.
> W skład DROGI wchodzi także droga dla rowerów.
Bzdury piszesz. Jak zwykle stosujesz własną, wybiórczą interpretacją.
Oto dowód z rozporządzenia "w sprawie szczegółowych warunków
technicznych dla znaków i sygnałów drogowych
oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania
na drogach"
,,3.2.10. Zakaz wjazdu rowerów
Znak B-9 ,,zakaz wjazdu rowerów" (rys. 3.2.10.1), wyrażający zakaz ruchu
rowerów, stosuje się w celu wyeliminowania
ruchu tych pojazdów przede wszystkim z dróg o dużym natężeniu ruchu lub
dużej dopuszczalnej
prędkości stanowiącej niebezpieczeństwo dla kierujących rowerami.
Ponadto znak B-9 stosuje się na drogach, w obrębie których lub w pobliżu
których wyznaczono drogę dla rowerów,
a znak nakazujący korzystanie z tej drogi może nie być widoczny dla
kierujących rowerami. Na odcinku
drogi poprzedzającym miejsce umieszczenia znaku B-9 stosuje się
odpowiedni znak (np. F-5, F-6) w celu
poinformowania kierujących rowerem, że wjazd rowerów jest zabroniony, i
poprowadzenia tych uczestników
ruchu na część drogi przeznaczoną dla rowerów.
Nie ma tu ani słowa o JEZDNI. Jest tylko i wyłącznie mowa o DRODZE.
Tak naprawdę PoRD jest bublem prawnym, który wymaga gruntownej zmiany. W
PoRD nie ma nawet ani słowa, że znaki ustąp pierwszeństwa czy też droga
z pierwszeństwem zmieniają zasadę pierwszeństwa pojazdu nadjeżdżającego
z prawej strony.
A wystarczyłoby, żeby:
Art. 25. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do skrzyżowania, jest
obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa
pojazdowi nadjeżdżającemu z prawej strony, a jeżeli skręca w lewo -
także jadącemu z kierunku przeciwnego na wprost lub skręcającemu w prawo.
Brzmiał następująco:
Art. 25. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do skrzyżowania, jest
obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa
pojazdowi nadjeżdżającemu z prawej strony, a jeżeli skręca w lewo -
także jadącemu z kierunku przeciwnego na wprost lub skręcającemu w prawo
o ile znaki drogowe lub sygnalizacja świetlna nie stanowią inaczej.
Ponadto zapis Art. 25 powinien się znaleźć w zasadach ogólnych.
Brakuje też w PoRD zapisu o hierarchii znaków drogowych ponad zasadami
ogólnymi.
Jest zapis o pierwszeństwie osób wydających polecenia i sygnały nad
sygnalizacją świetlną i znakami drogowymi. Ale nie ma zapisu, że znaki
drogowe mają pierwszeństwo przed zasadami ogólnymi.
Art. 5. 1. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są
obowiązani stosować się do poleceń i sygnałów dawanych przez osoby
kierujące ruchem lub uprawnione do jego kontroli, sygnałów świetlnych
oraz znaków drogowych, nawet wówczas, gdy z przepisów ustawy wynika inny
sposób zachowania niż nakazany przez te osoby, sygnały świetlne lub
znaki drogowe.
2. Polecenia i sygnały dawane przez osoby kierujące ruchem lub
uprawnione do jego kontroli mają pierwszeństwo przed sygnałami
świetlnymi i znakami drogowymi.
3. Sygnały świetlne mają pierwszeństwo przed znakami drogowymi
regulującymi pierwszeństwo przejazdu.
>> Dam Ci przykład z mojej wsi.
>>
>> Jest droga podporządkowana, którą przecina 2-pasmowa droga z
>> pierwszeństwem. Wzdłuż drogi podporządkowanej po prawej jej stronie
>> przebiega linia tramwajowa. Za linią tramwajową znajduje się chodnik dla
>> pieszych oraz droga rowerowa. Jadąc drogą dla rowerów nie jesteś w
>> stanie
>> dobrze widzieć oznakowania.
>>
>> Dlaczego?
>>
>> Ano dlatego, że znaki są zasłaniane przez tramwaje, drzewa i wysoki
>> żywopłot, a ponadto znaki przy jezdni są usytuowane w pozycji lekko
>> przekręconej w kierunku środka jezdni. Dlatego rowerzysta jadąc DDR
>> może w
>> ogóle ich nie widzieć. Skoro ich nie widzi to jak można wymagać, aby się
>> do nich stosował?
>
> Wątpię, aby ktoś wymagał.
Widzę, że nareszcie łapiesz.
>> Jadąc tą samą DDR z przeciwnego kierunku są jeszcze większe jaja, bo tam
>> przed skrzyżowaniem jest o wiele szerzej. Nie dość, że pas DDR
>> oddziela od
>> ustawionych znaków chodnik, linia tramwajowa, 2 pasy ruchu dla
>> przeciwnego
>> kierunku, szeroki pas zieleni o szerokości co najmniej jednego pasa
>> ruchu,
>> a następnie 5 pasów ruchu.
>>
>> Wytłumacz mi więc jak rowerzysta ma zauważyć znak "ustąp pierwszeństwa"?
>
> Pytanie do władz lokalnych odpowiedzialnych za bezpieczeństwo ruchu
> drogowego.
Chwila, chwila, to Ty wymagasz, aby rowerzysta widział te znaki, a nie
władze.
>> Nie ma najmniejszych szans. Dlatego rowerzystów nie mogą obowiązywać
>> znaki, których nie mają szans zauważyć. Aby egzekwować znak "ustąp
>> pierwszeństwa" musi on być powtórzony w miejscu widocznym dla
>> rowerzystów.
>> Jeżeli tego powtórzonego znaku nie ma to rowerzysta może olać sikiem
>> prostym znak, który stoi w niewidocznym dla niego miejscu.
>
> Zgadzam się z toba i to samo napisałem już w jednym z postów.
Kłamczuszek z Ciebie. a oto dowód:
Napisałem wcześniej:
>>
>> Ale co z tego? Znaki przy jezdni mogą być niewidoczne/nieczytelne dla
>> rowerzysty, a skoro są niewidoczne to nie trzeba się do nich stosować.
>
Ty odpowiedziałeś:
> Nie ma takiego prawa.
> Do znaków należy zawsze stosować się nawet jak sa przysłonięte
> przez krzaki, pojazd, itp.
> Dojezdzając do skrzyzowania trzeba wypatrywać oznakowania,
> bo wymaga tego ostrożność, lub szczególna ostrożność.
>
> Art. 3. 1. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są
> obowiązani zachować ostrożność albo gdy ustawa tego wymaga -
> szczególną ostrożność,
>> Ponadto jest jeszcze "druga strona medalu". Rowerzysta, który wjedzie na
>> przejazd rowerowy natychmiast nabywa pierwszeństwo przejazdu, bo tak też
>> stanowi PoRD, które także nie zabrania mu wjeżdżania bezpośrednio przed
>> jadący pojazd.
>
> Prawo tez "nie zabrania" jednemu pojazdowi wjeżdżania bezpośrednio
> przed inny jadacy pojazd. Zastanów się, dlaczego nie wjeżdżają ?
> Rower też jest pojazdem.
Bo tak jak i rowerzystów obowiązują zasady pierwszeństwa?
>> Nabywa pierwszeństwo niezależnie czy od tego czy przecina drogę
>> podporządkowaną czy też drogę z pierwszeństwem.
>>
>> Reasumując. Teoretycznie kierowca na drodze głównej ma pierwszeństwo
>> przed
>> rowerzystą, ale w praktyce zawsze musi ustąpić pierwszeństwa
>> rowerzyście.
>>
>> Po co więc to bicie piany i udowadnianie czegoś co tylko może przynieść
>> więcej złego niż dobrego.
>
> Wygląda że coś nie zrozumiałeś ?
> Konkretnie, co może przynieść więcej złego niż dobrego ?
Egzekwowanie pierwszeństwa przez kierowców samochodów przed rowerzystami.
Następne wpisy z tego wątku
- 14.06.18 23:36 mk4
- 14.06.18 23:47 mk4
- 14.06.18 23:49 Uzytkownik
- 14.06.18 23:51 mk4
- 14.06.18 23:52 mk4
- 14.06.18 23:54 mk4
- 15.06.18 00:27 TomN
- 15.06.18 00:32 TomN
- 15.06.18 11:25 WS
- 15.06.18 12:44 Uzytkownik
- 21.06.18 08:48 Malkoit
- 21.06.18 11:18 Malkoit
- 21.06.18 13:41 Akarm
- 21.06.18 15:31 Malkoit
- 21.06.18 16:52 Akarm
Najnowsze wątki z tej grupy
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- [OT] Lewe oprogramowanie
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
Najnowsze wątki
- 2024-12-11 Dyski HDD SATA 2,5'' >2TB
- 2024-12-11 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-11 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-11 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-10 sprężyny przednie ściśnięte
- 2024-12-10 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-12-10 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-12-10 ciekawostka mandatowa
- 2024-12-09 Kolejny spaliniak się zjarał
- 2024-12-09 Katowice => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-12-09 Kraków => Senior PHP Developer <=
- 2024-12-09 Katowice => Key Account Manager <=
- 2024-12-09 Dlaczego szybko będzie o jedną organizację terrorystyczną mniej w UE? ["Sukcesy" walki z terroryzmem w Syrii]
- 2024-12-09 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-09 Gdańsk => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS)