  • Data: 2018-06-21 08:48:36
    Temat: Re: Rowerzysci
    Od: "Malkoit" <g...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:5b22d9d1$0$691$65785112@news.neostrada.pl...

    > Oto dowód z rozporządzenia "w sprawie szczegółowych warunków technicznych
    > dla znaków i sygnałów drogowych
    > oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania
    > na drogach"
    >
    > Nie ma tu ani słowa o JEZDNI. Jest tylko i wyłącznie mowa o DRODZE.

    Posługujesz się Rozporządzeniem w sprawie warunków technicznych
    i warunków umieszczania. To rozporządzenie jest dla wykonawców
    znaków i organizatorów ruchu na drodze.
    Podstawowym prawem dla kierowców jest Ustawa Prawo o Ruchu Drogowym
    i Rozporzadzenie w sprawie znaków i sygnałów drogowych.
    Prawo o ruchu drogowym w art. 7, rozdziela te dwa rozporządzenia
    i jest napisane po co one są.

    > W PoRD nie ma nawet ani słowa, że znaki ustąp pierwszeństwa czy też droga
    > z pierwszeństwem zmieniają zasadę pierwszeństwa pojazdu nadjeżdżającego z
    > prawej strony.

    > Brakuje też w PoRD zapisu o hierarchii znaków drogowych ponad zasadami
    > ogólnymi.
    > Jest zapis o pierwszeństwie osób wydających polecenia i sygnały nad
    > sygnalizacją świetlną i znakami drogowymi. Ale nie ma zapisu, że znaki
    > drogowe mają pierwszeństwo przed zasadami ogólnymi.

    Jest art. 5.1. Przeczytaj powoli i uważnie.