-
X-Received: by 10.31.70.129 with SMTP id t123mr2350vka.21.1507239807717; Thu, 05 Oct
2017 14:43:27 -0700 (PDT)
X-Received: by 10.31.70.129 with SMTP id t123mr2350vka.21.1507239807717; Thu, 05 Oct
2017 14:43:27 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin3!goblin.stu.neva.ru!news.misty.com!border2.nntp.dca1.giganews.com!border1.
nntp.dca1.giganews.com!nntp.giganews.com!6no31594qtw.1!news-out.google.com!p42n
i31qtp.0!nntp.google.com!6no31592qtw.1!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.go
oglegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Thu, 5 Oct 2017 14:43:27 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <or5o6o$84s$1@node1.news.atman.pl>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=62.122.235.143;
posting-account=jnRHMAoAAACB5EawItMhNTZMy_yOF2XE
NNTP-Posting-Host: 62.122.235.143
References: <59d4d621$0$15193$65785112@news.neostrada.pl>
<or38u8$rbk$1@node1.news.atman.pl> <or3cgi$ur6$1@node1.news.atman.pl>
<or3eb7$ffc$2@node2.news.atman.pl>
<59d5402d$0$15194$65785112@news.neostrada.pl>
<or3g8b$hje$1@node2.news.atman.pl>
<59d54780$0$660$65785112@news.neostrada.pl>
<or3hvm$j9p$1@node2.news.atman.pl>
<7...@g...com>
<or5o6o$84s$1@node1.news.atman.pl>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <4...@g...com>
Subject: Re: "Rower pojawił się nagle"
From: s...@g...com
Injection-Date: Thu, 05 Oct 2017 21:43:27 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Lines: 144
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2615909
[ ukryj nagłówki ]W dniu czwartek, 5 października 2017 18:55:54 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały
napisał:
> On 10/5/2017 11:11 AM, s...@g...com wrote:
> >> Zmniejszyło by się o jeden przecinanie kierunków ruchu.
> > Nie bardzo.
> > Zauważ że rowerzysci
>
> Wyciąłeś mi zdanie następne więc dyskutujesz teraz z tezami ktore nie
> padły z mojej strony.
>
Wyciąłem ile trzeba.
Napisales ze ilosc kolizji sie zmniejszy a to nie do końca prawda.
Zerknij tu:
https://www.google.pl/maps/place/Hillegom,+Holandia/
@52.2901254,4.5895396,3a,66.8y,90t/data=!3m4!1e1!3m2
!1s9cUwC5hWbcL1aAImLMFJcQ!2e0!4m2!3m1!1s0x47c5e9e9ec
7d5f4d:0x737d5acbbdd21cfa
To najlepsze rondo (no prawie najlepsze) jakie można zrobic rowerzystom, pieszym i
samochodom.
A mimo to masz kolizje z rowerzystami, bo jak rowerzysta jezdzi dookoła to samochód
chcący zjechać przetnie ten tor jazdy.
I na zapierdalającego rowerzyste co ma pierwszeństwo nie ma mocnych. Ani nie ma na
zapierdalającego samochodziarza co nie widzi rowerzysty po swojej prawej.
Na tyle tylko chcialem zwrócić uwage.
> Może podsumuje: wjazd na rodno powoduje:
> a) szeregowe obsługiwanie kolizji. Napierw ta z samochodami. Potem ta z
> pieszymi i rowerami co na jedno wychodzi. Możesz się zatrzymac jak
> potrzeba bo ... możesz, masz miejsce.
Masz na mysli takie rondo z pasem dla rowerów jak wyżej pokazalem czy takie rondo jak
u nas? Znaczy sie rondo dla samochodów plus przejazdy/przejscia na jego
wylotach/wlotach?
> b) przecinasz kierunki ruchu spokojnie i ze szczególna ostrożnością,
> nikt nie zatrąbi jak zatrzymasz na chwile skrzyzowanie aby przepuścić
> kogoś na przejściu.
> c) masz lepsza widoczność bo zazwyczaj jestes prostopadły do każdego z
> kolizyjnych kierunków
> d) masz więcej czasu na decyzję
>
Wszystko zalezy od tego jak szybko jedziesz, i ile uwagi przykladasz.
Jakbys do zestawu dodał próg spowalniający na każdym wlocie to bym ci przyznał sporo
racji. Jak nie ma wymuszenia wolnej jazdy (i w sumie to samo dla rowerzysty choć nie
wiem jak to osiągnąć) to powyższe założenia biora w łeb bo sie znajdzie jeden czy
drugi co nie patrzy albo sie spieszy. Albo rzeczywiście rowerzysty nie widzi.
> W przypadku skrzyzowania z kolizyjnym lewoskrętem musisz *jednoczesnie*
> obserować tych z przeciwka, tych z przeciwka ale skręcających w prawo,
> tych na rowerach i tych na nogach i tych przed tobą co też właśnie
> skręcają. Jednoczesnie obliczać ich pozycje za 4 sekundy w przyszłość i
> modlić się aby obliczenia były poprawne bo inaczej zostaniesz na środku
> skrzyzowania albo z wystająca dupą blokując ruch.
>
Tu sie zgadzam, choć w polskich warunkach zazwyczaj jednak te kierunki aż tak
kolizyjne nie są. I to chyba tworzy pewne problemy natury behawioralnej...
> Rondo rozbija te obliczenia na kilka niezależnych. I nie jestem jakimś
> ideologicznym zwolennikiem rond, bo przykład z mojej okolicy pokazał że
> po zbudowaniu ronda pojawiły się korki. Ale o ile dobrze pamiętam spadła
> ilość wypadków kilkukrotnie. Efektem czego wole rondo niż skrzyzowanie
> dla prawdziwych twardzieli w beemkach.
>
> Jeszcze aby rowerzysci nie wyprzedzali mnie po prawej kiedy migam prawym
> kierunkowskazem i gites.
>
W sumie masz sporo racji tyle że jak o tym mysle to tak długo jak nie ma ostrozności
i spokojnej jazdy to nawet to rozwiązanie jest tylko półśrodkiem.
> > Mimo ze Akram trolluje to troche w swojej ironii ma racje. Czemu? Ano temu bo ja
jak moge to wybieram drogi gdzie po prostu nie ma skrzyżowań czy ruchu.
> > Jak moge to jade rowerem przez park, las, osiedle gdzie po prostu nikt samochodem
nie jedzie.
>
> W mieście to kłopot. Przykładowo wybywając z mojego domu na rowerze
> *muszę* przeciąć drogi o bardzo duzym nateżeniu ruchu. W tym jedną z
> zakazem, czyli ekspresową. Dodatkowo z uwagi na wiaduktym nasypy i inne
> cholery nie jestem w stanie uniknąc poruszania sie na jezdni i
> przemykania przez skrzyzowania. Owszem, na dalekich przedmiesciach być
> może by dało rade. U mnie nie choć wcale w scisłym centrum nie mieszkam.
> Utopia.
Ano utopia. I dlatego te dyskusje traktuje jak wymiane poglądów bo nic to nie zmieni.
Zobacz:
https://www.google.pl/maps/@53.1152811,17.9747046,3a
,66.8y,347.76h,73.45t/data=!3m4!1e1!3m2!1s7BOqWskKq_
SRf0B2CThCyQ!2e0
czy możesz sobie wyobraźic że w tym miejscu facet dostawczakiem z piekarni zaczal
mnie wyprzedzać bezpośrednio przed tym wzniesieniem skrzyzowania i na jego końcu
zapchną mnie paką na te żółte barierki?
Na kolejnym skrzyzowaniu jak mu zapukałem i zapytałem czemu to zrobił to sie tylko
głupio śmiał.
Drugi na kolejnym skrzyzowaniu zrobil podobnie. Jak zapytałem czemu daje taki
przykład dziecku na tylnym siedzeniu (wiozl jakiegos 8-9 latka do szkoły) to mi
poradził abym po chodniku jechał bo bezpieczniej.
Ja do tej dyskusji podchodze z myslą o takich imbecylach. Jak rowerzystom nie zapewni
sie warunków do jazdy w 95% bezkolizyjnie to takie akcje jak opisane na poczatku
wątku i tak bedą sie powtarzać.
stąd moje zdanie ze jak sie da to trzeba jechać tamtędy gdzie albo ruchu nie ma albo
tam gdzie jest solidnie odgrodzony.
Następne wpisy z tego wątku
- 05.10.17 23:52 yabba
- 06.10.17 08:12 p...@g...com
- 06.10.17 08:34 Shrek
- 06.10.17 09:24 p...@g...com
- 06.10.17 11:32 Akarm
- 06.10.17 12:07 SW3
- 06.10.17 14:34 Adam
- 06.10.17 15:29 Shrek
- 06.10.17 15:35 Shrek
- 06.10.17 16:13 Akarm
- 06.10.17 16:24 J.F.
- 06.10.17 16:44 Akarm
- 06.10.17 17:03 Shrek
- 06.10.17 17:47 Sebastian Biały
- 06.10.17 17:48 Adam
Najnowsze wątki z tej grupy
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- [OT] Lewe oprogramowanie
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
Najnowsze wątki
- 2024-12-01 Rambo 2024. Co z radio-stopem
- 2024-12-01 Pijani kierowcy
- 2024-12-01 "Chciałem zamówić kurs tym"
- 2024-11-30 Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- 2024-11-30 Łódź => Technical Artist <=
- 2024-11-30 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-11-30 Warszawa => Microsoft Dynamics 365 Business Central Developer <=
- 2024-11-30 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-30 Zielona Góra => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-30 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-30 Lublin => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-11-30 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2024-11-30 Warszawa => Fullstack Developer <=
- 2024-11-30 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-30 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=