eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody"Rower pojawił się nagle"Re: "Rower pojawił się nagle"
  • X-Received: by 10.31.70.129 with SMTP id t123mr2350vka.21.1507239807717; Thu, 05 Oct
    2017 14:43:27 -0700 (PDT)
    X-Received: by 10.31.70.129 with SMTP id t123mr2350vka.21.1507239807717; Thu, 05 Oct
    2017 14:43:27 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin3!goblin.stu.neva.ru!news.misty.com!border2.nntp.dca1.giganews.com!border1.
    nntp.dca1.giganews.com!nntp.giganews.com!6no31594qtw.1!news-out.google.com!p42n
    i31qtp.0!nntp.google.com!6no31592qtw.1!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.go
    oglegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Thu, 5 Oct 2017 14:43:27 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <or5o6o$84s$1@node1.news.atman.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=62.122.235.143;
    posting-account=jnRHMAoAAACB5EawItMhNTZMy_yOF2XE
    NNTP-Posting-Host: 62.122.235.143
    References: <59d4d621$0$15193$65785112@news.neostrada.pl>
    <or38u8$rbk$1@node1.news.atman.pl> <or3cgi$ur6$1@node1.news.atman.pl>
    <or3eb7$ffc$2@node2.news.atman.pl>
    <59d5402d$0$15194$65785112@news.neostrada.pl>
    <or3g8b$hje$1@node2.news.atman.pl>
    <59d54780$0$660$65785112@news.neostrada.pl>
    <or3hvm$j9p$1@node2.news.atman.pl>
    <7...@g...com>
    <or5o6o$84s$1@node1.news.atman.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <4...@g...com>
    Subject: Re: "Rower pojawił się nagle"
    From: s...@g...com
    Injection-Date: Thu, 05 Oct 2017 21:43:27 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Lines: 144
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2615909
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu czwartek, 5 października 2017 18:55:54 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały
    napisał:
    > On 10/5/2017 11:11 AM, s...@g...com wrote:
    > >> Zmniejszyło by się o jeden przecinanie kierunków ruchu.
    > > Nie bardzo.
    > > Zauważ że rowerzysci
    >
    > Wyciąłeś mi zdanie następne więc dyskutujesz teraz z tezami ktore nie
    > padły z mojej strony.
    >

    Wyciąłem ile trzeba.
    Napisales ze ilosc kolizji sie zmniejszy a to nie do końca prawda.
    Zerknij tu:
    https://www.google.pl/maps/place/Hillegom,+Holandia/
    @52.2901254,4.5895396,3a,66.8y,90t/data=!3m4!1e1!3m2
    !1s9cUwC5hWbcL1aAImLMFJcQ!2e0!4m2!3m1!1s0x47c5e9e9ec
    7d5f4d:0x737d5acbbdd21cfa

    To najlepsze rondo (no prawie najlepsze) jakie można zrobic rowerzystom, pieszym i
    samochodom.

    A mimo to masz kolizje z rowerzystami, bo jak rowerzysta jezdzi dookoła to samochód
    chcący zjechać przetnie ten tor jazdy.

    I na zapierdalającego rowerzyste co ma pierwszeństwo nie ma mocnych. Ani nie ma na
    zapierdalającego samochodziarza co nie widzi rowerzysty po swojej prawej.

    Na tyle tylko chcialem zwrócić uwage.


    > Może podsumuje: wjazd na rodno powoduje:
    > a) szeregowe obsługiwanie kolizji. Napierw ta z samochodami. Potem ta z
    > pieszymi i rowerami co na jedno wychodzi. Możesz się zatrzymac jak
    > potrzeba bo ... możesz, masz miejsce.

    Masz na mysli takie rondo z pasem dla rowerów jak wyżej pokazalem czy takie rondo jak
    u nas? Znaczy sie rondo dla samochodów plus przejazdy/przejscia na jego
    wylotach/wlotach?



    > b) przecinasz kierunki ruchu spokojnie i ze szczególna ostrożnością,
    > nikt nie zatrąbi jak zatrzymasz na chwile skrzyzowanie aby przepuścić
    > kogoś na przejściu.
    > c) masz lepsza widoczność bo zazwyczaj jestes prostopadły do każdego z
    > kolizyjnych kierunków
    > d) masz więcej czasu na decyzję
    >

    Wszystko zalezy od tego jak szybko jedziesz, i ile uwagi przykladasz.
    Jakbys do zestawu dodał próg spowalniający na każdym wlocie to bym ci przyznał sporo
    racji. Jak nie ma wymuszenia wolnej jazdy (i w sumie to samo dla rowerzysty choć nie
    wiem jak to osiągnąć) to powyższe założenia biora w łeb bo sie znajdzie jeden czy
    drugi co nie patrzy albo sie spieszy. Albo rzeczywiście rowerzysty nie widzi.

    > W przypadku skrzyzowania z kolizyjnym lewoskrętem musisz *jednoczesnie*
    > obserować tych z przeciwka, tych z przeciwka ale skręcających w prawo,
    > tych na rowerach i tych na nogach i tych przed tobą co też właśnie
    > skręcają. Jednoczesnie obliczać ich pozycje za 4 sekundy w przyszłość i
    > modlić się aby obliczenia były poprawne bo inaczej zostaniesz na środku
    > skrzyzowania albo z wystająca dupą blokując ruch.
    >

    Tu sie zgadzam, choć w polskich warunkach zazwyczaj jednak te kierunki aż tak
    kolizyjne nie są. I to chyba tworzy pewne problemy natury behawioralnej...

    > Rondo rozbija te obliczenia na kilka niezależnych. I nie jestem jakimś
    > ideologicznym zwolennikiem rond, bo przykład z mojej okolicy pokazał że
    > po zbudowaniu ronda pojawiły się korki. Ale o ile dobrze pamiętam spadła
    > ilość wypadków kilkukrotnie. Efektem czego wole rondo niż skrzyzowanie
    > dla prawdziwych twardzieli w beemkach.
    >
    > Jeszcze aby rowerzysci nie wyprzedzali mnie po prawej kiedy migam prawym
    > kierunkowskazem i gites.
    >

    W sumie masz sporo racji tyle że jak o tym mysle to tak długo jak nie ma ostrozności
    i spokojnej jazdy to nawet to rozwiązanie jest tylko półśrodkiem.


    > > Mimo ze Akram trolluje to troche w swojej ironii ma racje. Czemu? Ano temu bo ja
    jak moge to wybieram drogi gdzie po prostu nie ma skrzyżowań czy ruchu.
    > > Jak moge to jade rowerem przez park, las, osiedle gdzie po prostu nikt samochodem
    nie jedzie.
    >
    > W mieście to kłopot. Przykładowo wybywając z mojego domu na rowerze
    > *muszę* przeciąć drogi o bardzo duzym nateżeniu ruchu. W tym jedną z
    > zakazem, czyli ekspresową. Dodatkowo z uwagi na wiaduktym nasypy i inne
    > cholery nie jestem w stanie uniknąc poruszania sie na jezdni i
    > przemykania przez skrzyzowania. Owszem, na dalekich przedmiesciach być
    > może by dało rade. U mnie nie choć wcale w scisłym centrum nie mieszkam.
    > Utopia.

    Ano utopia. I dlatego te dyskusje traktuje jak wymiane poglądów bo nic to nie zmieni.

    Zobacz:
    https://www.google.pl/maps/@53.1152811,17.9747046,3a
    ,66.8y,347.76h,73.45t/data=!3m4!1e1!3m2!1s7BOqWskKq_
    SRf0B2CThCyQ!2e0

    czy możesz sobie wyobraźic że w tym miejscu facet dostawczakiem z piekarni zaczal
    mnie wyprzedzać bezpośrednio przed tym wzniesieniem skrzyzowania i na jego końcu
    zapchną mnie paką na te żółte barierki?
    Na kolejnym skrzyzowaniu jak mu zapukałem i zapytałem czemu to zrobił to sie tylko
    głupio śmiał.
    Drugi na kolejnym skrzyzowaniu zrobil podobnie. Jak zapytałem czemu daje taki
    przykład dziecku na tylnym siedzeniu (wiozl jakiegos 8-9 latka do szkoły) to mi
    poradził abym po chodniku jechał bo bezpieczniej.


    Ja do tej dyskusji podchodze z myslą o takich imbecylach. Jak rowerzystom nie zapewni
    sie warunków do jazdy w 95% bezkolizyjnie to takie akcje jak opisane na poczatku
    wątku i tak bedą sie powtarzać.

    stąd moje zdanie ze jak sie da to trzeba jechać tamtędy gdzie albo ruchu nie ma albo
    tam gdzie jest solidnie odgrodzony.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: