  • 21. Data: 2016-05-11 10:18:12
    Temat: Re: Rower <> Garaż <> Samochód
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu wtorek, 10 maja 2016 17:59:47 UTC+2 użytkownik Zdzisław Dyrman napisał:

> [...]
    poświęconej rowerom.

    > Pomóc, podpowiedzieć, ewentualnie w cywilizowany sposób wyprowadzić z
    > błędu to nie to, nie tutaj.

    A teraz przeczytaj jeszcze raz (tylko tym razem ze zrozumieniem)
    moje pierwsze zdanie.
    Dla ułatwienia zostawiłem je tu na samej górze.
    --
    Akarm

  • 22. Data: 2016-05-11 10:32:16
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2016-05-11 o 09:47, Chris pisze:

    > Czemu i jaki ? a jak ktoś nie ma haka ? co z tymi na tylną klapę (kombi)
    > bo widziałem takie za 99zł w dekathlonie.

    Miałem kiedyś takie coś (jeżeli dobrze rozumiem, o czym piszesz),
    kupiłem na allegro.
    Montowało się to taśmami na klapę. Zamontowałem do Cytryny Xsara
    Picasso. Mimo zabezpieczeń porysowało mi lakier i szybę. Ogólnie jakoś
    tak miałem wrażenie, że mi rower w każdej chwili odpadnie. Być może
    dlatego, że jechałem pierwszy raz... Aczkolwiek widziałem w zeszłe
    wakacje jak facetowi odpiął się rower z czegoś takiego na autostradzie.
    Miał szczęście, bo jadący za nim kierowca ciężarówki zachowywał
    odpowiedni odstęp i zdążył wyhamować, a rower poleciał na pobocze.

    Ja jechałem z tym tylko raz i teraz jak będę myślał nad bagażnikiem, to
    też biorę na hak. Niestety koszt jest niemały. Ale wygoda największa.

  • 23. Data: 2016-05-11 10:49:00
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2016-05-11 o 10:32, twistedme pisze:

> [...]
    > Miał szczęście, bo jadący za nim kierowca ciężarówki zachowywał
    > odpowiedni odstęp i zdążył wyhamować, a rower poleciał na pobocze.

    THX.

    > Ja jechałem z tym tylko raz i teraz jak będę myślał nad bagażnikiem, to
    > też biorę na hak. Niestety koszt jest niemały. Ale wygoda największa.

    Nie mam haka i nie zamierzam mieć więc zostaje tylko dachowy, relingi
    mam więc sprawa ułatwiona.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 24. Data: 2016-05-11 10:51:36
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2016-05-11 o 10:49, Chris pisze:

    > THX.

    Zapomniałem dopisać, że być może teraz technika poszła do przodu i są
    jakieś lepsze rozwiązania tych bagażników - ja mam doświadczenia sprzed
    5 lat. Wtedy to była raczej nowość na rynku.

  • 25. Data: 2016-05-11 13:30:14
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "sirapacz" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

    > a ja odradzę. żona nabyła mi takiego holendra i mój konkretnie miał takie
    > minusy:
    > hamulce bębnowe zintegrowane w piascie, przekładnia zintegrowana w
    > piaście, dynama zintegrowane w piastach:))

    Przednie hamulce też miał zintegrowane w piaście?
    Bo dynamo w piaście to dla mnie same plusy. Nie ma dużych oporów na tarcie
    opona-wałek w dynamie tradycyjnym.
    Jednyny minus przekładni w piaście to mała ilość biegów.

    > nijak się do tego dobrać nie można - trza magika (albo ja jakiś zapóźniony
    > jestem). Jeździć się da. Generalnie fajne patenty jeśli rower jest nowy,
    > ale jak trzeba będzie poprawiać czy naprawiać coś to obawiam się
    > problemów.

    Nie przesadzaj. 30 lat temu 99% rowerów miało tylne hamulce w piaście
    (Torpedo) i każdy umiejący trzymać klucz potrafił to rozłożyć, naprawić i
    skręcić.
    Wypożycz sobie starą książkę Adama Słodowego, to jest tam to wyjasnione.

    > sprzedałem go z innego powodu niż wyżej wymienione:) za krótki jestem na
    > tamten egzemplarz:) 28" to nie dla mnie:)

    Może nie chodzi o rozmiar kół, ale o wielkość ramy, która nie była
    dopasowana do Twojego wzrostu?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 26. Data: 2016-05-11 13:52:27
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Przednie hamulce też miał zintegrowane w piaście?
    > Bo dynamo w piaście to dla mnie same plusy. Nie ma dużych oporów na
    > tarcie opona-wałek w dynamie tradycyjnym.
    > Jednyny minus przekładni w piaście to mała ilość biegów.

    jak dla mnie dynama mogłoby w ogóle nie być - w epoce ledów i
    akumulatorków nie ma to sensu

> [...]
    > i skręcić.
    > Wypożycz sobie starą książkę Adama Słodowego, to jest tam to wyjasnione.

    tak ale torpedo dziala inaczej niż bębnowe(?) w rowerze. Przejeździłem
    bardzo dużo na takich rowerach za małolata i nigdy nie miałem problemu z
    hamulcami torpedo.

    > Może nie chodzi o rozmiar kół, ale o wielkość ramy, która nie była
    > dopasowana do Twojego wzrostu?

    też możliwe ale po 15 latach bez roweru i tak nie potrafiłbym dobrać.
    skończyłem z jakimś tanim chinolem cobym go zarżnął aż nauczę się
    jeździć:) kondycja nie ta:)

  • 27. Data: 2016-05-11 13:54:13
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Do przekładni dostać się, co najmniej niektórych, da bez problemu, są
    > instrukcje etc. chociaż jest pełno drobnej mechaniki i złożyć jest
    > ciężej niż zwykłą mechanikę. Hamulce są rozbieralne bo trzeba je
    > smarować. Dynama są rozbieralne, chociaż raczej nie ma pola do dużych
    > napraw. Instrukcje w dłoń i walcz!

    weź teraz znajdz instrukcje do holendra gdzie znasz markę a model mozesz
    strzelać.

    wole rozbierać samochody niż duperelki w rowerach :) jakoś furę mnie
    łatwiej psuć:)

  • 28. Data: 2016-05-11 14:16:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 11.05.2016 09:47, Chris wrote:

    > Czemu i jaki ? a jak ktoś nie ma haka ?

    Ja nie mam i dlatego rowerów nie wożę:(

    > Jak się spyta to dostanie kategoryczne nie bo niby stracą gwarancję na
    > budynek i osłabi to ściany grożąc zawaleniem budynku :)

    Nawet nie dlatego. W sumie racja - chyba lepiej nie pytać:(

    Shre.

  • 29. Data: 2016-05-11 14:43:12
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > jak dla mnie dynama mogłoby w ogóle nie być - w epoce ledów i
    > akumulatorków nie ma to sensu

    Lampka jest rozładowana zawsze wtedy, gdy jest potrzebna.

    > tak ale torpedo dziala inaczej niż bębnowe(?) w rowerze. Przejeździłem
    > bardzo dużo na takich rowerach za małolata i nigdy nie miałem problemu z
    > hamulcami torpedo.

    Przednie i tylne hamulce są bębnowe? Razem z przekładnią wcisnęli tam
    hamulec bębnowy?
    Pokaż fotkę.

    > też możliwe ale po 15 latach bez roweru i tak nie potrafiłbym dobrać.
    > skończyłem z jakimś tanim chinolem cobym go zarżnął aż nauczę się
    > jeździć:) kondycja nie ta:)

    Na marketowym rowerze to się tylko zmęczysz. Ja mam rower z Selgrosa.
    Wybierałem ten najmniej krzywy z kilku dostępnych sztuk, a i tak czuć, że ma
    zwaloną geometrię. :)
    Porównując opory jazdy z najtańszym markowym rowerem, to widać jaka jest
    przepaść w jakości wykonania i osprzętu. Teraz bym kupił używany markowy.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 30. Data: 2016-05-11 14:59:31
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, May 11, 2016 at 2:42:53 PM UTC+2, yabba wrote:

    > Lampka jest rozładowana zawsze wtedy, gdy jest potrzebna.

    ja awaryjnie woze mala sigme micro na 2 baterie CR2032, jako pozycyjne swiatlo jest
    OK

    > Przednie i tylne hamulce są bębnowe? Razem z przekładnią wcisnęli tam
    > hamulec bębnowy?

    moze byc rolkowy np.
    http://ctbike.pl/shimano-sg-8r36-nexus-inter-8-wielo
    biegowa-piasta-tylna.html

    albo torpedo,
    https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/piasty-rowerow
    e/z-biegami-wewnatrz/p,piasta-tylna-nexus-3-sg-3c41-
    36h-manetka-komplet-shimano,191452.html