-
21. Data: 2016-05-11 10:18:12
Temat: Re: Rower <> Garaż <> Samochód
Od: Akarm <a...@w...pl>
W dniu wtorek, 10 maja 2016 17:59:47 UTC+2 użytkownik Zdzisław Dyrman napisał:
> > Gdybym ja chciał się dowiedzieć czegoś o rowerach, to pytałbym na grupie
poświęconej rowerom.
> Pomóc, podpowiedzieć, ewentualnie w cywilizowany sposób wyprowadzić z
> błędu to nie to, nie tutaj.
A teraz przeczytaj jeszcze raz (tylko tym razem ze zrozumieniem)
moje pierwsze zdanie.
Dla ułatwienia zostawiłem je tu na samej górze.
--
Akarm
-
22. Data: 2016-05-11 10:32:16
Temat: Re: Rower <> Garaż <> Samochód
Od: twistedme <t...@o...pl>
W dniu 2016-05-11 o 09:47, Chris pisze:
> W dniu 2016-05-10 o 21:08, Shrek pisze:
>> Ja od siebie dodam, że do przewozu jeśli nie jest to okazijnie
>> kilkadziesiąt kilosów to tylko uchwyt na hak.
>
> Czemu i jaki ? a jak ktoś nie ma haka ? co z tymi na tylną klapę (kombi)
> bo widziałem takie za 99zł w dekathlonie.
>
Miałem kiedyś takie coś (jeżeli dobrze rozumiem, o czym piszesz),
kupiłem na allegro.
Montowało się to taśmami na klapę. Zamontowałem do Cytryny Xsara
Picasso. Mimo zabezpieczeń porysowało mi lakier i szybę. Ogólnie jakoś
tak miałem wrażenie, że mi rower w każdej chwili odpadnie. Być może
dlatego, że jechałem pierwszy raz... Aczkolwiek widziałem w zeszłe
wakacje jak facetowi odpiął się rower z czegoś takiego na autostradzie.
Miał szczęście, bo jadący za nim kierowca ciężarówki zachowywał
odpowiedni odstęp i zdążył wyhamować, a rower poleciał na pobocze.
Ja jechałem z tym tylko raz i teraz jak będę myślał nad bagażnikiem, to
też biorę na hak. Niestety koszt jest niemały. Ale wygoda największa.
-
23. Data: 2016-05-11 10:49:00
Temat: Re: Rower <> Garaż <> Samochód
Od: Chris <a...@g...pl>
W dniu 2016-05-11 o 10:32, twistedme pisze:
> W dniu 2016-05-11 o 09:47, Chris pisze:
>> W dniu 2016-05-10 o 21:08, Shrek pisze:
>>> Ja od siebie dodam, że do przewozu jeśli nie jest to okazijnie
>>> kilkadziesiąt kilosów to tylko uchwyt na hak.
>>
>> Czemu i jaki ? a jak ktoś nie ma haka ? co z tymi na tylną klapę (kombi)
>> bo widziałem takie za 99zł w dekathlonie.
>>
> Miałem kiedyś takie coś (jeżeli dobrze rozumiem, o czym piszesz),
> kupiłem na allegro.
> Montowało się to taśmami na klapę. Zamontowałem do Cytryny Xsara
> Picasso. Mimo zabezpieczeń porysowało mi lakier i szybę. Ogólnie jakoś
> tak miałem wrażenie, że mi rower w każdej chwili odpadnie. Być może
> dlatego, że jechałem pierwszy raz... Aczkolwiek widziałem w zeszłe
> wakacje jak facetowi odpiął się rower z czegoś takiego na autostradzie.
> Miał szczęście, bo jadący za nim kierowca ciężarówki zachowywał
> odpowiedni odstęp i zdążył wyhamować, a rower poleciał na pobocze.
THX.
> Ja jechałem z tym tylko raz i teraz jak będę myślał nad bagażnikiem, to
> też biorę na hak. Niestety koszt jest niemały. Ale wygoda największa.
Nie mam haka i nie zamierzam mieć więc zostaje tylko dachowy, relingi
mam więc sprawa ułatwiona.
--
www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com
www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu.
-
24. Data: 2016-05-11 10:51:36
Temat: Re: Rower <> Garaż <> Samochód
Od: twistedme <t...@o...pl>
W dniu 2016-05-11 o 10:49, Chris pisze:
> W dniu 2016-05-11 o 10:32, twistedme pisze:
>> W dniu 2016-05-11 o 09:47, Chris pisze:
>>> W dniu 2016-05-10 o 21:08, Shrek pisze:
>>>> Ja od siebie dodam, że do przewozu jeśli nie jest to okazijnie
>>>> kilkadziesiąt kilosów to tylko uchwyt na hak.
>>>
>>> Czemu i jaki ? a jak ktoś nie ma haka ? co z tymi na tylną klapę (kombi)
>>> bo widziałem takie za 99zł w dekathlonie.
>>>
>> Miałem kiedyś takie coś (jeżeli dobrze rozumiem, o czym piszesz),
>> kupiłem na allegro.
>> Montowało się to taśmami na klapę. Zamontowałem do Cytryny Xsara
>> Picasso. Mimo zabezpieczeń porysowało mi lakier i szybę. Ogólnie jakoś
>> tak miałem wrażenie, że mi rower w każdej chwili odpadnie. Być może
>> dlatego, że jechałem pierwszy raz... Aczkolwiek widziałem w zeszłe
>> wakacje jak facetowi odpiął się rower z czegoś takiego na autostradzie.
>> Miał szczęście, bo jadący za nim kierowca ciężarówki zachowywał
>> odpowiedni odstęp i zdążył wyhamować, a rower poleciał na pobocze.
>
> THX.
Zapomniałem dopisać, że być może teraz technika poszła do przodu i są
jakieś lepsze rozwiązania tych bagażników - ja mam doświadczenia sprzed
5 lat. Wtedy to była raczej nowość na rynku.
-
25. Data: 2016-05-11 13:30:14
Temat: Re: Rower <> Garaż <> Samochód
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Użytkownik "sirapacz" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
news:ngsig6$npu$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
>
>>> Co kupić na miasto + rzadko jakiś las albo błotko sie trafi
>>
>> Używanego holendra, albo coś niemieckiego.
>> Nie giełdach w rodzaju flohmarkt, za sprzęt w dobrym stanie - jakieś 800
>
>
> a ja odradzę. żona nabyła mi takiego holendra i mój konkretnie miał takie
> minusy:
> hamulce bębnowe zintegrowane w piascie, przekładnia zintegrowana w
> piaście, dynama zintegrowane w piastach:))
>
Przednie hamulce też miał zintegrowane w piaście?
Bo dynamo w piaście to dla mnie same plusy. Nie ma dużych oporów na tarcie
opona-wałek w dynamie tradycyjnym.
Jednyny minus przekładni w piaście to mała ilość biegów.
> nijak się do tego dobrać nie można - trza magika (albo ja jakiś zapóźniony
> jestem). Jeździć się da. Generalnie fajne patenty jeśli rower jest nowy,
> ale jak trzeba będzie poprawiać czy naprawiać coś to obawiam się
> problemów.
Nie przesadzaj. 30 lat temu 99% rowerów miało tylne hamulce w piaście
(Torpedo) i każdy umiejący trzymać klucz potrafił to rozłożyć, naprawić i
skręcić.
Wypożycz sobie starą książkę Adama Słodowego, to jest tam to wyjasnione.
>
> sprzedałem go z innego powodu niż wyżej wymienione:) za krótki jestem na
> tamten egzemplarz:) 28" to nie dla mnie:)
Może nie chodzi o rozmiar kół, ale o wielkość ramy, która nie była
dopasowana do Twojego wzrostu?
--
Pozdrawiam,
yabba
-
26. Data: 2016-05-11 13:52:27
Temat: Re: Rower <> Garaż <> Samochód
Od: sirapacz <n...@s...pl>
>
> Przednie hamulce też miał zintegrowane w piaście?
> Bo dynamo w piaście to dla mnie same plusy. Nie ma dużych oporów na
> tarcie opona-wałek w dynamie tradycyjnym.
> Jednyny minus przekładni w piaście to mała ilość biegów.
jak dla mnie dynama mogłoby w ogóle nie być - w epoce ledów i
akumulatorków nie ma to sensu
> Nie przesadzaj. 30 lat temu 99% rowerów miało tylne hamulce w piaście
> (Torpedo) i każdy umiejący trzymać klucz potrafił to rozłożyć, naprawić
> i skręcić.
> Wypożycz sobie starą książkę Adama Słodowego, to jest tam to wyjasnione.
tak ale torpedo dziala inaczej niż bębnowe(?) w rowerze. Przejeździłem
bardzo dużo na takich rowerach za małolata i nigdy nie miałem problemu z
hamulcami torpedo.
>>
>> sprzedałem go z innego powodu niż wyżej wymienione:) za krótki jestem
>> na tamten egzemplarz:) 28" to nie dla mnie:)
>
> Może nie chodzi o rozmiar kół, ale o wielkość ramy, która nie była
> dopasowana do Twojego wzrostu?
też możliwe ale po 15 latach bez roweru i tak nie potrafiłbym dobrać.
skończyłem z jakimś tanim chinolem cobym go zarżnął aż nauczę się
jeździć:) kondycja nie ta:)
-
27. Data: 2016-05-11 13:54:13
Temat: Re: Rower <> Garaż <> Samochód
Od: sirapacz <n...@s...pl>
>> nijak się do tego dobrać nie można - trza magika (albo ja jakiś
>> zapóźniony jestem).
>
> Do przekładni dostać się, co najmniej niektórych, da bez problemu, są
> instrukcje etc. chociaż jest pełno drobnej mechaniki i złożyć jest
> ciężej niż zwykłą mechanikę. Hamulce są rozbieralne bo trzeba je
> smarować. Dynama są rozbieralne, chociaż raczej nie ma pola do dużych
> napraw. Instrukcje w dłoń i walcz!
weź teraz znajdz instrukcje do holendra gdzie znasz markę a model mozesz
strzelać.
wole rozbierać samochody niż duperelki w rowerach :) jakoś furę mnie
łatwiej psuć:)
-
28. Data: 2016-05-11 14:16:03
Temat: Re: Rower <> Garaż <> Samochód
Od: Shrek <...@w...pl>
On 11.05.2016 09:47, Chris wrote:
>> Ja od siebie dodam, że do przewozu jeśli nie jest to okazijnie
>> kilkadziesiąt kilosów to tylko uchwyt na hak.
>
> Czemu i jaki ? a jak ktoś nie ma haka ?
Ja nie mam i dlatego rowerów nie wożę:(
>> Co do parkowania w garażu to się zapytaj we wspólnocie/spółdzielni czy
>> możesz jakiś uchwyt na ścianie powiesić (albo lepiej nie pytaj, bo jak
>> zapytasz to zaczną się zastanawiać;) Po prostu niektórzy to prawdziwi
>> polacy(TM) i jak mogą komuś pod górkę bezinteresownie zrobić to się
>> wykażą i trzeba być gotowym:(
>
> Jak się spyta to dostanie kategoryczne nie bo niby stracą gwarancję na
> budynek i osłabi to ściany grożąc zawaleniem budynku :)
Nawet nie dlatego. W sumie racja - chyba lepiej nie pytać:(
Shre.
-
29. Data: 2016-05-11 14:43:12
Temat: Re: Rower <> Garaż <> Samochód
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Użytkownik "sirapacz" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
news:ngv6ds$voq$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
>
>>
>> Przednie hamulce też miał zintegrowane w piaście?
>> Bo dynamo w piaście to dla mnie same plusy. Nie ma dużych oporów na
>> tarcie opona-wałek w dynamie tradycyjnym.
>> Jednyny minus przekładni w piaście to mała ilość biegów.
>
> jak dla mnie dynama mogłoby w ogóle nie być - w epoce ledów i
> akumulatorków nie ma to sensu
Lampka jest rozładowana zawsze wtedy, gdy jest potrzebna.
>
>> Nie przesadzaj. 30 lat temu 99% rowerów miało tylne hamulce w piaście
>> (Torpedo) i każdy umiejący trzymać klucz potrafił to rozłożyć, naprawić
>> i skręcić.
>> Wypożycz sobie starą książkę Adama Słodowego, to jest tam to wyjasnione.
>
> tak ale torpedo dziala inaczej niż bębnowe(?) w rowerze. Przejeździłem
> bardzo dużo na takich rowerach za małolata i nigdy nie miałem problemu z
> hamulcami torpedo.
Przednie i tylne hamulce są bębnowe? Razem z przekładnią wcisnęli tam
hamulec bębnowy?
Pokaż fotkę.
>
>>>
>>> sprzedałem go z innego powodu niż wyżej wymienione:) za krótki jestem
>>> na tamten egzemplarz:) 28" to nie dla mnie:)
>>
>> Może nie chodzi o rozmiar kół, ale o wielkość ramy, która nie była
>> dopasowana do Twojego wzrostu?
>
> też możliwe ale po 15 latach bez roweru i tak nie potrafiłbym dobrać.
> skończyłem z jakimś tanim chinolem cobym go zarżnął aż nauczę się
> jeździć:) kondycja nie ta:)
Na marketowym rowerze to się tylko zmęczysz. Ja mam rower z Selgrosa.
Wybierałem ten najmniej krzywy z kilku dostępnych sztuk, a i tak czuć, że ma
zwaloną geometrię. :)
Porównując opory jazdy z najtańszym markowym rowerem, to widać jaka jest
przepaść w jakości wykonania i osprzętu. Teraz bym kupił używany markowy.
--
Pozdrawiam,
yabba
-
30. Data: 2016-05-11 14:59:31
Temat: Re: Rower <> Garaż <> Samochód
Od: WS <L...@c...pl>
On Wednesday, May 11, 2016 at 2:42:53 PM UTC+2, yabba wrote:
> Lampka jest rozładowana zawsze wtedy, gdy jest potrzebna.
ja awaryjnie woze mala sigme micro na 2 baterie CR2032, jako pozycyjne swiatlo jest
OK
> Przednie i tylne hamulce są bębnowe? Razem z przekładnią wcisnęli tam
> hamulec bębnowy?
moze byc rolkowy np.
http://ctbike.pl/shimano-sg-8r36-nexus-inter-8-wielo
biegowa-piasta-tylna.html
albo torpedo,
https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/piasty-rowerow
e/z-biegami-wewnatrz/p,piasta-tylna-nexus-3-sg-3c41-
36h-manetka-komplet-shimano,191452.html