-
61. Data: 2014-01-23 21:51:55
Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
Od: "Axel" <a...@o...pl>
"J.F" wrote in message news:52e0df6a$0$2152$65785112@news.neostrada.pl...
>>2. Były próby wykonania silnika ( i samochodu) który będzie pracował tylko
>>na konkretnie zadanych obrotach, napędzał generator, a generator silniki
>>elektryczne napędzające koła. duże straty nieprawdaż? otóż dzięki
>>optymalnej pracy silnika spalinowego okazało się ze sumarycznie wychodzi
>>na zero....
Opel Ampera tak właśnie działa
> No ba - coraz wiecej hybryd jezdzi, a Priusy pala raczej malo.
Tylko większość hybryd jest napędzana silnikiem spalinowym, a elektryczny
jest dodatkowo. A Prius akurat pali dużo...
--
Axel
-
62. Data: 2014-01-23 22:00:09
Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
Od: twardziejszy <m...@o...o2.o2.o2.pl>
W dniu 23.01.2014 10:10, ToMasz pisze:
> 2. Były próby wykonania silnika ( i samochodu) który będzie pracował
> tylko na konkretnie zadanych obrotach, napędzał generator, a generator
> silniki elektryczne napędzające koła. duże straty nieprawdaż? otóż
> dzięki optymalnej pracy silnika spalinowego okazało się ze sumarycznie
> wychodzi na zero....
Jaguar C-X75 - jedyny samochód "elektryczny", który mógłby być obiektem
marzeń (wersja z turbinami oczywiście) ;) Reszta - sama smutna
eko-hüjnia na baterie, którą na siłę chcą nas zainteresować spece od
marketingu.
--
pzdr
-
63. Data: 2014-01-23 22:30:48
Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
Od: Martin Fox <f...@f...com.pl>
Dnia Thu, 23 Jan 2014 19:25:01 +0100, anacron napisał(a):
> W dniu 23.01.2014 19:18, Martin Fox pisze:
>>> i 5 biegow to za malo ?
>>
>> A nie? Ile razy mi jadąc autostradą te 140km/h żałowałem że nie mam
>> szóstego biegu...
>
> Problem w tym, że to tak nie działa, przy VI nadal brakuje następnego bo
> zestopniowali tak skrzynie, że te 6 pokrywa te 5 wcześniejszych.
> O ile dobrze pamiętam ja na VI przy 140km/h mam 3000 obrotów (diesel)
No ja w c-klasie mialem jakies 3500 (mniej wiecej) - i ten bieg kolejny,
który by zdjął te 700obr/min by się przydał :P
--
Martin Fox
-
64. Data: 2014-01-23 22:48:46
Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Thu, 23 Jan 2014, Tomasz Stiller wrote:
> On Thu, 23 Jan 2014 14:05:23 +0100, Gotfryd Smolik news wrote:
>> Uwaga na nisko latające kwantyfikatory.
>> Dla *zadanej mocy* (potrzebnej do 90km/h po płaskiej dobrej drodze)
>> chcesz uzyskać *mniejsze spalanie* i jednocześnie *niższa sprawność*?
>> Czym wyznaczasz "sprawność", skoro nie miarą energii uzyskanej do
>> zużytej? Dobrym samopoczuciem kierowcy? ;)
>
> Diabeł jak zawsze tkwi w szczegółach. Moc uzyskana z silnika nie równa w
> zasadzie nigdy mocy przekazywanej na koła, prawda?
Prawda.
> Przy niższych
> prędkościach obrotowych coraz większą (proporcjonalnie) część mocy
> uzyskanej silnik zużywa na napędzanie siebie
Ależ NIEPRAWDA.
Nie bez powodu wskazałem przypadek krańcowy - biegu jałowego.
Kiedy silnik będzie więcej palił, jak "jałowo" kręci się 1000rpm
czy 2500 rpm?
No to *jakiś* zakres pobieranej mocy, przy której pali więcej
przy 2500 rpm jest, prawda? Do dyskusji pozostaje wyłącznie
ścisłość jego określenia ;)
> klimatyzacja, alternator etc.
Te wyłączyłem z listy, bo może być trudno o *proste* rozważenie.
> Ale także na pokonywanie oporów własnych skrzyni biegów i innych
> elementów napędowych.
Te mogą rzeczywiście być różne przy różnych obrotach.
I tu trudno wskazać kontrargument inni, niż "oczekuję że
nie będzie to wystarczająco dużo" :)
> Dlatego nie trudno sobie wyobrazić sytuację, że przy tym samym _spalaniu_
> możemy na różnych biegach jechać z różną prędkością.
Ale NIE O TYM była mowa!
Kryterium było proste: jedziemy z jednakową prędkością, taką, że
do napędzania samochodu wystarczy ułamek mocy silnika.
Uprzejmie proszę o nie przenoszenie argumentów w tematykę co do
której nie zabierałem głosu :)
pzdr, Gotfryd
-
65. Data: 2014-01-23 22:56:33
Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Martin,
Thursday, January 23, 2014, 7:18:33 PM, you wrote:
>>> A skoro tak, to warto zrobić bieg który umożliwi jazdę z tą prędkością przy
>>> niższych obrotach, gdzie tą stosunkowo niską moc silnik generuje sprawniej.
>> i 5 biegow to za malo ?
> A nie? Ile razy mi jadąc autostradą te 140km/h żałowałem że nie mam
> szóstego biegu...
Ale jak zakładają 6-biegową skrzynię, to zazwyczaj zmieniają
przełożenie główne i na najwyższym biegu dalej masz to samo, tylko po
drodze musisz więcej kilkiem mieszać :(
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
66. Data: 2014-01-23 23:02:25
Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Maciek,
Thursday, January 23, 2014, 9:47:33 PM, you wrote:
>> Podczas wyciągania samochodów z zasp i opiłków z baku.
> Z zaspy kiedys wyciagalem, ale opilkow z baku, i to jeszcze na letnich
> oponach, chyba bym nie potrafil...
Te opiłki na letnich oponach mi się najbardziej podobają.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
67. Data: 2014-01-24 00:01:10
Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Thu, 23 Jan 2014 21:51:55 +0100, Axel napisał(a):
> "J.F" wrote in message news:52e0df6a$0$2152$65785112@news.neostrada.pl...
>>>2. Były próby wykonania silnika ( i samochodu) który będzie pracował tylko
>>>na konkretnie zadanych obrotach, napędzał generator, a generator silniki
>>>elektryczne napędzające koła. duże straty nieprawdaż? otóż dzięki
>>>optymalnej pracy silnika spalinowego okazało się ze sumarycznie wychodzi
>>>na zero....
> Opel Ampera tak właśnie działa
>
>> No ba - coraz wiecej hybryd jezdzi, a Priusy pala raczej malo.
> Tylko większość hybryd jest napędzana silnikiem spalinowym, a elektryczny
> jest dodatkowo. A Prius akurat pali dużo...
Ale razem to dziala tak ja wyzej opisano. Silnik spalinowy sie kreci w
zakresie optymalnej pracy, nadwyzka mocy laduje akumulator.
J.
-
68. Data: 2014-01-24 00:36:01
Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Thu, 23 Jan 2014 22:56:33 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
> Hello Martin,
>
> Thursday, January 23, 2014, 7:18:33 PM, you wrote:
>
>>>> A skoro tak, to warto zrobić bieg który umożliwi jazdę z tą prędkością przy
>>>> niższych obrotach, gdzie tą stosunkowo niską moc silnik generuje sprawniej.
>>> i 5 biegow to za malo ?
>> A nie? Ile razy mi jadąc autostradą te 140km/h żałowałem że nie mam
>> szóstego biegu...
>
> Ale jak zakładają 6-biegową skrzynię, to zazwyczaj zmieniają
> przełożenie główne i na najwyższym biegu dalej masz to samo, tylko po
> drodze musisz więcej kilkiem mieszać :(
Bo silniki coraz mniej elastyczne, to i potrzeba więcej biegów żeby zagonić
na koła moc występującą w wąskim zakresie obrotów.
-
69. Data: 2014-01-24 09:02:31
Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
Dnia 2014-01-24 00:01, *J.F.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
>> Opel Ampera tak właśnie działa
>> >
>>> >>No ba - coraz wiecej hybryd jezdzi, a Priusy pala raczej malo.
>> >Tylko większość hybryd jest napędzana silnikiem spalinowym, a elektryczny
>> >jest dodatkowo. A Prius akurat pali dużo...
> Ale razem to dziala tak ja wyzej opisano. Silnik spalinowy sie kreci w
> zakresie optymalnej pracy, nadwyzka mocy laduje akumulator.
No raczej nie
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
-
70. Data: 2014-01-24 10:14:59
Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Mirek Ptak" napisał w wiadomości
Dnia 2014-01-24 00:01, *J.F.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
odpisać:
>>>> >>No ba - coraz wiecej hybryd jezdzi, a Priusy pala raczej malo.
>>> >Tylko większość hybryd jest napędzana silnikiem spalinowym, a
>>> >elektryczny
>>> >jest dodatkowo. A Prius akurat pali dużo...
>> Ale razem to dziala tak ja wyzej opisano. Silnik spalinowy sie
>> kreci w
>> zakresie optymalnej pracy, nadwyzka mocy laduje akumulator.
>No raczej nie
Sadzac po opisie to wlasnie tak.
Jest tam sprytna przekladnia z dwoma motogeneratorami elektrycznymi,
ktora moze robic za skrzynie CVT, i tez odbierac lub dodawac mocy.
Akumulator tam maly i slaby, to powiedzmy ze w trasie trzeba polegac
na silniku spalinowym, ale po miescie mozna podladowac aku, wylaczyc
silnik, pojezdzic na elektrycznym, wlaczyc, podladowac ...
J.