-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!news.glorb.com!news-out.readnews.com!news-x
xxfer.readnews.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrad
a.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada
.pl.POSTED!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Thu, 23 Jan 2014 22:48:46 +0100
From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
Subject: Re: Rosnąca liczba biegów...
In-Reply-To: <lbr6il$1kt$6@dont-email.me>
Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1401232240140.1628@quad>
References: <lbpoa1$26l$1@news.task.gda.pl> <lbpqmh$t0k$3@dont-email.me> <
lbqua2$4ek$2@dont-email.me> <Pine.WNT.4.64.1401231352570.3504@quad>
<lbr6il$1kt$6@dont-email.me>
X-X-Sender: moj@quad
MIME-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8BIT
User-Agent: Hamster/2.1.0.11
Lines: 47
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
X-Trace: 1390514016 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2376 83.15.167.123:62962
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2520760
[ ukryj nagłówki ]On Thu, 23 Jan 2014, Tomasz Stiller wrote:
> On Thu, 23 Jan 2014 14:05:23 +0100, Gotfryd Smolik news wrote:
>> Uwaga na nisko latające kwantyfikatory.
>> Dla *zadanej mocy* (potrzebnej do 90km/h po płaskiej dobrej drodze)
>> chcesz uzyskać *mniejsze spalanie* i jednocześnie *niższa sprawność*?
>> Czym wyznaczasz "sprawność", skoro nie miarą energii uzyskanej do
>> zużytej? Dobrym samopoczuciem kierowcy? ;)
>
> Diabeł jak zawsze tkwi w szczegółach. Moc uzyskana z silnika nie równa w
> zasadzie nigdy mocy przekazywanej na koła, prawda?
Prawda.
> Przy niższych
> prędkościach obrotowych coraz większą (proporcjonalnie) część mocy
> uzyskanej silnik zużywa na napędzanie siebie
Ależ NIEPRAWDA.
Nie bez powodu wskazałem przypadek krańcowy - biegu jałowego.
Kiedy silnik będzie więcej palił, jak "jałowo" kręci się 1000rpm
czy 2500 rpm?
No to *jakiś* zakres pobieranej mocy, przy której pali więcej
przy 2500 rpm jest, prawda? Do dyskusji pozostaje wyłącznie
ścisłość jego określenia ;)
> klimatyzacja, alternator etc.
Te wyłączyłem z listy, bo może być trudno o *proste* rozważenie.
> Ale także na pokonywanie oporów własnych skrzyni biegów i innych
> elementów napędowych.
Te mogą rzeczywiście być różne przy różnych obrotach.
I tu trudno wskazać kontrargument inni, niż "oczekuję że
nie będzie to wystarczająco dużo" :)
> Dlatego nie trudno sobie wyobrazić sytuację, że przy tym samym _spalaniu_
> możemy na różnych biegach jechać z różną prędkością.
Ale NIE O TYM była mowa!
Kryterium było proste: jedziemy z jednakową prędkością, taką, że
do napędzania samochodu wystarczy ułamek mocy silnika.
Uprzejmie proszę o nie przenoszenie argumentów w tematykę co do
której nie zabierałem głosu :)
pzdr, Gotfryd
Następne wpisy z tego wątku
- 23.01.14 22:56 RoMan Mandziejewicz
- 23.01.14 23:02 RoMan Mandziejewicz
- 24.01.14 00:01 J.F.
- 24.01.14 00:36 Tomasz Pyra
- 24.01.14 09:02 Mirek Ptak
- 24.01.14 10:14 J.F
- 24.01.14 10:18 Michał Jankowski
- 24.01.14 10:27 AZ
- 24.01.14 10:31 sqlwiel
- 24.01.14 11:07 J.F
- 24.01.14 11:23 RoMan Mandziejewicz
- 24.01.14 11:28 Tomasz Stiller
- 24.01.14 11:36 sqlwiel
- 24.01.14 11:41 masti
- 24.01.14 11:41 AZ
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-11-22 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=