eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRosnąca liczba biegów...Re: Rosnąca liczba biegów...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!news.glorb.com!news-out.readnews.com!news-x
    xxfer.readnews.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrad
    a.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada
    .pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Thu, 23 Jan 2014 22:48:46 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Rosnąca liczba biegów...
    In-Reply-To: <lbr6il$1kt$6@dont-email.me>
    Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1401232240140.1628@quad>
    References: <lbpoa1$26l$1@news.task.gda.pl> <lbpqmh$t0k$3@dont-email.me> <
    lbqua2$4ek$2@dont-email.me> <Pine.WNT.4.64.1401231352570.3504@quad>
    <lbr6il$1kt$6@dont-email.me>
    X-X-Sender: moj@quad
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    User-Agent: Hamster/2.1.0.11
    Lines: 47
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
    X-Trace: 1390514016 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2376 83.15.167.123:62962
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2520760
    [ ukryj nagłówki ]

    On Thu, 23 Jan 2014, Tomasz Stiller wrote:

    > On Thu, 23 Jan 2014 14:05:23 +0100, Gotfryd Smolik news wrote:
    >> Uwaga na nisko latające kwantyfikatory.
    >> Dla *zadanej mocy* (potrzebnej do 90km/h po płaskiej dobrej drodze)
    >> chcesz uzyskać *mniejsze spalanie* i jednocześnie *niższa sprawność*?
    >> Czym wyznaczasz "sprawność", skoro nie miarą energii uzyskanej do
    >> zużytej? Dobrym samopoczuciem kierowcy? ;)
    >
    > Diabeł jak zawsze tkwi w szczegółach. Moc uzyskana z silnika nie równa w
    > zasadzie nigdy mocy przekazywanej na koła, prawda?

    Prawda.

    > Przy niższych
    > prędkościach obrotowych coraz większą (proporcjonalnie) część mocy
    > uzyskanej silnik zużywa na napędzanie siebie

    Ależ NIEPRAWDA.
    Nie bez powodu wskazałem przypadek krańcowy - biegu jałowego.
    Kiedy silnik będzie więcej palił, jak "jałowo" kręci się 1000rpm
    czy 2500 rpm?
    No to *jakiś* zakres pobieranej mocy, przy której pali więcej
    przy 2500 rpm jest, prawda? Do dyskusji pozostaje wyłącznie
    ścisłość jego określenia ;)

    > klimatyzacja, alternator etc.

    Te wyłączyłem z listy, bo może być trudno o *proste* rozważenie.

    > Ale także na pokonywanie oporów własnych skrzyni biegów i innych
    > elementów napędowych.

    Te mogą rzeczywiście być różne przy różnych obrotach.
    I tu trudno wskazać kontrargument inni, niż "oczekuję że
    nie będzie to wystarczająco dużo" :)

    > Dlatego nie trudno sobie wyobrazić sytuację, że przy tym samym _spalaniu_
    > możemy na różnych biegach jechać z różną prędkością.

    Ale NIE O TYM była mowa!
    Kryterium było proste: jedziemy z jednakową prędkością, taką, że
    do napędzania samochodu wystarczy ułamek mocy silnika.
    Uprzejmie proszę o nie przenoszenie argumentów w tematykę co do
    której nie zabierałem głosu :)

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: