-
11. Data: 2014-01-23 10:33:05
Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
Od: Maciek <d...@p...onet.pl>
Dnia Thu, 23 Jan 2014 09:34:35 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
> Nie jesteś tak stary, żeby samochód z IV-biegową skrzynią stanowił
> jakąś nowość.
Za to ewidentnie jest na tyle mlody, ze rzymskie cyfry stanowia dla niego
niezrozumialy archaizm ;)
--
Maciek
Od kolijevke, pa do groba,
za ispiranje mozga je doba
-
12. Data: 2014-01-23 10:36:43
Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Maciek,
Thursday, January 23, 2014, 10:33:05 AM, you wrote:
>> Nie jesteś tak stary, żeby samochód z IV-biegową skrzynią stanowił
>> jakąś nowość.
> Za to ewidentnie jest na tyle mlody, ze rzymskie cyfry stanowia dla niego
> niezrozumialy archaizm ;)
To po czorta ich używa? Chciał znowu zaszpanować i wyszło jak
zwykle...
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
13. Data: 2014-01-23 10:38:48
Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
Od: AZ <a...@g...com>
On 2014-01-23, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:
> Thursday, January 23, 2014, 10:33:05 AM, you wrote:
>
>>> Nie jesteś tak stary, żeby samochód z IV-biegową skrzynią stanowił
>>> jakąś nowość.
>> Za to ewidentnie jest na tyle mlody, ze rzymskie cyfry stanowia dla niego
>> niezrozumialy archaizm ;)
>
> To po czorta ich używa? Chciał znowu zaszpanować i wyszło jak
> zwykle...
>
Nie zjadl Snickersa...
--
Artur
ZZR 1200
-
14. Data: 2014-01-23 10:48:19
Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>
W dniu 2014-01-23 10:38, AZ pisze:
> On 2014-01-23, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:
>> Thursday, January 23, 2014, 10:33:05 AM, you wrote:
>>
>>>> Nie jesteś tak stary, żeby samochód z IV-biegową skrzynią stanowił
>>>> jakąś nowość.
>>> Za to ewidentnie jest na tyle mlody, ze rzymskie cyfry stanowia dla niego
>>> niezrozumialy archaizm ;)
>>
>> To po czorta ich używa? Chciał znowu zaszpanować i wyszło jak
>> zwykle...
>>
> Nie zjadl Snickersa...
>
I jeszcze mu tunel popsuliście. Nie ma jak pisać na niusy w czasie jazdy. :P
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."
-
15. Data: 2014-01-23 10:55:52
Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Marcin,
Thursday, January 23, 2014, 10:48:19 AM, you wrote:
>>>>> Nie jesteś tak stary, żeby samochód z IV-biegową skrzynią stanowił
>>>>> jakąś nowość.
>>>> Za to ewidentnie jest na tyle mlody, ze rzymskie cyfry stanowia dla niego
>>>> niezrozumialy archaizm ;)
>>> To po czorta ich używa? Chciał znowu zaszpanować i wyszło jak
>>> zwykle...
>> Nie zjadl Snickersa...
> I jeszcze mu tunel popsuliście. Nie ma jak pisać na niusy w czasie jazdy. :P
Podczas wyciągania samochodów z zasp i opiłków z baku.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
16. Data: 2014-01-23 11:06:54
Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Thu, 23 Jan 2014, Adam wrote:
> W dniu 2014-01-23 10:10, ToMasz pisze:
>> (...)
>> 2. Były próby wykonania silnika ( i samochodu) który będzie pracował
>> tylko na konkretnie zadanych obrotach, napędzał generator, a generator
>> silniki elektryczne napędzające koła. duże straty nieprawdaż? otóż
>> dzięki optymalnej pracy silnika spalinowego okazało się ze sumarycznie
>> wychodzi na zero....
>>
>
> Przecież prawie wszystkie lokomotywy spalinowe (kolejowe) mają napęd
> hybrydowy, czyli silnik spalinowy napędza silniki elektryczne.
Dla porządku trzeba dodać, że w lokomotywie nie przeszkadza wada
główna tego rozwiązania, czyli łączna masa dwu silników i prądnicy.
W samochodzie "na zero" może wyjść uzyskiwana moc, ale już nie
czas potrzebny do rozpędzenia do 100km/h ;)
pzdr, Gotfryd
-
17. Data: 2014-01-23 11:18:26
Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
W dniu 23.01.2014 10:32, Adam pisze:
> Przecież prawie wszystkie lokomotywy spalinowe (kolejowe) mają napęd
> hybrydowy, czyli silnik spalinowy napędza silniki elektryczne.
Aczkolwiek tam to głównie z powodu technicznych problemów ze
skonstruowaniem dostatecznie małej, lekkiej i jednocześnie mocnej
przekładni z dostateczną liczbą biegów dla takiego niezbyt elastycznego
kolejowego diesla.
--
Świadomie psujący kodowanie i formatowanie wierszy
są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju.
I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością...
-
18. Data: 2014-01-23 12:05:07
Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
Od: Tadzik <t...@n...gmailu.costam>
On Thu, 23 Jan 2014 10:55:52 +0100, RoMan Mandziejewicz
<r...@p...pl.invalid> wrote:
> >> Nie zjadl Snickersa...
> > I jeszcze mu tunel popsuliście. Nie ma jak
> > pisać na niusy w czasie jazdy. :P
> Podczas wyciągania samochodów z zasp i opiłków z baku.
Wy zgryźliwi tetrycy przestańcie mu zazdrościć zaradności i
podzielności uwagi przynależnej młodzieńczemu wiekowi! No!
--
Pozdro
Tadzik
-
19. Data: 2014-01-23 12:26:58
Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>
On Thu, 23 Jan 2014 09:36:47 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
> Hello Tomasz,
>
> Thursday, January 23, 2014, 2:19:13 AM, you wrote:
>
>>> A skoro tak, to warto zrobić bieg który umożliwi jazdę z tą prędkością
>>> przy niższych obrotach, gdzie tą stosunkowo niską moc silnik generuje
>>> sprawniej.
>> Tylko, że jest dokładnie odwrotnie. Silnik pracuje sprawniej przy
>> znamionowym obciążeniu i znamionowych obrotach. Nie minimalnym
>> obciążeniu i minimalnych obrotach - wtedy sprawność takiego typowego
>> spalinowca jest najgorsza.
>
> Ale znamionowe obroty i obciążenie, to za wiele do normalnej jazdy. W
> efekcie pomimo mniejszej sprawności spalanie będzie mniejsze przy
> mniejszych obrotach. Do jazdy 90km/h potrzeba kilkunastu KM.
Zgoda, spalanie może (choć nie musi) być mniejsze. Sprawność na pewno
nie. Wypowiedź dotyczyła sprawności silnika i kwestii jej wpływu na ilość
biegów.
Tomek
-
20. Data: 2014-01-23 12:32:48
Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>
On Thu, 23 Jan 2014 07:13:29 +0100, J.F. wrote:
>> Tylko, że jest dokładnie odwrotnie. Silnik pracuje sprawniej przy
>> znamionowym obciążeniu i znamionowych obrotach.
>
> Co znaczy znamionowym, w przypadku silnika samochodowego ?
>
> Zazwyczaj gdzies przy srednich obrotach i srednio-wysokim obciazeniu
> jest to maksimum sprawnosci.
Zasadniczo chodzi o okolice maksymalnego momentu obrotowego. To zazwyczaj
pokrywa się z tymi średnimi obrotami - choć też nie zawsze.
Niemniej sprawność (w sensie konsumpcji paliwa w ml/s do produkcji mocy w
kW) jest największa przy maksymalnym obciążeniu silnika. Przy niskich
obrotach, znaczna część energii jest tracona na napędzanie samego silnika.
>> Nie minimalnym obciążeniu i minimalnych obrotach - wtedy sprawność
>> takiego typowego spalinowca jest najgorsza.
>
> Ale coz robic gdy przy "znamionowym" mocy jest za duzo ?
>
> Wtedy sie okazuje ze lepsze obroty nizsze niz wyzsze..
Tak, tylko że nie jest to praca z największą sprawnością.
Tomek