-
101. Data: 2014-01-24 13:24:45
Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
Od: Adam <a...@p...onet.pl>
W dniu 2014-01-23 23:02, RoMan Mandziejewicz pisze:
> Hello Maciek,
>
> Thursday, January 23, 2014, 9:47:33 PM, you wrote:
>
>>> Podczas wyciągania samochodów z zasp i opiłków z baku.
>> Z zaspy kiedys wyciagalem, ale opilkow z baku, i to jeszcze na letnich
>> oponach, chyba bym nie potrafil...
>
> Te opiłki na letnich oponach mi się najbardziej podobają.
>
Dobry patent na erzatz opony kolcowanej - na lód jak znalazł ;)
--
Pozdrawiam.
Adam
-
102. Data: 2014-01-24 13:25:25
Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>
On Fri, 24 Jan 2014 12:59:35 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
> Na przejechanie odcinka A do B z prędkością 90 km/h na biegu x zużyjesz
> 7l paliwa. Na biegu y - 6l paliwa. W którym przypadku działamy z większą
> sprawnoscią?
W żadnym. O sprawności możemy mówić tylko przy konwersji energii.
> To, co interesuje nas, to ekonomia a nie teoretyczna sprawność silnika
> spalinowego.
W takim razie nazywajmy sprawy po imieniu. Wystarczyło od początku
napisać, że chodziło o ekonomię przejazdu i w ogóle bym się nie odzywał.
Problem w tym, że ekonomia niestety w tym przypadku to pojęcie względne.
Dla mnie np. ważny jest czas przejazdu a nie jego koszt. Dlaczego jestem
w stanie uzasadnić większe spalanie.
Tomek
-
103. Data: 2014-01-24 13:27:32
Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Adam,
Friday, January 24, 2014, 1:24:45 PM, you wrote:
>>>> Podczas wyciągania samochodów z zasp i opiłków z baku.
>>> Z zaspy kiedys wyciagalem, ale opilkow z baku, i to jeszcze na letnich
>>> oponach, chyba bym nie potrafil...
>> Te opiłki na letnich oponach mi się najbardziej podobają.
> Dobry patent na erzatz opony kolcowanej - na lód jak znalazł ;)
Opiłki jeżdżące na letnich oponach. Każdy opiłek - 4 oponki ;)
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
104. Data: 2014-01-24 13:31:51
Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
Od: Adam <a...@p...onet.pl>
W dniu 2014-01-24 13:27, RoMan Mandziejewicz pisze:
> Hello Adam,
>
> Friday, January 24, 2014, 1:24:45 PM, you wrote:
>
>>>>> Podczas wyciągania samochodów z zasp i opiłków z baku.
>>>> Z zaspy kiedys wyciagalem, ale opilkow z baku, i to jeszcze na letnich
>>>> oponach, chyba bym nie potrafil...
>>> Te opiłki na letnich oponach mi się najbardziej podobają.
>> Dobry patent na erzatz opony kolcowanej - na lód jak znalazł ;)
>
> Opiłki jeżdżące na letnich oponach. Każdy opiłek - 4 oponki ;)
>
Uważaj, śliski temat ;)
Zaraz znów będzie dyskusja, czy opiłki mają dmuchać po opiciu, czy przed
opiciem, a może wcale ;)
--
Pozdrawiam.
Adam
-
105. Data: 2014-01-24 13:34:03
Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>
On Fri, 24 Jan 2014 13:17:10 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
> W swojej zajebistości przemyśl sobie sprawę krystalizacji siarczanu
> ołowiu na elektrodach oraz wypychaniu masy czynnej elektrod przez
> rosnące kryształy. Popularnie to zjawisko nazywa się zasiarczeniem i w
> ostatecznym efekcie jest nieodwracalne - masy, która opadła na dno
> akumulatora w elektrody nie wepchniesz nawet jeśli uda ci się rozpuścić
> kryształy.
W takim razie napisz jeszcze kolego kiedy oraz przy jakich napięciach na
ogniwie i z jaką prędkością postępują te zjawiska. Myślę, że dobrze
wiesz, że opad masy czynnej może nastąpić z wielu powodów, z których
tylko jednym jest chroniczne niedoładowanie. Znacznie prościej uszkodzić
akumulator w ten sposób można zwyczajnie nie przykręcając do do samochodu.
Akumulator, który ma napięcie spoczynkowe na poziomie 12,3V jest jak
najbardziej niedoładowany ale w żadnym wypadku nie dojdzie do jego
szybkiego zniszczenia. Często jest to po prostu kwestia eksploatacji.
Większość akumulatorów w samochodach używanych głównie do jazdy miejskiej
ma ten problem i ludzie jakoś żyją.
Tomek
-
106. Data: 2014-01-24 13:34:14
Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
Od: Maciek <d...@p...onet.pl>
Dnia Fri, 24 Jan 2014 13:31:51 +0100, Adam napisał(a):
> śliski temat
Zmien na zimowki, przyczepnosc sie poprawi ;)
--
Maciek
Od kolijevke, pa do groba,
za ispiranje mozga je doba
-
107. Data: 2014-01-24 14:08:35
Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Thu, 23 Jan 2014 17:57:02 +0000 (UTC), w <lbrl5e$b0o$10@dont-email.me>, Tomasz
Stiller <k...@l...eu.org> napisał(-a):
> Odesłałem zatem do wykresu spalania jednostkowego
> dowolnego silnika spalinowego, gdzie sam producent przyznaje się do
> niższej sprawności silnika przy niższej prędkości obrotowej.
A ile niższa jest ta sprawność przy 1700rpm od sprawności przy np. 2400rpm?
-
108. Data: 2014-01-24 14:11:18
Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Thu, 23 Jan 2014 14:18:01 +0000 (UTC), w <lbr8ap$1kt$14@dont-email.me>, Tomasz
Stiller <k...@l...eu.org> napisał(-a):
> > Bo poniewaz?
>
> Po ponieważ tak mówi dynamika gazów - taki dział fizyki gdybyś nie
> wiedział.
A komputer pokładowy co mówi?
-
109. Data: 2014-01-24 14:19:48
Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>
On Fri, 24 Jan 2014 14:08:35 +0100, r...@k...pl wrote:
> A ile niższa jest ta sprawność przy 1700rpm od sprawności przy np.
> 2400rpm?
To już zależy od konkretnego modelu silnika. W skrajnym przypadku sięga
50%.
Tomek
-
110. Data: 2014-01-24 14:30:06
Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>
Mysle ze to tez zalezy od stylu jazdy.
Mniej bedzie palil samochod przy jednostajnej jezdzie np 90km/h na 5-tym
biegu i predkosci obrotowej ok 1700obr/m niz na 4-tym przy przedkosci
obrotowej 2500...
Oczywiscie jak bedzie potrzeba przyspieszenia to wiecej spali na wyzszym
biegu.
Jakos w moim aucie zawsze pokazuje mniej jak jade rownomiernie na
wyzszym biegu niz nizszym...dziwne?