  • 21. Data: 2014-06-04 18:19:12
    Temat: Re: Rosja i blokada GPS
    Od: Eneuel <e...@g...com>

    "Pszemol" <P...@P...com> Wrote

    > Artur-z Twojego tekstu wynikało, że nie ma na terenie Rosji
    > żadnych podzespołów systemu, w szczególności nie ma RIMS.
    > Po czym dołączyłeś linka do dokumentu, z którego wynikało
    > że są dwie stacje RIMS: Murmańsk i St. Petersburg w Rosji.

    Na dodatek nie wiedział o tym, że EGNOS jest składnikiem
    takim samym jak WASS itd. Na terenie Rosji jest duża stacji
    tego rodzaju. Nie ma ich w wiadomym wykazie obejmującym
    jedynie Europę.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 22. Data: 2014-06-04 18:45:59
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-06-04 18:19, Eneuel pisze:
    (...)
    > Na dodatek nie wiedział o tym, że EGNOS jest składnikiem

    Na dodatek to masz problem z zepsutą szklaną kulą.

  • 23. Data: 2014-06-04 20:12:16
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Pszemol" lmn2l7$kah$...@d...me

> [...]
    > Po czym dołączyłeś linka do dokumentu, z którego wynikało
    > że są dwie stacje RIMS: Murmańsk i St. Petersburg w Rosji.

    RIMS w Murmańsku i w Petersburgu to stacje tego samego systemu
    co azjatyckie stacje RIM należące do SDCM (rosyjskiego systemu)
    czy MSAS. Ogólnie system ten nazywany może być SBAS i służy on
    wszędzie (na całym świecie) tym samym (oficjalnie przynajmniej)
    celom -- kontroli pracy GPS i GLONASS.

    Ponieważ GPS pracuje tak samo (różnice są tutaj nieistotne -- wysokość
    orbit satelitów, częstotliwości nośnych, kodowania itd.) jak GLONASS,
    stacje RIM europejskie czy amerykańskie nadają się do kontrolowania
    zarówno GPS jak i GLONASS a rosyjskie stacje RIM nadają się do
    kontrolowania GPS i nadawałyby się do współpracy z innymi systemami
    podobnymi -- choćby z Galileo.

    SBAS bazuje na DGPS -- stacja wie, gdzie jest naprawdę
    i wie, co na ten temat ,,sądzi'' w danym momencie GPS.
    Wie, zatem uważa, iż GPS błądzi, a skoro tak uważa, może
    mu o tym zakomunikować tak, aby GPS wiedział nie tylko
    to, że błądzi, ale także to, jak mocno błądzi.

    RIMS (SBAS) nie są jedynymi stacjami kontrolującymi GPS.
    (ale jeśli nie będzie wojen, być może RIMS będą robiły
    wszystko, czego można oczekiwać od stacji naziemnych)

    -=-

    Czy GPS może obyć się bez RIMS? Jak człowiek może obyć
    się bez obuwa. Niby tak, ale nie jest to łatwe. ;)

    Czy RIMS muszą być rozlokowane także w Azji? Nie, ale RIMS
    ulokowana w Warszawie nie jest tak skuteczna dla lądowania
    w Nowosybirsku ;) jak stacja ulokowana w tym Nowosybirsku.

    Czy GPS może obyć się bez sekcji naziemnej w ogóle?
    Oczywiście nie. Część naziemna jest integralna częścią
    GPS. Takoż z GLONASS i innych systemach tego typu.

    Czy satelity GPS mogą krążyć wokoło Ziemi tysiące lat, tak
    jak krąży Ziemia wokoło Słońca czy Księżyc wokoło Ziemi?
    Nie.

    Proponuję lekturę tego typu:

    http://wn.am.gdynia.pl/pw/static/pdf.php?id_referat=
    26

    miast zastanawianie się (demokratyczne) nad tym, czy rzodkiewkę
    (czerwoną i okrągłą jak śliwka i truskawka) zaliczyć do owoców,
    czy do warzyw korzeniowych, czy (salomonowo) do jaszczurek...

    -=-

    A teraz cena mojego ,,wykładu''. Barack Obama szuka pieniędzy na
    wojnę. Nie na wojnę USA-Rosja (bo ta wojna nie jest możliwa) ale
    na gospodarczą wojnę USA-Chiny czy militarną USA-Alkaida, bądź
    mieszaną USA-Korea_Północna. USA daje (niemal na całą Europę)
    aż 1 (jeden) miliard dolarów amerykańskich (tysiąc milionów,
    czyli tysiąc tysięcy tysięcy -- kupę forsy!!!) a od przyjaciół
    (Polska jest największym przyjacielem USA -- Litwa jest 10 razy
    mniejszym a Niemcy niby większym, ale zarazem mądrzejszym, czyli
    jednak mniejszym) USA żąda jedynie drobiazgów -- Polska ma dać
    (już teraz! -- i daje) jedynie 90 miliardów złotych i dokładać
    ma sukcesywnie w miarę (amerykańskich -- rzecz jasna) potrzeb...

    -=-

    Co to RIMS/SBAS, GPS, GLONASS itd. -- poczytać można spokojnie w necie.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 24. Data: 2014-06-04 20:20:28
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Artur Maśląg" 538f4d7f$0$2156$6...@n...neostrada.pl

    > Na dodatek to masz problem z zepsutą szklaną kulą.

    Nie jest zepsuta. Nigdy nie zepsuła się. Jej zepsucie
    nie jest możliwe. Na dodatek nie jest ze szkła, ale
    nie mogę napisać, z czego...

    Startuj w wyborach do europarlamentu. Jednych (jak mnie)
    nazwiesz głupcami, innym zarzucisz brak miłości, o innych
    zatroszczysz się -- etat pewny!!! Może nawet będziesz
    przewodniczył Komisji Europejskiej!

    Ale uważaj na te cycato-wąsate z flagą europejską
    złamaną ;) hakenkrojcem. Na Korwina także uważaj
    -- i na jego odpowiedniczki czy odpowiedników...
    W ogóle uważaj na tych, którzy stąpają po ziemi
    miast błądzić w niebiosach.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 25. Data: 2014-06-04 20:38:14
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    > "Artur Maśląg" 538f4d7f$0$2156$6...@n...neostrada.pl

    > Nie jest zepsuta. Nigdy nie zepsuła się. Jej zepsucie
    > nie jest możliwe. Na dodatek nie jest ze szkła, ale
    > nie mogę napisać, z czego...

    Lepiej nie pisz z czego jest (pomijam już twoje przekonanie, że
    jej zepsucie możliwe nie jest i nigdy się nie zepsuła, ponieważ
    to wprowadza pewne dość poważne implikacje), za to możesz napisać
    co to za stacje kontrolujące system GPS Rosjanie wyłączyli, o co
    pytałem na początku.

    > Startuj w wyborach do europarlamentu. Jednych (jak mnie)

    Proponuję, byś się jednak zainteresował meritum sprawy
    i odpowiedział na zadane pytanie.

  • 26. Data: 2014-06-04 23:07:55
    Od: Eneuel <e...@g...com>

    Artur Maśląg <f...@p...com> Wrote:

> [...]
    > to wprowadza pewne dość poważne implikacje), za to możesz napisać
    > co to za stacje kontrolujące system GPS Rosjanie wyłączyli, o co

    Nie można zepsuć tego, co nie istnieje.

    > Proponuję, byś się jednak zainteresował meritum sprawy
    > i odpowiedział na zadane pytanie.

    O to chodzi, że nie mam kuli do wróżenia.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 27. Data: 2014-06-04 23:29:51
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" lmno76$d57$...@n...news.atman.pl

    > Ale uważaj na te cycato-wąsate z flagą europejską
    > złamaną ;) hakenkrojcem. Na Korwina także uważaj

    https://pl-pl.facebook.com/NewsweekPolska/posts/7267
    88364027191
    http://www.newsweek.pl/g/i.aspx/1200/0/newsweek/6353
    67104299262960.jpg
    http://swiat.newsweek.pl/w-newsweeku-europa-siegnela
    -dna-newsweek-pl,artykuly,286896,1.html

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 28. Data: 2014-06-05 00:57:44
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel" lmo1r6$nae$...@n...news.atman.pl

    > O to chodzi, że nie mam kuli do wróżenia.

    Napisałem COŚ i dodałem, że tęgie głowy nie wiedzą, o co chodzi.

    http://wn.am.gdynia.pl/pw/static/pdf.php?id_referat=
    317

    Tu widać, że RIMS to nie {} jedyne stacje współpracujące z GPS.
    (i nie o to mi chodzi, że poza EGNOS mogą być inaczej nazywane)
    Prawie na pewno Rosjanom chodzi o odpowiedniki EGNOSowych RIMS,
    ale liczby stacji (wyłączanych i utrzymywanych przez Rosję SBAS
    obsługujących także GPS) ponoć nie pokrywają się.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 29. Data: 2014-06-12 15:16:42
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-06-03 16:13, Eneuel pisze:
    > Trybun <I...@j...com> Wrote

    > Nie tylko Nokia jest produkowana w chinach.

    Chodzi mi o ten ruski, alternatywny do jankeskiego satelitarny system do
    nawigacji. Jest on dostępny w każdej Lumii.

  • 30. Data: 2014-06-12 19:52:13
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5399a816$0$2154$6...@n...neostrada.pl

    > Chodzi mi o ten ruski, alternatywny do jankeskiego satelitarny system do nawigacji.
    Jest on dostępny w każdej Lumii.

    IMO wkrótce każdy smartfon będzie obsługiwał oba systemy.
    Jankesi już zapowiadają na rok 2016 loty załogowe na ISS.

    Kubełek zimnej wody:

    ISS fruwa 390 km nad powierzchnią Ziemi
    GPS? -- nieco ponad 20 tysięcy km nad powierzchnią Ziemi
    Księżyc -- około 384 tysiące km od Ziemi (promień Ziemi to około 6371 km)

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Międzynarodowa_Stacja_K
    osmiczna
    (wysokość orbity różne źródła różnie podają)
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Global_Positioning_Syst
    em
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Księżyc
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Ziemia

    Od ISS do satelitów GPS -- daleko.
    Do Księżyca -- jeszcze dalej.

    Jakby kto myślał, że powyżej 500 km nie ma ciążenia -- Księżyc
    jest trzymany na orbicie okołoziemskiej właśnie grawitacją.
    Grawitacja nie kończy się wraz z odległością, ale słabnie.

    -==-

    Jankesi porzucili swe kosmiczne skrzydła.
    Dwa wahadłowce stracili przez głupotę i pośpiech.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'