  • 11. Data: 2014-06-04 01:40:59
    Temat: Re: Rosja i blokada GPS
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Artur Maśląg" 538e1eb3$0$2353$6...@n...neostrada.pl

    > Co za brednie

    Proponuję Ci rozmowę z kimś, kto nie bredzi.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 12. Data: 2014-06-04 03:27:31
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Artur Maśląg" <f...@p...com> wrote in message

    > Z GPS nie ma niczego - chyba, ze wiesz coś więcej. Wskaż co wyłączyła.

    > Co za brednie - RIMS w żaden sposób nie kontrolują GPS, EGNOS jest
    > systemem wspomagającym działanie satelitarnych systemów lokalizacyjnych, a
    > same naziemne stacje RIMS służą do pomiarów
    > i obserwacji.

    > http://www.egnos-pro.esa.int/Publications/GNSS%20200
    0/GNSS2000_rims.pdf
    > Które?

    Chyba nie doczytałeś dokumentu do którego link sam podałeś:

    R u s s i a n F e d e r a t i o n
    M u r m a n s k RIMS A B
    St. Petersbourg RIMS A B C

  • 13. Data: 2014-06-04 05:07:11
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Pszemol" lmlsmq$8mn$...@d...me

    Artur Maśląg>> http://www.egnos-pro.esa.int/Publications/GNSS%20200
    0/GNSS2000_rims.pdf
    Artur Maśląg>> Które?

    > Chyba nie doczytałeś dokumentu do którego link sam podałeś:

    Nawet początku nie czytał.

    > R u s s i a n F e d e r a t i o n
    > M u r m a n s k RIMS A B
    > St. Petersbourg RIMS A B C

    A - odpowiadają za dostarczanie poprawek,
    B - służą do określania zgodności wiadomości nawigacyjnych oraz
    C - ich zadaniem jest wykrywanie nieprawidłowości w sygnałach GPS.

    http://gisplay.pl/nawigacja-satelitarna/glonass/49-n
    awigacja/gps.html

    Jak widać -- strona WWW nie nadąża za rzeczywistością, bo GPS liczy
    sobie co najmniej 32 satelity, nie 24 plus kilka rezerwowych.

    Segmenty GPS
    Kosmiczny

    Składa się z 24 satelitów (plus kilku rezerwowych) typu Navstar
    poruszających się po sześciu równomiernie rozmieszczonych orbitach
    kołowych, po cztery na każdej w równych odległościach, o czasie
    obiegu 12 godzin, na wysokości 20 200 km, nachyleniu 55° względem
    równika. Zawsze widocznych pozostaje od 5 do 12 satelitów.

    Ja widywałem 13 i CHYBA więcej naraz. Najwyższy numer (jaki widziałem) to 32.

    Egnos to europejska część systemu, ale poza Europą są identyczne
    stacje (w pewnym sensie identyczne) a zdecydowanie większa część
    Rosji leży w Azji. Japonia ma swoją nazwę, Ameryka -- swoją, ale
    wszystkie te stacje są kompatybilne. Jak widać -- w EGNOS są różne
    stacje, pełniące różne zadania.

    GLONASS także potrzebuje takich stacji.
    (a jest to system dedykowany Rosji)

    Różne (ale ZTCW) kompatybilne systemu do EGNOS:

    Ogólnie SBAS -- WAAS, CWAAS, MSAS, SNAS, EGNOS itd. (chyba GAGAN)

    Miasta Murmańsk i Petersburg należą do Europy, ale
    ani GPS nie kończy się na Europie, ani GLONASS.

    Poza RIMS są i inne stacje współpracujące z GPS.

    Nie wiem, co wyłączyli Rosjanie, ale pamiętam, że najtęższe
    głowy biedziły się nad tym problemem w maju br. Mowa była
    o chyba 11 stacjach wyłączanych. Opisywano wówczas dość
    szczegółowo stan rosyjskich wspomagaczy GPS/GLONASS.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 14. Data: 2014-06-04 05:17:37
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" lmm2h8$nae$...@n...news.atman.pl

    > Ogólnie SBAS -- WAAS, CWAAS, MSAS, SNAS, EGNOS itd. (chyba GAGAN)

    SDCM -- Rosja (The System for Differential Corrections and Monitoring)

    -=-

    http://www.cbk.waw.pl/~kosek/SEMZGP/egnos_prezentacj
    a.pdf
    http://www.navipedia.net/index.php/SDCM

    The main differentiator of SDCM with respect to other SBAS
    systems is that it is conceived as an SBAS augmentation
    that would perform integrity monitoring of both GPS and
    GLONASS satellites, whereas the rest of current SBAS
    initiatives provide corrections and integrity just
    to GPS satellites.

    http://www.navipedia.net/index.php/File:Sdcm_overvie
    w.png

    ZTCW SBAS dają poprawki także do GLONASS, nie tylko do GPS,
    ale chyba to nie jest do końca prawdą. ;)

    -=-

    SBAS jest szczególnynm DGPS.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 15. Data: 2014-06-04 08:14:29
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2014-06-04 03:27, Pszemol pisze:
    > "Artur Maśląg" <f...@p...com> wrote:
    (...)

    0/GNSS2000_rims.pdf

    > Chyba nie doczytałeś dokumentu do którego link sam podałeś:
    >
    > R u s s i a n F e d e r a t i o n
    > M u r m a n s k RIMS A B
    > St. Petersbourg RIMS A B C

    To segment europejski i mogą sobie te dwie wyłączać do woli,
    a bezmyślne C+V niestety nadal niczego nie wnosi. Najlepsze
    jest podsumowanie:
    "Nie wiem, co wyłączyli Rosjanie..."

    ROTFL

  • 16. Data: 2014-06-04 08:22:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał w wiadomości
> [...]
    >Rosji leży w Azji. Japonia ma swoją nazwę, Ameryka -- swoją, ale
    >wszystkie te stacje są kompatybilne. Jak widać -- w EGNOS są różne

    Ani Glonass, ani GPS nie potrzebuja takich stacji.
    GPS owszem, ma kilka stacji monitorujacych rozrzuconych po swiecie,
    ale nie w Rosji. Np na Hawajach.

    >Różne (ale ZTCW) kompatybilne systemu do EGNOS:
    >Ogólnie SBAS -- WAAS, CWAAS, MSAS, SNAS, EGNOS itd. (chyba GAGAN)

    A to sa wspomagacze GPS. Bez nich pracuje tak samo dokladnie jak z
    nimi.
    Za to z nimi odpowiednie odbiorniki umozliwiaja lepiej.
    I tu jesli Rosja wylaczyla, to zaszkodzila glownie sobie.
    No chyba ze wspomogla chinczykow, bo teraz rosyjscy geodeci kupia
    sprzet z Glonass...

    J.

  • 17. Data: 2014-06-04 08:49:59
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2014-06-04 08:22, J.F. pisze:

    > Ani Glonass, ani GPS nie potrzebuja takich stacji.

    Amerykanie musieliby mieć nierówno pod sufitem, by w czasach zimnej
    wojny projektować GPS, który byłby w jakikolwiek sposób zależny od
    czegokolwiek, co by miało być położone terenie USRR.

    (...)

  • 18. Data: 2014-06-04 14:16:00
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Artur Maśląg" <n...@w...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > To segment europejski i mogą sobie te dwie wyłączać do woli,
    > a bezmyślne C+V niestety nadal niczego nie wnosi. Najlepsze

    Artur-z Twojego tekstu wynikało, że nie ma na terenie Rosji
    żadnych podzespołów systemu, w szczególności nie ma RIMS.
    Po czym dołączyłeś linka do dokumentu, z którego wynikało
    że są dwie stacje RIMS: Murmańsk i St. Petersburg w Rosji.

  • 19. Data: 2014-06-04 15:40:04
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2014-06-04 14:16, Pszemol pisze:
    (...)
    > Artur-z Twojego tekstu wynikało, że nie ma na terenie Rosji
    > żadnych podzespołów systemu, w szczególności nie ma RIMS.

    Nie, to Twoja wolna interpretacja. Pisałem, że bredniami są
    opowieści o systemach/składnikach GPS, które znajdują się na
    terenie Rosji i które to system GPS kontrolują. Używając
    "twojego" języka - na terenie Rosji nie ma podzespołów systemu
    GPS. Prosiłem też, by autor rewelacji podał co też Rosja
    wyłączyła, a wchodziło w skład systemu GPS.

    > Po czym dołączyłeś linka do dokumentu, z którego wynikało
    > że są dwie stacje RIMS: Murmańsk i St. Petersburg w Rosji.

    Tak, chciałem by Eneuel wskazał (skoro się na RIMS powołał),
    które to z nich kontrolują GPS - nawet byłem miły i dałem (chyba)
    kompletną listę stacji. W odpowiedzi przekleił trochę informacji
    losowo znalezionych w internecie :)

  • 20. Data: 2014-06-04 18:08:10
    Od: Eneuel <e...@g...com>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> Wrote in message:

    > Ani Glonass, ani GPS nie potrzebuja takich stacji.

    Człowiek nie potrzebuje butów.

    > A to sa wspomagacze GPS. Bez nich pracuje tak samo dokladnie jak z nimi.

    Zatem wydano masę forsy na budowanie czegoś co jest niepotrzebne.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'