    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Rosja i blokada GPS
    Date: Wed, 4 Jun 2014 20:12:16 +0200

    "Pszemol" lmn2l7$kah$...@d...me

    > Artur-z Twojego tekstu wynikało, że nie ma na terenie Rosji
    > żadnych podzespołów systemu, w szczególności nie ma RIMS.
    > Po czym dołączyłeś linka do dokumentu, z którego wynikało
    > że są dwie stacje RIMS: Murmańsk i St. Petersburg w Rosji.

    RIMS w Murmańsku i w Petersburgu to stacje tego samego systemu
    co azjatyckie stacje RIM należące do SDCM (rosyjskiego systemu)
    czy MSAS. Ogólnie system ten nazywany może być SBAS i służy on
    wszędzie (na całym świecie) tym samym (oficjalnie przynajmniej)
    celom -- kontroli pracy GPS i GLONASS.

    Ponieważ GPS pracuje tak samo (różnice są tutaj nieistotne -- wysokość
    orbit satelitów, częstotliwości nośnych, kodowania itd.) jak GLONASS,
    stacje RIM europejskie czy amerykańskie nadają się do kontrolowania
    zarówno GPS jak i GLONASS a rosyjskie stacje RIM nadają się do
    kontrolowania GPS i nadawałyby się do współpracy z innymi systemami
    podobnymi -- choćby z Galileo.

    SBAS bazuje na DGPS -- stacja wie, gdzie jest naprawdę
    i wie, co na ten temat ,,sądzi'' w danym momencie GPS.
    Wie, zatem uważa, iż GPS błądzi, a skoro tak uważa, może
    mu o tym zakomunikować tak, aby GPS wiedział nie tylko
    to, że błądzi, ale także to, jak mocno błądzi.

    RIMS (SBAS) nie są jedynymi stacjami kontrolującymi GPS.
    (ale jeśli nie będzie wojen, być może RIMS będą robiły
    wszystko, czego można oczekiwać od stacji naziemnych)

    -=-

    Czy GPS może obyć się bez RIMS? Jak człowiek może obyć
    się bez obuwa. Niby tak, ale nie jest to łatwe. ;)

    Czy RIMS muszą być rozlokowane także w Azji? Nie, ale RIMS
    ulokowana w Warszawie nie jest tak skuteczna dla lądowania
    w Nowosybirsku ;) jak stacja ulokowana w tym Nowosybirsku.

    Czy GPS może obyć się bez sekcji naziemnej w ogóle?
    Oczywiście nie. Część naziemna jest integralna częścią
    GPS. Takoż z GLONASS i innych systemach tego typu.

    Czy satelity GPS mogą krążyć wokoło Ziemi tysiące lat, tak
    jak krąży Ziemia wokoło Słońca czy Księżyc wokoło Ziemi?
    Nie.

    Proponuję lekturę tego typu:

    http://wn.am.gdynia.pl/pw/static/pdf.php?id_referat=
    26

    miast zastanawianie się (demokratyczne) nad tym, czy rzodkiewkę
    (czerwoną i okrągłą jak śliwka i truskawka) zaliczyć do owoców,
    czy do warzyw korzeniowych, czy (salomonowo) do jaszczurek...

    -=-

    A teraz cena mojego ,,wykładu''. Barack Obama szuka pieniędzy na
    wojnę. Nie na wojnę USA-Rosja (bo ta wojna nie jest możliwa) ale
    na gospodarczą wojnę USA-Chiny czy militarną USA-Alkaida, bądź
    mieszaną USA-Korea_Północna. USA daje (niemal na całą Europę)
    aż 1 (jeden) miliard dolarów amerykańskich (tysiąc milionów,
    czyli tysiąc tysięcy tysięcy -- kupę forsy!!!) a od przyjaciół
    (Polska jest największym przyjacielem USA -- Litwa jest 10 razy
    mniejszym a Niemcy niby większym, ale zarazem mądrzejszym, czyli
    jednak mniejszym) USA żąda jedynie drobiazgów -- Polska ma dać
    (już teraz! -- i daje) jedynie 90 miliardów złotych i dokładać
    ma sukcesywnie w miarę (amerykańskich -- rzecz jasna) potrzeb...

    -=-

    Co to RIMS/SBAS, GPS, GLONASS itd. -- poczytać można spokojnie w necie.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'