  • 1. Data: 2014-06-01 15:27:47
    Temat: metalowa obudowa - czy nie zakloca sygnalu?
    Od: "K.J." <k...@g...com>

    Witam,
    Czy metalowe obudowy stosowane w niektorych smartfonach nie zaklocaja
    sygnalu? jak problem ten rozwiazal np lenovo?

  • 2. Data: 2014-06-01 18:09:16
    Temat: Re: metalowa obudowa - czy nie zakloca sygnalu?
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sun, 01 Jun 2014 15:27:47 +0200 osobnik zwany K.J. napisał:

    > Witam,
    > Czy metalowe obudowy stosowane w niektorych smartfonach nie zaklocaja
    > sygnalu? jak problem ten rozwiazal np lenovo?

    skoro działają to znaczy, że nie zakłócają :)

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 3. Data: 2014-06-01 19:08:30
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2014-06-01 15:27, K.J. napisał/a:
    > Witam,
    > Czy metalowe obudowy stosowane w niektorych smartfonach nie zaklocaja
    > sygnalu? jak problem ten rozwiazal np lenovo?

    Czasami ręka zakłóca działanie obudowy jako anteny:
    http://technologie.gazeta.pl/internet/1,104530,80597
    65,Pieta_achillesowa__lewa__iPhone_4.html

    --
    Czarek

  • 4. Data: 2014-06-01 20:58:51
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 01.06.2014 15:27, K.J. pisze:
    > Witam,
    > Czy metalowe obudowy stosowane w niektorych smartfonach nie zaklocaja
    > sygnalu? jak problem ten rozwiazal np lenovo?
    zakłócają... ale ludzie mają różne podejścia do tematu. jest taki słynny
    tablet prestigio, który ma metalową klapę. zasieg jego Wifi to 3 metry w
    otwatym terenie albo 2 płyty kartonowo gipsowe. jak mu się sciągnie
    metalową obudowę - wszystko wraca do normy. filmiki na YT są :)

    ToMasz

  • 5. Data: 2014-06-01 23:57:27
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "ToMasz" 538b77ea$0$2375$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    > albo 2 płyty kartonowo gipsowe. jak mu się sciągnie
    > metalową obudowę - wszystko wraca do normy. filmiki

    Gips to wapń/metal. ;) Może dlatego. ;)

    Dlatego właśnie aluminiowe obudowy to problem. IMO najlepsze
    są z kompozytów bądź włókien szklanych, węglowych itp. Niestety
    ,,plastyki'' są drogie. Inna sprawa, że IMO włókno węglowe jest
    (czy choć może być) przewodnikiem elektryczności, więc IMO też
    słabo nadaje się na obudowy telefonów. Są plastyki typu ABS
    (odporne na uderzenia) itp. -- nawet są stosowane do produkcji
    obudów telefonów. (ABS łatwo ,,pomalować'' metalem)

    Ponoć Samsung ma zamiar budowania obudów z włókien węglowych.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'