  • 21. Data: 2012-06-07 15:48:15
    Temat: Re: Ropniak czy beznyniak
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    > Ciekawe. Laguną benzynową 1.8 8V 90KM ciężko mi było zejść poniżej 12
    > litrów. Z góry uprzedzę - tak wiem, to dość stary silnik.
    > Pugiem z dieslem - 2.0HDi 90KM uzyskanie wyniku rzędu 8L na
    > _tych_samych_trasach_ nie jest problemem. Dodam, że to trasy po 5-6km.
    > Problemów zimowych praktycznie brak. Ważna jest dbałość o w miarę
    > sprawdzone paliwo, naładowany aku i ogólną sprawność auta.

    P307 jest dość ciężkawa. Ja mam 307'kę SW i 206'kę z takimi silnikami
    2,0HDI 90KM. I 307'ka średnio spala 6,3l/100km a 206'ka zadowala się
    5,0l/100km.
    Wcześniej troszkę pojeździłem Micrą 1,3 75KM i na tej samej trasie
    (jazda do pracy, 25km w jedną stronę, z czego trasy 15km a miasta 10km)
    Micra nie chciała zejść poniżej 7,5l/100km.
    Im prostszy i mniej wysilony diesel tym mniej spali w mieście. Choć
    teraz to praktycznie każdy ma różne DPF'y czy FAP'y a to dodatkowo
    podnosi koszta jazdy po mieście.

  • 22. Data: 2012-06-07 16:06:29
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2012-06-07 15:48, Kamil 'Model' pisze:

    > P307 jest dość ciężkawa. Ja mam 307'kę SW i 206'kę z takimi silnikami
    > 2,0HDI 90KM. I 307'ka średnio spala 6,3l/100km a 206'ka zadowala się
    > 5,0l/100km.

    Dokładnie tak. Z tym, że ja się nie żalę na spalanie. 8-9L na dość
    krótkich trasach, po wrocławskim centrum (z jego popierdolonymi
    urzędasami, na siłę faworyzującymi (kosztem kierowców) niewartą tego
    KM), to dość dobry wynik przy komforcie tego auta.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 23. Data: 2012-06-07 16:11:55
    Od: to <t...@i...pl>

    begin AL

    > diesel na krotkie dystanse - ze wzgl na swoja wyzsza sprawnosc niz
    > silniki benzynowe - jest nieekonomiczny, z powodu jak powiedzial
    > przedmowca. I chocbys nie wiem co robil - to na krotkich odcinkach dl
    > silnikow o tej samej pojemnosci benzyna bedzie bardziej oszczedna (do
    > tego dochodza problemy zimowe z dieslem i drozszy serwis).

    Dawno takich bredni nie słyszałem. :>

  • 24. Data: 2012-06-07 16:13:30
    Od: to <t...@i...pl>

    begin anacron

    > Benzynowy po 30s od uruchomienia można już normalnie cisnąć.

    Koko euro spoko Ci zaszkodziło? Który silnik osiąga temperaturę roboczą w
    30 sekund?

  • 25. Data: 2012-06-07 16:16:05
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Janusz Janusz

    > Jak to z tymi silnikami dzisiaj jest. Szwagier mówi, że dieslem to po
    > mieście się nie jeździ bo spala wiele. Mi odwrotnie wydaje się, beznyna
    > znacznie więcej spali i w dieslu łatwiej moc poczuć jest. Chcę Octavie
    > pięcioletnią kupić i wybrać co mam nie wiem.

    W mieście różnica pomiędzy dieslem a benzyną będzie zdecydowanie większa
    na korzyść diesla niż poza miastem. Ogólnie jeśli mowa o słabych autach
    (koło 100 koni) to wolę turbodiesla także do miasta, bo ma niżej położony
    moment obrotowy i nie trzeba go mocno kręcić żeby jechał. Lubię wysokie
    obroty, ale nie w słabym aucie, które ryczy a i tak nie jedzie. Wolę,
    żeby nie jechało nie rycząc. :>

  • 26. Data: 2012-06-07 18:09:04
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2012-06-07 16:11, to pisze:
    > begin AL

    > Dawno takich bredni nie słyszałem. :>

    a masz jakies zaswiadczenie od lekarza?

    czy moze twoj "pasek w dieslu" pali 3l/100km ZAWSZE ;)

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 27. Data: 2012-06-07 18:12:30
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2012-06-07 16:16, to wrote:

    > Wolę,
    > żeby nie jechało nie rycząc. :>

    To chyba da się prosto i w dislu i benzynie załatwić:P

    Shrek.

  • 28. Data: 2012-06-07 18:27:30
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 07/06/2012 17:09, AL wrote:

    > a masz jakies zaswiadczenie od lekarza?
    >
    > czy moze twoj "pasek w dieslu" pali 3l/100km ZAWSZE ;)

    Mój merolek beczka pali 3.7. Dużo trochę, no ale LPG zawsze więcej ciągnie.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 29. Data: 2012-06-07 18:43:28
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2012-06-07 18:27, kamil pisze:

    > Mój merolek beczka pali 3.7. Dużo trochę, no ale LPG zawsze więcej ciągnie.

    mam porownanie z silnikami 1.6 wolnossaca bencyna (dwa auta) i
    1.8benzyna oraz dieslami 1.6 dci i 2.0 tdi (mondeo)).
    Na krotkich trasach (ok 2km) diesle wiecej pala od benzyn (zima ta
    roznica jest wyrazna)
    W przypadku trasy 10km juz jest na korzysc diesli.
    Banzyny nigdy nie mialy problemu zima - diesle przy -30 bywalo roznie
    (paliwo lane tzw 'arktyczne')

    1.6dci (megane kombi) spokojnie w trasie schodzi do 4.9l/100km

    A co do starych diesli - w AX 1.5D wynik 3l/100km to nie byl wyczyn :)

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 30. Data: 2012-06-07 18:47:41
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Shrek

    > To chyba da się prosto i w dislu i benzynie załatwić:P

    Ale diesel mniej nie jedzie na niskich obrotach niż benzyna o tej mocy.
    Nawet jeśli to benzyna turbo, a wolnossąca, to już w ogóle...