-
31. Data: 2012-06-07 19:02:22
Temat: Re: Ropniak czy beznyniak
Od: Shrek <u...@d...invalid>
On 2012-06-07 18:47, to wrote:
> begin Shrek
>
>> To chyba da się prosto i w dislu i benzynie załatwić:P
>
> Ale diesel mniej nie jedzie na niskich obrotach niż benzyna o tej mocy.
> Nawet jeśli to benzyna turbo, a wolnossąca, to już w ogóle...
"Wolę, żeby nie jechało nie rycząc. :>"
To się załatwia w każdym wozie, przez wyjęcie kluczyka:P
Shrek.
-
32. Data: 2012-06-07 19:18:26
Temat: Re: Ropniak czy beznyniak
Od: megrims <m...@i...pl>
W dniu 2012-06-06 21:05, Cavallino pisze:
>
> Użytkownik "Mumin" <m...@T...onet.pl> napisał w wiadomości
> grup dyskusyjnych:jqo9hc$kap$...@n...vectranet.pl...
>> W dniu 2012-06-06 16:40, Janusz Janusz pisze:
>>> Jak to z tymi silnikami dzisiaj jest. Szwagier mówi, że dieslem to po
>>> mieście się nie jeździ bo spala wiele. Mi odwrotnie wydaje się,
>>> beznyna znacznie więcej spali i w dieslu łatwiej moc poczuć jest. Chcę
>>> Octavie pięcioletnią kupić i wybrać co mam nie wiem.
>>
>> Zależy jakie dystanse robisz po mieście. Bo jak masz do przejechania
>> 2-3km to diesel będzie wiecznie niedogrzany.
>
> Nie generalizuj, są diesle które nagrzewają się szybciej niż benzyniaki.
>
>
Najdłużej rozgrzewające się auto jakie miałem, to Meriva 1.7 CDTi.
Może było coś zjebane, ale dopiero po 30 km temperatura była OK.
Najszybciej to rozgrzewa się CL600. Po 2 km i paru minutach jest już
temperatura właściwa.
IMO każde auto rozgrzewa się inaczej i nie ma znaczenia czy to diesel
czy benzyna.
-
33. Data: 2012-06-07 19:28:14
Temat: Re: Ropniak czy beznyniak
Od: megrims <m...@i...pl>
W dniu 2012-06-07 18:09, AL pisze:
> W dniu 2012-06-07 16:11, to pisze:
>> begin AL
>>
>>> diesel na krotkie dystanse - ze wzgl na swoja wyzsza sprawnosc niz
>>> silniki benzynowe - jest nieekonomiczny, z powodu jak powiedzial
>>> przedmowca. I chocbys nie wiem co robil - to na krotkich odcinkach dl
>>> silnikow o tej samej pojemnosci benzyna bedzie bardziej oszczedna (do
>>> tego dochodza problemy zimowe z dieslem i drozszy serwis).
>>
>> Dawno takich bredni nie słyszałem. :>
>>
> a masz jakies zaswiadczenie od lekarza?
>
> czy moze twoj "pasek w dieslu" pali 3l/100km ZAWSZE ;)
>
Ostatnio jechałem aleją fotoradarów (Poznań-Słupsk)
Vectrą 1.9 CDTI po czipie z 150 na 195 KM i spalanie
miałem takie:
http://img576.imageshack.us/img576/1845/201206050127
40.jpg
więc 3 to przesada, ale da się pojechać oszczędnie
-
34. Data: 2012-06-07 19:30:11
Temat: Re: Ropniak czy beznyniak
Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>
W dniu 2012-06-07 13:43, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
> W dniu 2012-06-07 13:17, AL pisze:
>>> Nie generalizuj, są diesle które nagrzewają się szybciej niż benzyniaki.
>>>
>> które?
>>
>> diesel na krotkie dystanse - ze wzgl na swoja wyzsza sprawnosc niz
>> silniki benzynowe - jest nieekonomiczny, z powodu jak powiedzial
>> przedmowca.
>
> No dobrze, ale jaka to różnica w sprawności? Benzyniak ma 20% a diesel
> 80%? Czy może to różnica typu "20% vs 24%"?
>
Porównanie:
Taki sam samochód (Citroen C15), to samo obciążenie (jakieś 100kg) i
kierowca, porównywalne trasy (miasto) i styl jazdy:
Benzynowy (wtrysk 1-punktowy) 1.4 - 75KM - 10l/100km
wolnossący klasyczny Diesel 1.9 - 70KM - 7,5l/100km
--
Wojciech Smagowicz
-
35. Data: 2012-06-07 20:25:08
Temat: Re: Ropniak czy beznyniak
Od: anacron <a...@a...pl>
W dniu 2012-06-07 13:37, Marek pisze:
>
>> 1.4 CVVT LPG -9,3 l/100km
>
> Czy moglbys cos wiecej napisac o tej instalce LPG?
> Jaki rodzaj i firma? Jak sie sprawuje itp?
STAG 300 Premium z włączona adaptacją. 218 tys. km póki co (52 tys. km
auto zrobiło na benzynie). Żadnych problemów. Problemy występowały z
adaptacją do upgrade firmware (co jakiś czas zapalał się check z
informacja zbyt uboga mieszanka. Błąd był spowodowany jakaś funkcją
dopalania w ECU, której nie uwzględniała adaptacja. Po upgrade firmware
przez ponad 100 tys. km błąd nie wystąpił. Mam przewód i soft do
instalacji, więc co jakiś czas tam zaglądam.
-
36. Data: 2012-06-07 20:26:05
Temat: Re: Ropniak czy beznyniak
Od: anacron <a...@a...pl>
W dniu 2012-06-07 14:31, Cavallino pisze:
Przeczytaj całość ze zrozumieniem jeszcze raz i wtedy odpisz ponownie.
-
37. Data: 2012-06-07 20:56:13
Temat: Re: Ropniak czy beznyniak
Od: Cezary Daniluk <c...@n...com>
W dniu 2012-06-06 19:46, Agent pisze:
> Nowe diesle to drogie naprawy w przypadku awarii. Palą mniej czy to po
> mieście czy na trasie. W mieście reakcja na gaz jest jednak opóźniona z
> powodu "laga" turbiny" i benzyną jeździ się nieco przyjemniej. Na trasie
> wg mnie dieslem bo ma mniejsze obroty przy tej samej prędkości i np.na
> autostradzie przy 140 nie wyje jak potępieniec. No i wyprzedzanie na 5
> czy 4 biegu tez wg mnie lepsze.
He he wolne żarty.
Moja benzyna - dzisiaj sprawdzałem przy 3,5kRPM ma na prędkościomierzu
170km/h ;) 140 na liczniku ma przy około 3kRPM i nic nie wyje ;P
Wsiadając w diesla to diesel wyje jak potępieniec :P
Pozdro !
-
38. Data: 2012-06-07 20:56:24
Temat: Re: Ropniak czy beznyniak
Od: anacron <a...@a...pl>
W dniu 2012-06-07 13:43, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
> Problemów zimowych praktycznie brak. Ważna jest dbałość o w miarę
> sprawdzone paliwo, naładowany aku i ogólną sprawność auta.
Taaaa, te mity. W ASO widziałem gościa któremu wyciągali pompę i ten
tankował tylko na stacjach Shella, potem usłyszałem od mechanika, że nie
ma znaczenia, pompy wyciągali i takim co tankują gdzie popadnie i takim
co tylko na Shell/BP/Statoil/Orlen/Bliska. Ta "gąbka" na pompie i tak
oklejona czymś czarnym. Jakość paliwa w Polsce na wielu stacjach
pozostawia wiele do życzenia. Znam jedna prywatną, gdzie co 2 lata
czyszczone są zbiorniki, znam też BP, gdzie sąsiad pracujący tam od 10
lat nie pamięta, aby jakiś zbiornik był czyszczony.
-
39. Data: 2012-06-07 21:00:59
Temat: Re: Ropniak czy beznyniak
Od: anacron <a...@a...pl>
W dniu 2012-06-07 20:56, Cezary Daniluk pisze:
> W dniu 2012-06-06 19:46, Agent pisze:
>
>> Nowe diesle to drogie naprawy w przypadku awarii. Palą mniej czy to po
>> mieście czy na trasie. W mieście reakcja na gaz jest jednak opóźniona z
>> powodu "laga" turbiny" i benzyną jeździ się nieco przyjemniej. Na trasie
>> wg mnie dieslem bo ma mniejsze obroty przy tej samej prędkości i np.na
>> autostradzie przy 140 nie wyje jak potępieniec. No i wyprzedzanie na 5
>> czy 4 biegu tez wg mnie lepsze.
>
> He he wolne żarty.
> Moja benzyna - dzisiaj sprawdzałem przy 3,5kRPM ma na prędkościomierzu
> 170km/h ;) 140 na liczniku ma przy około 3kRPM i nic nie wyje ;P
> Wsiadając w diesla to diesel wyje jak potępieniec :P
1.4 CRDI - 3kRPM VI bieg = 140km/h
1.4 CVVT - 3kRPM V bieg = 100km/h (IV nie ma).
Każda benzyna ma na najwyższym biegu przy 90km/h okolice 2500 RPM i
każdy diesel ma na najwyższym biegu niecałe 2000 RPM (coś między 1700 a
1900) przy 90km/h. Więc pokaż mi ten Twój wynalazek.
-
40. Data: 2012-06-07 21:06:31
Temat: Re: Ropniak czy beznyniak
Od: anacron <a...@a...pl>
W dniu 2012-06-07 16:13, to pisze:
> begin anacron
>
>> Benzynowy po 30s od uruchomienia można już normalnie cisnąć.
>
> Koko euro spoko Ci zaszkodziło? Który silnik osiąga temperaturę roboczą w
> 30 sekund?
Czytanie ze zrozumieniem boli? Gdzie ja napiąłem o temperaturze
roboczej? Ok, "normalnie cisnąć" skojarzyło Ci się z pedałem w podłogę.
Podpowiedź - źle Ci się skojarzyło.