eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRondoprostowacz z Radomia :PRe: Rondoprostowacz z Radomia :P
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin2!goblin.stu.neva.ru!feeder1.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl
    !209.197.12.242.MISMATCH!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.ne
    ostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neo
    strada.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Fri, 6 Jun 2014 14:14:53 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Rondoprostowacz z Radomia :P
    In-Reply-To: <k...@4...com>
    Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1406061402390.4436@quad>
    References: <3...@m...org> <o...@h...linksys>
    <t...@m...org> <53865ca9$0$2162$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@m...org> <5388db55$0$2246$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@m...org> <538e4b53$0$2377$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@m...org>
    <2...@t...pl>
    <fjmvi1pub4iz$.dlg@myjk.org> <k...@4...com>
    X-X-Sender: moj@quad
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    User-Agent: Hamster/2.1.0.11
    Lines: 39
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
    X-Trace: 1402057394 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2164 83.15.167.123:61041
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2534957
    [ ukryj nagłówki ]

    On Fri, 6 Jun 2014, r...@k...pl wrote:

    > Wed, 4 Jun 2014 12:07:36 +0200, w <fjmvi1pub4iz$.dlg@myjk.org>, Myjk
    > <m...@n...op.pl> napisał(-a):
    >
    >> Nigdzie nie ma żadnego ograniczenia tylko do momentu WJAZDU
    >
    > ROTFL :)

    Po prawdzie, w tym miejcu Myjk napotkał na trochę oporu ;), ale pozwolę
    sobie jego tezę obalić formalnie. W ramach hobbystycznych ćwiczeń ;)

    Otóż zasad prawna ratio legis wymaga przyjęcia, że treść wyrażona
    przez ustawodawcę MA ZNACZENIE. Nie można np. przyjmować, że jeśli
    w jednej ustawie są dwa podobne określenia, to są równoważne
    (ustawodawca miał jakiś CEL że użył innych określeń) itede.

    Wracając do "ograniczenia".

    Skoro na SORO znajdują się WYŁĄCZNIE wjeżdżający, a przepis dotyczy
    wyłącznie pojazdów w ruchu, z tezy o "braku ograniczenia do momentu
    wjazdu" wynikałoby ni mniej ni więcej, niż to, że wszyscy sobie po równi
    (jako "kiedyś wjeżdżający") ustępują, rzecz jasna w opaciu o inne
    zasady prawne (podobnie jak dla przypadku obustronnego skrętu w lewo
    przez naprzeciw jadących, kiedy to w dwu p. przecięcia mogą wystąpić
    dwa różne podporządkowania).
    Ale to implikuje, że zasada określona przez ustawodawcę nie ma znaczenia.
    NIGDY nie ma znaczenia.
    Tym samym podważa ratio legis.
    A tego zakładać nie wolno.
    CBDO
    Przepis obowiązuje więc tylko w tym momencie, kiedy istnieje
    "wjeżdżający" oraz "niewjeżdżający", a tym samym wjeżdżający MUSI
    przestać być "wjeżdżającym" w którymś momencie - bez względu na
    to, co stanowi kryterium "zaprzestania".
    Co najwyżej za ciency jesteśmy żeby przejrzeć, które kryterium
    ustawodawca miał na myśli ;)

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: