    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Thu, 5 Jun 2014 17:26:36 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Rondoprostowacz z Radomia :P
    <1psbervseie4a$.dlg@myjk.org>
    <2...@t...pl>
    <1...@m...org>
    <2...@t...pl>
    <a...@m...org>
    <2...@t...pl>
    <1...@m...org> <lmmug3$q09$5@dont-email.me>
    <t...@m...org>

    On Wed, 4 Jun 2014, Myjk wrote:

    > Wed, 4 Jun 2014 11:04:35 +0000 (UTC), masti

    > Wytyczne znakowania dróg są inne w przepisach niż widać na załączonym
    > koszmarku. DZ.U. Nr 220 poz. 2181 p. 5.2.1.2. -- ale kto by się takimi
    > pierdołami przejmował skoro wali coś takiego na dokładkę:
    > http://goo.gl/maps/4sdkj

    Ale to jest przykład podobny do prawidłowej sygnalizacji zamiaru skrętu
    w lewo na sławnym filmiku na rondzie (czego niektórzy zrozumieć nie
    umieją - że ta pani PRAWIDŁOWO sygnalizuje, wykonując zabroniony
    manewr).
    Tu też - skrzyżowanie może i niezgodne z "zasadami budowy", ale nie
    na to nic do zasad ruchu, bo z tymi ostatnimi to chyba jedyny błąd
    w oznakowaniu pokazałeś (ten STOP jest "nieuprawniony", bo błędnie
    sugeruje że ten JEDEN wjazd jest zwyczajny, czyli "odwrotny", IMO
    rzecz niedopuszczalna, STOP mógłby sobie stać, ale *za* słupkiem
    z A-7 i C-12 stojącymi razem).

    Postaw sprawę inaczej.
    Na jaki przepis miałby się powołać kierowca, który spowodowałby wypadek
    na tym skrzyżowaniu, skoro (poza jednym błędem z jednego wjazdu)
    z p. widzenia zasad ruchu całe skrzyżowanie jest oznakowane prawidłowo?

    Wiesz co Ci powiem?
    BARDZO, ale to BARDZO chciałbym, aby taka argumentacja mogła być
    zasadna. Tak, czasem mi nie przeszkadza, ale czasem mnie irytuje, że
    aby objechać oznakowaną DDR muszę krajówką nadłożyć ~1,5 km
    zamiast jak człowiek jechać asfaltem krótszą drogą :P

    > albo w innym miejscu parkuje na skrzyżowaniu jak
    > tutaj: http://goo.gl/maps/LaobJ Tak, nic tego nie zabrania przecież. :>

    No to co Ci to przeszkadza? ;)

    pzdr, Gotfryd