eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRondoprostowacz z Radomia :P › Re: Rondoprostowacz z Radomia :P
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.interia.pl!not-for-mail
    From: MichaelData(R) <s...@o...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Rondoprostowacz z Radomia :P
    Date: Tue, 3 Jun 2014 17:02:48 +0200
    Organization: A.P.Z.
    Lines: 126
    Message-ID: <lmko5u$jeb$1@usenet.news.interia.pl>
    References: <3...@m...org> <lmab3l$bmt$1@node1.news.atman.pl>
    <lmbdjj$gvk$1@mx1.internetia.pl> <1kf6lcnpts57m$.dlg@myjk.org>
    <lmkbb8$oji$1@usenet.news.interia.pl> <1mimb02rbnblf$.dlg@myjk.org>
    <lmkdo4$tgo$1@usenet.news.interia.pl> <2...@m...org>
    Reply-To: MichaelData(R) <n...@s...tu>
    NNTP-Posting-Host: 78.10.203.55
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: usenet.news.interia.pl 1401807870 19915 78.10.203.55 (3 Jun 2014 15:04:30
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 3 Jun 2014 15:04:30 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2534588
    [ ukryj nagłówki ]

    Myjk wydumał(a) w news:2t01h9f6p8x7.dlg@myjk.org :
    > Tue, 3 Jun 2014 14:05:00 +0200, MichaelData(R)
    >>>> Ok, zatem (jesli mozesz) skomentuj taką sytuację. Czerwony czy
    >>>> niebieski (Matrix:) Kto zawinił i dlaczego?
    >>>> www.ognik.com/22.jpg sorry za "krzywe" ale robiłem 'toczpadem' :/
    >>> Czerwony zawinił, bo skręca na skrzyżowaniu w prawo z lewego pasa gdy na
    >>> prawym niewyznaczonym pasie znajduje się inny pojazd. Czyli łamie Art.
    >>> 22.2. przy jednoczesnym niezachowaniu ostrożności którą nań narzuca Art.
    >>> 22.4.
    >> Dokładnie taką sama sytuację mamy na omawianym rondzie :)
    > Nie. Wyprostowałeś rondo czego w rzeczywistości zrobić się nie da, z
    > obszaru skrzyżowania zrobiłeś drogę jednokierunkową (sic!), a z
    > poszczególnych wjazdów/zjazdów odrębne skrzyzowania. Jesteś w martwym
    > punkcie -- wiem, bo już w nim kiedyś byłem.
    >>>> Jakby co, to własnie "wycinek" omawianego ronda, tyle że sobie
    >>>> "wyprostowałem".
    >>> No, dlatego właśnie jesteś "rondoprostowaczem" jak i ja byłem parę lat
    >>> temu i też takie głupkowate rysuneczki robiłem. :> Oj, tak. Wstydzę się,
    >>> wstydzę, choć moje były dużo ładniejsze. ;>
    >> Toczpadem?
    > Znowu skupiłeś się na najmniej istotnym elemencie mojej wypowiedzi. :P
    >>> Rzecz polegała na tym, że przy rysowaniu i próbach
    >>> "rondoprostowania" nie znałem przepisów szczegółowych, tak samo jak
    >>> i ty ich teraz zapewne nie znasz -- dlatego się tymi rysunkami
    >>> podpierasz i myślisz, że jednak masz rację. :P
    >> To moze przybliż mi te przepisy szczegółowe? Jakoś nie moge ich
    >> odnaleźć :/
    > http://www.abc.com.pl/du-akt/-/akt/dz-u-03-220-2181
    > Powyżej masz wszelkie przepisy szczegółowe odnośnie znaków -- co dostałeś
    > zapewne w pigułce na kursie pomijając w opisach mniej istotne szczegóły, a
    > które w zamian uczyli Cię (nas?) w praktyce (typu obieranie właściwego
    > toru jazdy przy manewrach na skrzyżowaniach etc.), w tym także (mało
    > istotną na codzień) definicję obszaru skrzyżowania (Zal.3.2 w którym
    > jest jak się ten obszar wyznacza) i mnóstwo innych ciekawych informacji.

    Przecież tam nie ma kto komu i dlaczego? Tam jest o znakach, pasach i
    światełkach a nie o tym o czym piszemy :>...czyli o PORD! Tutaj masz linka,
    gdybys szukał:
    http://kodeks-drogowy.org/


    No ok. Jak to sie zatem ma do wypowiedzi (uwaga!)
    Komisarza Jarosława Mazeka z Biura Ruchu Drogowego KGP, który rzecze:

    "W przypadku zjeżdżania z pasa wewnętrznego do wyjazdu z ronda, przepisy są
    jasne, należy ustąpić pierwszeństwa pojazdowi znajdującemu się już na pasie
    zewnętrznym. Stąd dla bezpieczeństwa należy taki manewr wykonać w
    odpowiedniej odległości przed zjazdem, a nie w ostatniej chwili, praktycznie
    na wysokości zjazdu. Nawet jeżeli miałoby to spowolnić ruch na zajmowanym
    pasie ruchu jest dużo bezpieczniejsze niż wykonywanie gwałtownych, czyli
    zaskakujących innych uczestników ruchu manewrów."

    Czytaj więcej na:
    http://www.autocentrum.pl/projekt50kmh/objezdzanie-r
    ond-skrajnym-prawym-pasem/#ixzz33aQRnQCk


    > :P Jak już przeczytasz i zobaczysz jak się to robi, zrób to na
    > skrzyżowaniu o ruchu okrężnym tak, żeby się nie wyłamywało z definicji
    > jak to się dzieje obecnie u ciebie (na rysunkach) i w teorii.

    Nic sie nie wyłamuje:) To Ty tworzysz nowe prawo. Udowodnić? OK.

    Podobna sytuacja, tyle że JEDNYM wjzadem (dwupasmowym) jadą dwa pojazdy obok
    siebie. Pojazd jadący po prawej zajeżdża droge pojazdowi po lewej stronie
    zmieniajac nagle pas ruchu i dochodzi do kolizji. Tu Ci pasuje że wina jest
    tego z prawej. Prawda? OK

    Sytuacja do omawianego ronda już wydaje Ci się inna i odwracasz
    "pierwszenstwo" ale TYLKO do wjazdu POPRZEDZAJĄCEGO wjazd (Mitsu). Jaki tu
    jest problem? Ano taki że trzeba najpierw z lotu ptaka obserwowac rondo aby
    dojść KTO i GDZIE wjechał pierwszy i dalczego zajął pas wewnętrzny. Bzdura
    TOTALNA bo absolutnie nie do zrealizowania w praktyce z miliona powodów.
    Teraz uwazaj: Nie masz ŻADNEGO przepisu aby udowodnić swoja rację dla
    pierwszeństwa pojazdu, który wjeżdża wjazdem wczesniejszym ale tylko o JEDEN
    wjazd wstecz, co próbujesz tutaj imputować. Nastepny dowód? Proszsz:

    "Nagminne jest zjeżdżanie z ronda z wewnętrznego pasa (lewego) w prawo nie
    zważając na inne pojazdy. Niestety to błąd! Podczas manewru zmiany pasa
    ruchu należy ustąpić pierwszeństwa pojazdom poruszającym się pasem, na który
    chcemy wjechać, lub który chcemy przeciąć - wyjaśnia Krzysztof Burdak, szef
    krakowskiej drogówki"
    http://moto.pl/MotoPL/1,90109,7104508,Rondo___idea_j
    est_prosta.html i tutaj
    tez niedobry policjant, jest przeciwko tobie i PORD :>


    >>>> 500m jest tylko dlatego abyś nie kombinował
    >>>> z długością drogi tylko trzymał się przepisów :)
    >>> Wg przepisów, przy takiej odległości, kolejne skrzyżowanie powinno być
    >>> ponownie oznaczone znakami -- stanowią o tym przepisy szczegółowe -- w
    >>> związku z tym dlaczego u ciebie nie jest oznaczone tylko stoi takie
    >>> łyse i wygląda jak równorzędne a wcześniej nie ma nawet odwołania
    >>> pierwszeństwa? :P Na inżyniera ruchu nie startuj, bo jeszcze
    >>> będziesz robić podobne "ronda" jak to w Głogowie. :>
    >> ...hmm, bo to jest droga jednokierunkowa?
    > Na twoim szkicu jest droga jednokierunkowa, dlatego taki wynik stłuczki a
    > nie inny.
    > Natomiast to z czego tworzysz tą swoją drogę jednokierunkową na rondzie to
    > w rzeczywistości jest nienaruszalny (jak na skrzyżowaniu "kwadratowym")
    > OBSZAR SKRZYŻOWANIA, na którym dla bezpieczeństwa i płynności ruchu
    > wlepiono rondel i nakazano go objechać tylko i wyłącznie po to, by
    > wyeliminować kolizyjność przy skrętach w lewo. Uświadom sobie w końcu ten
    > prosty fakt i nie kombinuj bardziej niż to dopuszczone w przepisach.

    Drogi kolego, (juz to napisałem) bijesz sie ciagle z faktem zmiany PASA
    ruchu przez BMW, który w miejscu kolizji miał OBOWIAZEK ustąpic
    pierwszeństwa przejazdu pojazdom poruszajacym sie po prawym pasie, zgodnie z
    art 22(!). Znajdź mi zatem JEDNĄ wypowiedź osoby kompetentnej(oprócz
    rozpoczynajacej wątek sprawy), która przyjmie twój punkt widzenia i jest
    zgodna z PORD.
    BTW, YT (filmy)czy wszelakie wypowiedzi, instruktorzy itd, WSZYSCY zgodnie
    twierdzą że to co piszesz jest nieprawidłowe. Brniesz dalej. Dla mnie EOT bo
    jak sam zanaczyłeś nie miałes kolizji z powodów kultury i wyrozumiałosci.
    Jak dla mnie, to tez dobry powód aby kolizji uniknąć. Jak to sobie
    tłumaczysz jest w sumie nieistotne najwazniejsze że ustepujesz
    "prawojezdnym" szaleńcom i nie dochodzi do kolizji a sam bedąc na prawym
    pasie ustępujesz zajeżdżającym Tobie drogę. Prawdopodobie zawsze tak będzie
    i w Twoim przypadku nikt tego nie zmieni...

    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\
    "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you
    as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)EUR



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: