  • Data: 2014-05-31 01:28:51
    Temat: Re: Rondoprostowacz z Radomia :P
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 30 May 2014, Myjk wrote:

    > Fri, 30 May 2014 10:52:43 +0200, szerszen

    > Żadnych znaków, które by tworzyły skrzyżowanie, przy zjazdach nie ma, więc
    > nie opowiadaj pierdół.

    To jest trzeciorzędne.
    Pierwszeństwo określa się wg zasad, bez względu na to, czy przecięcie
    się kierunków ruchu wynika ze skrzyżowania czy nie.
    Różnica jest tylko taka, że pierwszeństwo może ustalić się PRZED
    skrzyżowaniem (słowa "zbliżając się do skrzyżowania"), natomiast
    ta zasada nie rozciąga się na przeciecia kierunków które nie ustaliły
    się "przed".
    I nie uchylają ważnego faktu: że PRZED tą zasadą ogólną działają
    znaki. Tym samym A-7 tę zasadę UCHYLA. Również na SORO.
    A w przypadku SORO wcale NIE określa on pierwszenstwa na podstawie
    tego skąd kto wjechał!

    Niezależnie od uważania, że przecięcia "kółka" i zjazdów tworzą
    skrzyżowanie czy nie, dla przecięcia się torów pojazdów *na*
    "kółku" pozostaje to bez znaczenia.

    > No nie, wcale nie ma kontynuacji -- są tam zamontowane teleportery!

    To się wg PoRD nazywa "zmiana pasa ruchu", ale co tam, skoro wolisz
    teleportację ;) (i owa "zmiana" wyraża się właśnie BRAKIEM kontynuacji)
    Rzecz jasna, z wyjątkiem przypadków kiedy znaki taką kontynuację
    pokazują - np. przy rondzie turbinowym.

    > Tutaj też jest takie samo przecięcie, tylko dochodzi łuk

    Nie.
    Bo A-7 *nie dotyczy ustępowania na skrzyżowaniu*, dotyczy *wyłącznie*
    ustępowaniu przy *wjeżdżaniu* na skrzyżowanie.
    Żeby było ciekawiej, A-7 + C-12 jak najbardziej dotyczy całego
    skrzyżowania, ale w innej kwestii - faktu, że wg znaku tak jest
    na całym skrzyżowaniu (literalnie wynika z przepisu, tym samym
    fakt pierwszeństwa na "kółku" nie musi być powtarzany żadnym
    znakiem).

    > Ten nieszczęsny łuk (zamknięty) i wyspa na środku
    > logiczne myślenie ci przesłania -- dlatego nie traktujesz ronda jako
    > skrzyżowanie.

    Ale ja jestem skłonny udać że traktuję je jako "jedyne" skrzyżowanie.
    Bo na 100% traktuję je jako *jedno* skrzyżowanie (co nie stoi
    w sprzeczności z dopuszczalnością skrzyżowań złożonych, co odnoszę
    wrażenie że wykluczasz, a przepisu który takie wykluczenie ustanawia
    nie ma).
    Ale wnioski w TYM zakresie którego dotyczy flejm, wychodzą te same
    co u szerszenia. Nawet po przyjęciu Twoich tez o "jedyności" skrzyżowania
    w postaci ronda które jest SORO.

    > Czyli tak jak na każdym innym skrzyżowaniu. Załapiesz w końcu, czy jednak
    > będziesz to sobie musiał rozrysować jak małe dziecko?

    > Podobnie jak na zwykłym skrzyżowaniu.

    No to czego nie rozumiesz w fakcie, że *po wjechaniu* na skrzyżowanie,
    *z brakiem pierwszeństwa ustalonego przed*, o pierwszeństwie przesądzają
    zasady ogólne?
    A-7 w przypadku SORO *nie* dotyczy "pojazdów zbliżających się z prawej
    lub lewej", dotyczy momentu *wjazdu* na skrzyżowanie, koniec listy!

    pzdr, Gotfryd