  • Data: 2014-05-30 14:29:27
    Temat: Re: Rondoprostowacz z Radomia :P
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Fri, 30 May 2014 14:01:07 +0200, szerszen

    > To nie sa nowe przepisy, tylko ty z uporem maniaka nie patrzysz na znaki
    > poziome.

    Jak ich nie ma, to nie patrzę, bo ich nie ma -- stosuję wtedy przepisy
    ogólne. Jak są, to patrzę, i się do nich stosuję, choćby przepisy ogólne
    mówiły inaczej. A Ty wg swojej teorii w którymś momencie się potkniesz. W
    jednym przypadku wystarczy że się nie zastosujesz do przepisów ogólnych, w
    drugim nie zastosujesz się do znaków poziomych, w trzecim zaczniesz
    udowadniać, że rondo to nie rondo.

    > Jest całe mnóstwo skrzyżowań oznaczonych C12, które rondami nie
    > są, to znaczy nie są skrzyżowaniami o ruchu kokrężnym, tylko o ruchu do
    > okoła wyspy, de facto są po prostu skrzyżowaniami dróg dwujezdniowych z
    > wyspą po środku.

    W końcu (uff) coś mądrego napisałeś (choć trochę pokrętnie), z tym błędem,
    że tak właśnie wyglądają wszystkie SORO. Każde _skrzyżowanie_ o ruchu
    okrężnym to przecięte ze sobą dwie (lub więce) drogi, a obszar który
    wpsólnie tworzą (wraz z wyspą na środku) to skrzyżowanie. Stąd od dawna
    odsyłam cię po definicję obszaru skrzyżowania (oraz definicję samego
    skrzyżowania), a ty z uporem maniaka się wzdrgujesz.

    > Np. i na nich, mimo znaku C12, nie da się jechać zewnetrznym, a nawet
    > środkowym pasem jechać do okoła, tylko wewnętrzny pas to umożliwia.

    Wewnętrzny pas to umożliwia, bo tak stanowią znaki. W przypadku
    nieoznakowanych SORO inżynier ruchu zwyczajnie pozwolił na swobodę i
    decydowanie z którego pasa można gdzie jechać -- zgodnie z przepisami
    ogólnymi. Tj. nie nakazuje jechać w lewo tylko z lewego pasa, bo pozwala
    nim jechać także prosto (jak na każdym innym SKRZYŻOWANIU).

    --
    Pozdor Myjk