  • 21. Data: 2016-02-15 14:16:34
    Temat: Re: Rondo - zawracanie - kierunek
    Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>

    > Dziwne -- wydawałoby się, że rondo to skrzyżowanie, a na skrzyżowaniach można
    > skręcać i zawracać. Widać ostatnio sporo się zmieniło ;)

    Tak, specyficzne skrzyżowanie na którym obowiązuje ruch okrężny w jedną
    stronę.
    Na drodze jednokierunkowej też zawracasz?:)
    Na rondzie nie da się zawracać ani skręcać w lewo. Można albo jechać
    prosto dokoła:), albo zjechać skręcając w prawo.

  • 22. Data: 2016-02-15 14:18:15
    Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>

    > Wyobraźmy sobie zwykłą choć dla ułatwienia manewru szeroką ulicę
    > dwukierunkową na której postanowiliśmy zawrócić.
    > Jeśli nikomu nie przeszkodzimy włączamy lewy kierunkowskaz i zawracamy.
    > Każdy się zgodzi, że zawróciliśmy, jeśli po manewrze jedziemy w
    > przeciwnym kierunku.
    > A teraz stawiamy doniczkę z palmą na środku ulicy i oznaczamy ruch
    > okrężny. (Rondo)
    > Okrążamy doniczkę i po manewrze jedziemy w przeciwnym kierunku.
    > Według niektórych nie zawróciliśmy.

    Tak, tak. Z północy, zawracamy za doniczka na południe.
    Nie kontynuujmy już tego :)

  • 23. Data: 2016-02-15 14:23:15
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Mon, 15 Feb 2016 13:29:00 +0100
    t-1 <t...@t...pl> wrote:

    > Według niektórych nie zawróciliśmy.

    Zamiast wymyślać kiepskie przykłady, zerknij na pasy. Jak już zobaczysz te pasy, ale
    mowa o takim prawdziwym "rondzie" z pasami wymalowanymi do okoła tej wyspy, powiedz
    mi co ty chcesz tym lewym kierunkiem sygnalizować?

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 24. Data: 2016-02-15 14:28:46
    Od: "charwel(Oo)==:::" <c...@g...pl>

    W dniu 2016-02-15 o 11:17, małaa pisze:
    > Witam, na egzaminie uczono mnie zeby zawrocic na rondzie musze wlaczyc
    > na wjezdzie lewy kierunkowskaz i przy zjezdzania z niego prawy. jak
    > zauwazyłam to prawie nikt nie wlacza lewego na wjezdzie jezeli chce
    > zawrocic, tylko przy zjezdzie prawy.
    > Jak to jest?

    Mnie już ponad dwadzieścia lat temu uczyli w mieście rond (Rybniku), że
    kierunki tylko przy:
    - zjeździe z ronda
    - prawy (przed wjazdem na rondo) gdy skręcamy w pierwszy zjazd
    - przy zmianach pasa ruchu na rondzie

    charwel

  • 25. Data: 2016-02-15 14:30:52
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Mon, 15 Feb 2016 11:17:12 +0100
    małaa <m...@o...pl> wrote:

    > Jak to jest?

    Jeżeli naprawdę chcesz ogarnąć temat, to na początek zapomnij o znaku C12, który w
    Polsce jest jak dla mnie nadużywany.

    Jak już go olejesz, to patrz na pasy, te wymalowane, to zaczniesz rozumieć co
    powinnaś na skrzyżowaniu sygnalizować i kiedy ;)

    W Polsce jest moda na stawianie C12 wszędzie gdzie jest kawałek faktycznej, lub
    wymalowanej wyspy. Niestety spora część ludzi stawia znak równości pomiędzy nim, a
    "rondem", czyli skrzyżówaniem o ruchu okrężnym, niestety jest to błąd, bo nie ma
    znaku równości pomiędzy skrzyżowaniem o ruchu okrężnym od skrzyżowania o ruchu do
    okoła wyspy, różnicę tą czynią właśnie wymalowane pasy.

    Jeśli objeżdząjąc wyspe zmieniasz pas, to sygnalizujesz to kierunkowskazem, jeśli
    wyspę możesz objechać do okoła tym samym pasem, czyli masz prawdziwe rondo, to nic
    nie sygnalizujesz, bo nie ma takiej potrzeby, sygnalizujesz dopiero zjazd z takiego
    ronda, bo dopiero wtedy zmieniasz pas, no chyba że to rondo turbinowe ;)

    Generalnie patrz na pasy i stosuj się do podstawowych przepisów. ;)

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 26. Data: 2016-02-15 14:31:07
    Od: "charwel(Oo)==:::" <c...@g...pl>

> [...]

    kierunki tylko przy:
    - zjeździe z ronda
    - prawy (przed wjazdem na rondo) gdy skręcamy w pierwszy zjazd

    Dodam jeszcze, że dwa lata temu zdawałem we Wrocławiu na A i przed
    egzaminem zapytałem egzaminatora, jaki sposób sygnalizacji on uważa za
    prawidłowy. Na szczęście taki sam, jakiego jestem nauczony.

  • 27. Data: 2016-02-15 14:37:33
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Mon, 15 Feb 2016 03:32:21 -0800 (PST)
    s...@g...com wrote:

    > 1. Stara szkoła, na wjeżdzie jak zawracasz albo zjeżdzasz zjazdem którymkolwiek
    lewym, włączasz lewy kierunek. Gasisz go jak jesteś na konkretnym pasie i objeżdzasz
    rondo. Prawy włączasz na wysokości poprzedniego zjazdu przed tym na którym chcesz
    zjechać. jeśli na rondzie zmieniasz pasy to sygnalizujesz jak zwykle.

    Bzdura, miganie lewym na rondach to nowomoda, a bierze się prawdopodobnie stąd, że
    mamy coraz więcej skrzyżowań oznaczonych C12 a nie będących skrzyżowaniami o ruchu
    okrężnym, a gamonie co teraz robią prawko nie odróżniają skrzyżowań o ruchi okrężnym
    od skrzyżowań o ruchu do okoła wyspy.

    > IMHO lewy kierunek na wjeżdzie daje tą informację że masz zamiar jechać na rondzie
    dalej i ten lolek który chce wjechać na następnym wjeździe ma szanse wiedzieć że
    zajmiesz pas wewnętrzny i dzięki temu ruch będzie płynniejszy.

    Kolejna bzdura, taką informację daje Ci brak kierunku, bo z prawdziwego ronda,
    sygnalizuje się zjazd, jak go nie sygnalizujesz to zgodnie z przepisami nie masz
    innej możliwości jak dalej poruszać się po okręgu.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 28. Data: 2016-02-15 14:42:37
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam!

    W dniu 2016-02-15 o 14:01, Piotr W. pisze:

    > Przepisy dot. ronda winny być sprecyzowane i znowelizowane.

    Lepiej nie. Obecnie przepisy, mimo, że niesprecyzowane, działają w miarę
    skutecznie od wielu lat. Jak się dorwą do tego pseudoprawnicy to z
    pewnością to spieprzą. Im mniej tekstu tym lepiej.
    Najlepiej, niech dodają tylko to, co wynika z postępu technologicznego... ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 29. Data: 2016-02-15 14:46:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dykus" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >to z pewnością to spieprzą. Im mniej tekstu tym lepiej.
    >Najlepiej, niech dodają tylko to, co wynika z postępu

    Czytaj: wcale nie dzialaja, bo ich nie ma.

    Normalnej jazdy to niemal nie dotyczy, ale zdajacy egzamin maja klopot
    :-)

    J.

  • 30. Data: 2016-02-15 14:48:18
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Mon, 15 Feb 2016 14:46:16 +0100
    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Normalnej jazdy to niemal nie dotyczy, ale zdajacy egzamin maja klopot

    Mają, bo obecna młodzież ma generalnie kłopoty z samodzielnym myśleniem i wyciąganiem
    wniosków z otaczającej ich rzeczywistości ;)

    --
    pozdrawiam
    szerszeń