-
651. Data: 2014-12-15 16:55:59
Temat: Re: Rondo ...
Od: masti <g...@t...hell>
k...@g...com wrote:
> W dniu poniedziałek, 15 grudnia 2014 16:17:09 UTC+1 użytkownik masti napisał:
>> k...@g...com wrote:
>>
>> >Czy uważasz że można ronda objeżdżać po zewnętrznym pasie? Oczywiście
>> >nie idzie o świeżo wymalowane przy dobrej pogodzie ronda turbinowe a takie
zwykłe.
>>
>> tu nie ma co uważać. Zgodnie z przepisami jak najbardziej można.
>>
>> --
>> mst <at> gazeta <.> pl
>> "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
>> -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett
>
> Jeszcze zostało pierwsze pytanie na które nie chcesz udzielić odpowiedzi.
Przypomnieć to pytanie?
widać unikasz odpowiedzi na moje jak tylko możesz.
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett
-
652. Data: 2014-12-15 17:20:16
Temat: Re: Rondo ...
Od: k...@g...com
W dniu poniedziałek, 15 grudnia 2014 16:49:32 UTC+1 użytkownik szerszen napisał:
> On Mon, 15 Dec 2014 03:57:26 -0800 (PST)
> k...@g...com wrote:
>
>
>
> > I tak jest. Dla rond turbinowych nie powstały nowe przepisy
> > umożliwiające ich jakieś inne oznakowanie.
>
> Niestety nie prawdą jest jakoby.
> C12 informuje Cie jedynie o sposobie poruszania się w obrębie
> skrzyżowania, resztę załatwiają pasy ruchu. Zjeżdząjąc z wewnętrznego,
> obowiązują Cię normalne przepisy o zmianie pasa ruchu, C12 z nich nie
> zwalnia.
>
> --
> pozdrawiam
> szerszen
Jakie to są te normalne przepisy o zmianie pasa na rondzie?
-
653. Data: 2014-12-15 17:47:51
Temat: Re: Rondo ...
Od: k...@g...com
W dniu poniedziałek, 15 grudnia 2014 16:56:21 UTC+1 użytkownik masti napisał:
> k...@g...com wrote:
>
> > W dniu poniedziałek, 15 grudnia 2014 16:17:09 UTC+1 użytkownik masti napisał:
> >> k...@g...com wrote:
> >>
> >> >Czy uważasz że można ronda objeżdżać po zewnętrznym pasie? Oczywiście
> >> >nie idzie o świeżo wymalowane przy dobrej pogodzie ronda turbinowe a takie
zwykłe.
> >>
> >> tu nie ma co uważać. Zgodnie z przepisami jak najbardziej można.
> >>
> >> --
> >> mst <at> gazeta <.> pl
> >> "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
> >> -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett
> >
> > Jeszcze zostało pierwsze pytanie na które nie chcesz udzielić odpowiedzi.
Przypomnieć to pytanie?
>
> widać unikasz odpowiedzi na moje jak tylko możesz.
>
> --
> mst <at> gazeta <.> pl
> "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
> -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett
Pierwszy zacząłem zadawać pytanie. Jeśli przyjąłeś się na tą grę to domyślnie
zaakceptowałeś zasadę że ja pytam a Ty odpowiadasz. Najpierw ustalmy jedno, później
jak będzie potrzeba zaczniemy drążyć Twój temat.
-
654. Data: 2014-12-15 22:25:22
Temat: Re: Rondo .. zamiar skrętu.
Od: "Jankol" <b...@w...pl.pl>
Użytkownik "Myjk" <m...@n...op.pl> napisał w wiadomości
news:16n4pvdiifw17.dlg@myjk.org...
> Sat, 13 Dec 2014 06:59:08 +0100, Jankol
>
>> Nie, na rondzie nie mają w d...
>
> Mają.
>
>> W Art. 22 nie pisze, że należy ustawiać się przed skrzyżowaniem.
>
> JEST NAPISANE, że należy się ustawić przed zmianą kierunku.
> sam zjazd ze skrzyżowania (konkretnie z obszaru skrzyżowania)
> NIE JEST zmianą kierunku.
Zjazd z ronda JEST zmianą kierunku, bo
jadę wokół ronda i teraz mam wybór : albo jechać dalej dookoła (jeden kierunek),
albo skręcić w prawo (drugi kierunek), czyli jest zmiana kierunku ruchu.
Nie jadę dalej dookoła, tylko jadę w prawo.
>> W art. 22 pisze, aby odpowiednio ustawic się jeżeli zamierza się
>> skrecić (w związku z zmianą kierunku jazdy).
>> W zwiazku z tym możesz (ale *nie* *musisz*)
>> odpowiednio ustawiać się przed rondem.
>
> Co jest dla ciebie niejasnego w słowie OBOWIĄZANY?
Wszystko jest jasne.
>> Musisz ustawić się zanim rozpoczniesz skręt,
>> czyli zjazd z ronda wykonujemy z zewnętrznego pasa.
>
> Słowo *SKRĘT* jest synonimem i skrótowcem frazy ZMANA KIERUNKU JAZDY, i nie
> odnosi się SKRĘCANIA kierownicą.
> Myjk
Świetnie, to teraz zastosuj to do jazdy po rondzie zgodnie z art. 22 PoRD.
-
655. Data: 2014-12-15 22:25:35
Temat: Re: Rondo .. zamiar skrętu.
Od: "Jankol" <b...@w...pl.pl>
Użytkownik "mk4" <m...@d...nul> napisał w wiadomości
news:m6i1om$vnr$1@usenet.news.interia.pl...
> On 2014-12-13 06:59, Jankol wrote:
>>
>> Użytkownik "Myjk" <m...@n...op.pl> napisał w wiadomości
news:sq8vi0h7n9yb$.dlg@myjk.org...
>>>
>>> Do
>>> manewru zmiany kierunku na "normalnym" skrzyżowaniu ustawiają się wg PORD
>>> (PRZED MANEWREM zmiany kierunku, czyli w tym wypadku PRZED skrzyżowaniem a
>>> nie będąc już na skrzyzowaniu), do lewej jak chcą skęcić w lewo, do prawej
>>> jak chcą skręcić w prawo (to samo w innych miejscach poza skrzyżowaniami,
>>> typu zawracanie na drodze dwukierunkowej, skręt na parking, do posesji
>>> etc.), a na "nienormalnym" skrzyżowaniu z wyspą już mają ten przepis w
>>> d...
>>> Pozdor Myjk
>>
>> Nie, na rondzie nie mają w d...
>> W Art. 22 nie pisze, że należy ustawiać się przed skrzyżowaniem.
>> W art. 22 pisze, aby odpowiednio ustawic się jeżeli zamierza się
>> skrecić (w związku z zmianą kierunku jazdy).
>> W zwiazku z tym możesz (ale nie musisz) odpowiednio ustawiać się przed rondem.
>
> Bledne wnioskowanie.
> mk4
Bo ??
Uzasadnij na podstawie PoRD.
-
656. Data: 2014-12-15 22:25:57
Temat: Re: Rondo, zmiana kierunku.
Od: "Jankol" <b...@w...pl.pl>
Użytkownik "Myjk" <m...@n...op.pl> napisał w wiadomości
news:9gb8iwdzt5kp.dlg@myjk.org...
> Sat, 13 Dec 2014 07:03:31 +0100, Jankol
>
>>> Nie muszę z zewnętrznego, bo Art. 22 PORD odnosi się do zmiany kierunku lub
>>> pasa ruchu -- a sam zjazd ze skrzyżowania gdzie trzeba skręcić kierownicą
>>> bo wyspa to wymusza, zmianą kierunku nie jest.
>> Zjazd z ronda jest jak najbardziej zmianą kierunku.
>
> Nie jest, podobnie jak nie jest zmianą kierunku sam zjazd ze skrzyżowania
> "kwadratowego".
"zjazd" to jest skrót myślowy. Chodzi o cały manewr zmiany kierunku,
czyli końcówka jazdy wokół ronda po pasie zewnętrznym, skręt w prawo
i początek jazdy po drodze odchodzącej od ronda.
Tak samo jest na skrzyżowaniu kwadratowym, tylko zamiast pasa zewnętrznego
jest pas po prawej stronie jezdni i nie występuje wyraz "rondo".
>> Jedziesz wokół ronda i teraz masz wybór : albo jechać dalej dookoła,
>> albo skręcić w prawo, czyli jest zmiana kierunku ruchu, bo jadę w prawo.
>
> To jest twoja imaginacja, ponieważ zamiast uznać rondo za skrzyżowanie,
> tobisz z niego drogę i parę niezależnych skrzyzowań przy wjazdach/zjazdach.
Mnie w niczym nie przeszkadza to, że rondo jest skrzyżowaniem.
Tylko ty nie chcesz zauważyć tego, że rondo jest to skrzyżowanie na którym
ruch odbywa się wokół wyspy, lub placu, czyli jest ustalony
kierunek ruchu - dookoła.
> A to się kłóci nie tylko z definicjami w PORD, ale także w załącznikach.
> Przy okazji, odnalazłeś już interesujacy fragment? Jakie masz wnioski?
Jeżeli dysponujesz jakimiś dowodami w sprawie, to chętnie się zapoznam.
>>> Zmiana kierunku to skręt z
>>> jednej drogi, w inną drogę.
>> Tutaj jest skręt z jednej jezdni (do jazdy wokół wyspy/placu)
>> na inną jezdnię w prawo, czyli jest zmiana kierunku.
> Przy zjeździe ze skrzyzowania nie ma zmiany kierunku, jest to końcowy
> element manewru zmiany kierunku na skrzyżowaniu.
> Myjk
O tym już pisałem, ale powtórzę :
"zjazd" to jest skrót myślowy. Chodzi o cały manewr zmiany kierunku,
czyli końcówka jazdy wokół ronda po pasie zewnętrznym, skręt w prawo
i początek jazdy po drodze odchodzącej od ronda.
Tak samo jest na skrzyżowaniu kwadratowym, tylko zamiast pasa zewnętrznego
jest pas po prawej stronie jezdni i nie występuje wyraz "rondo".
-
657. Data: 2014-12-15 23:20:47
Temat: Re: Rondoprostowacz .... turbinowe i klasyczne.
Od: "Jankol" <b...@w...pl.pl>
Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości
news:aa9d2bef-a446-4a91-8a51-fc349e6add39@googlegrou
ps.com...
> Jeśli rondo turbinowe wymusza dla pasa zewnętrznego zjazd pierwszym zjazdem albo
konieczność zmiany pasa na wewnętrzny i daje > bezkolizyjny zjazd z pasa środkowego
to znaczy że tak należy zachowywać się na każdym rondzie. Amen
Na klasycznym rondzie C-12 A-7, jeżeli ktoś już uprze się zjechać z pasa wewnętrznego
to musi ustąpić pierwszeństwa jadącemu dookoła pasem zewnętrznym.
Z ronda turbinowego faktycznie można zjechać bezkolizyjnie z pasa wewnętrznego
o ile znaki zezwalają.
-
658. Data: 2014-12-15 23:37:24
Temat: Re: Rondoprostowacz .... turbinowe i klasyczne.
Od: k...@g...com
W dniu poniedziałek, 15 grudnia 2014 23:21:08 UTC+1 użytkownik Jankol napisał:
> Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości
news:aa9d2bef-a446-4a91-8a51-fc349e6add39@googlegrou
ps.com...
>
> > Jeśli rondo turbinowe wymusza dla pasa zewnętrznego zjazd pierwszym zjazdem albo
konieczność zmiany pasa na wewnętrzny i daje > bezkolizyjny zjazd z pasa środkowego
to znaczy że tak należy zachowywać się na każdym rondzie. Amen
>
> Na klasycznym rondzie C-12 A-7, jeżeli ktoś już uprze się zjechać z pasa
wewnętrznego
> to musi ustąpić pierwszeństwa jadącemu dookoła pasem zewnętrznym.
> Z ronda turbinowego faktycznie można zjechać bezkolizyjnie z pasa wewnętrznego
> o ile znaki zezwalają.
A na turbinowym jak chce zjechać z wewnętrznego to co ma zrobić?
-
659. Data: 2014-12-15 23:39:18
Temat: Re: Rondoprostowacz .... turbinowe i klasyczne.
Od: masti <g...@t...hell>
k...@g...com wrote:
> W dniu poniedziałek, 15 grudnia 2014 23:21:08 UTC+1 użytkownik Jankol napisał:
>> Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości
news:aa9d2bef-a446-4a91-8a51-fc349e6add39@googlegrou
ps.com...
>>
>> > Jeśli rondo turbinowe wymusza dla pasa zewnętrznego zjazd pierwszym zjazdem albo
konieczność zmiany pasa na wewnętrzny i daje > bezkolizyjny zjazd z pasa środkowego
to znaczy że tak należy zachowywać się na każdym rondzie. Amen
>>
>> Na klasycznym rondzie C-12 A-7, jeżeli ktoś już uprze się zjechać z pasa
wewnętrznego
>> to musi ustąpić pierwszeństwa jadącemu dookoła pasem zewnętrznym.
>> Z ronda turbinowego faktycznie można zjechać bezkolizyjnie z pasa wewnętrznego
>> o ile znaki zezwalają.
>
> A na turbinowym jak chce zjechać z wewnętrznego to co ma zrobić?
na turbinowym to nie ma wenętrznego. OD tego trzeba zacząć.
Jechać tak jak prowadzą pasy.
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett
-
660. Data: 2014-12-15 23:41:39
Temat: Re: Rondoprostowacz ... turbinowe, klasyczne.
Od: "Jankol" <b...@w...pl.pl>
Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości
news:e32290de-74ea-476e-ad41-d52c4ba40261@googlegrou
ps.com...
W dniu niedziela, 14 grudnia 2014 21:39:10 UTC+1 użytkownik P.B. napisał:
>> Jazda po nim ma się nijak do jazdy po zwykłym rondzie:
>> https://www.google.pl/maps/@54.3650661,18.4914378,12
2m/data=!3m1!1e3?hl=pl
>> Przemek
> Chyba ślepy jesteś jak nie widzisz oznakowania na tym rondzie.
Wyszło na to, że to ty jesteś ślepy, bo nie widzisz oznakowania pionowego.
> Może być oznakowanie niezwykle trwałe ale nie ma gwarancji że będzie czytelne w
każdych warunkach. O 17 było turbinowe.O 17 15 > zaczął padać śnieg i zasłonił w
przeciągu 15 minut oznakowanie. Według Ciebie takie zasypane rondo stanie się zwykłym
rondem
> które można objeżdżać po zewnętrznym pasie? A o 19 uprzątnęli śnieg i znowu jest
według Ciebie turbinowe? Otóż nie.
Rondo turbinowe zostało zasypane śniegiem, piachem, wylała się na niego cysterna
farby i zastygła,
parę gruszek betonu zderzyło się i wylało,
ale ono jest nadal turbinowe, bo nikt i nic nie wyrwało oznakowania pionowego
dotyczącego pasów.
> zasada nie objeżdżania każdego ronda po zewnętrznym pasie. Zgodnie z tą zasadą
najpierw policjanci z artykułu zaproponowali
> mandat temu co objeżdżał. Ten się nie zgodził i sprawa trafiła do sądu. Sąd powołał
biegłego który również stwierdził że jest wina
> tego co objeżdżał.
Jakieś bzdury wypisujesz. Winny, bo objeżdżał pasem zewnętrznym zwykłe,
klasyczne rondo C-12 A-7 ???
Link do orzeczenia sądu poproszę.