eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRondo vs. skrzyżowanieRe: Rondo vs. skrzyżowanie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.man.lodz.pl!newsfeed.pionier.net.p
    l!news.glorb.com!npeer03.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-
    me.highwinds-media.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neos
    trada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neost
    rada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <5256a891$0$29758$65785112@news.neostrada.pl>
    <5256aa30$0$32689$65785112@news.neostrada.pl>
    <l36k0l$i46$1@speranza.aioe.org>
    <1...@4...net>
    <l375et$u80$1@speranza.aioe.org> <l380ei$qgr$1@dont-email.me>
    <o...@h...linksys>
    <5257c204$0$29760$65785112@news.neostrada.pl>
    <o...@h...linksys>
    In-Reply-To: <o...@h...linksys>
    Subject: Re: Rondo vs. skrzyżowanie
    Date: Fri, 11 Oct 2013 13:05:19 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 15.4.3555.308
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V15.4.3555.308
    Lines: 48
    Message-ID: <5257db72$0$32702$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.5.253.26
    X-Trace: 1381489523 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 32702 83.5.253.26:57696
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3129
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2506995
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "SW3" napisał w wiadomości
    W dniu 11.10.2013 o 11:16 J.F <j...@p...onet.pl> pisze:
    >> Samo takie nic nie da, musialbys jeszcze pasy wymalowac w rondo
    >> turbinowe, zeby trzeba bylo migac wyraznie przy zmianie pasa.
    >Można by wymalować pasy naokoło "okrągłej części ronda" żeby
    >zjeżdżając z ronda zmieniało się pas i żeby było wiadomo, że trzeba
    >migać bo faktycznie zjeżdżając "na wprost" nie byłoby to takie
    >oczywiste.
    >Chodziło mi o ronda jednopasmowe więc nie ma tu co mieszać turbin.

    Jesli kierowca wjezdzajacy nie bedzie wyraznie widzial ze ten na
    obwodzie musi zjechac, bo pas mu tak prowadzi - to sie wiele nie
    zmieni.

    >> Tylko ze to o ktorym pisze wyglada tak
    >> https://maps.google.pl/?ll=51.157718,17.010154&spn=0
    .000575,0.001448&t=h&z=20

    >Takie ronda (2 lub więcej pasów biegnących dookoła) mz to porażka.
    >Pomijając to, że każdy ma inną teorię na temat jazdy po takim
    >rondzie, to nie podnoszą znacząco przepustowości,

    Tu sie zgodze, ale nie o to mi chodzi.

    > niepotrzebnie zwiększają ilość koniecznych zmian pasa i ustąpień
    > pierwszeństwa.

    No nie, bo w koncu mozna jechac stale prawym pasem. Tylko po co wtedy
    lewy.

    Ale ja o czym innym. Masz zjazd w pewnej odleglosci od wjazdu - widac
    ze ktos zjezdza.
    Masz dwa pasy na rondzie, wiec jadacy lewym nie blokuje wjazdu.
    A jednak jest korek.

    >A w przypadku mniejszych wersji i tak ciężarówki i autobusy jadą tak
    >jakby był jeden pas.

    Autobus tam jest chyba jeden na kwadrans, a ciezarowek tez malo.

    >Zamiast tego powinny być ronda turbinowe albo ronda z zupełnie
    >niezależnymi pasami do prawoskrętów i pasem okrężnym (pojedynczym)
    >dla jadących prosto i w lewo.

    to i tak nie wyeliminuje wad rond wielopasowych, czyli krzyzowania
    kierunkow ruchu.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: