  • 11. Data: 2014-12-05 00:04:59
    Temat: Re: Rondo to zbiór wielu skrzyżowań.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 4 Dec 2014 10:48:52 +0100, Jankol napisał(a):
    > Rondo to zbiór wielu skrzyżowań.
    > Wszystkie wjazdy na rondo oznakowane C-12 razem z A-7,
    > wokół ronda dwa pasy oznaczone linią przerywaną.
    >
    > A-7 oznacza :
    > 5. Znak A-7 ,,ustap pierwszeństwa" ostrzega
    > o skrzyżowaniu z droga z pierwszeństwem.
    >
    > Czyli wjazd na rondo to jest skrzyżowanie drogi z pierwszeństwem wokół ronda
    > z drogą wjazdową podporządkowaną.
    > Czyli jadąc wokół ronda jedziemy drogą przez kolejne skrzyżowania
    > z drogami podporządkowanymi.
    > Czyli rondo to nie jest jedno skrzyżowanie, a zbiór wielu
    > skrzyżowań.

    A nie uwazasz ze to dosc gleboka interpretacja, czyli dyskusyjna, lub
    jak kto woli - naciagana.

    Cytat zly, ja bym radzil ten
    2. Znak C-12 wystepujacy ?acznie ze znakiem A-7
    oznacza pierwsze?stwo kierujacego znajdujacego si´
    na skrzy˝owaniu przed kierujacym wje˝d˝ajacym
    (wchodzacym) na to skrzy˝owanie.

    A co z rondami, gdzie nie ma A-7 ?

    J.

  • 12. Data: 2014-12-05 00:07:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 04 Dec 2014 11:10:17 +0100, Miroo napisał(a):

    > Nie wszystkie.
    > Widziałem ronda, gdzie oznakowanie było mieszane, np jeden wjazd z
    > pierwszeństwem, a pozostałe z "ustąp".

    Raczej nie widziales.
    Ewentualnie to byly ronda co do ksztaltu, ale nie SORO.
    Bo na SORO takie mieszanie sie moze zle skonczyc.

    podobnie ... moze byc soro bez A-7, ale na terenie RP chyba nie
    wystepuja, i dobrze. Uwaga za granica ...

    J.

  • 13. Data: 2014-12-05 00:11:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 4 Dec 2014 13:02:08 +0100, MichaelData(R) napisał(a):
    > charwel(Oo)==::: wydumał(a) w news:m5pd10$2sd$1@speranza.aioe.org :
    >
    >Dziwne nie jest :) Nie widziałem ronda, które miałoby dwukierunkową jazdę,
    >znaczy ci na wewnętrzym pasie jeżdżą zgodnie z obrotem wskazówek zegara
    >a ci na zewnętrznym odwrotnie :)

    A Swindon Magic Roundabout widziales ?

    Poza tym zwykle skrzyzowanie jedni jednokierunkowych nie upowaznia do
    wyprzedzania
    ... a moze i upowaznia, bo nikt nie ma pretensji do wyprzedzania na
    autostradzie, w tym i na wjezdie ... a moze to nie skrzyzowanie ?

    J.

  • 14. Data: 2014-12-05 00:14:11
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 5 Dec 2014 00:07:56 +0100, J.F. napisał(a):

    > podobnie ... moze byc soro bez A-7, ale na terenie RP chyba nie
    > wystepuja, i dobrze. Uwaga za granica ...

    Było kiedyś jedno w Częstochowie, ale za dużo było dzwonów i zmienili.

  • 15. Data: 2014-12-05 00:16:29
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    "Czesław Wiśniak" wydumał(a) w wiadomości ID
    > Kiedys genialnie mozna bylo korzystac na "rondzie" Babka (Zgrupowania AK
    > "Radosław") w Wawie, bo wszyscy mysleli, ze to rondo. Niestety juz przerobili
    > :)

    Ale wiele "kierowców" ma swoje "widzimisię" nadal i nie respektuje znaków
    poziomych na rondzie, które są coraz bardziej obecne a przede wszystkim
    "WYJAŚNIAJĄ PODSTAWOWE ZACHOWANIE", które dla wielu nie jest zrozumiałe. W
    przypadku kolizji, przy policji, próbują swoich bzdur a jesli są uparci, lądują w
    sądzie :)

    Parę wątków niżej w temacie "Re: Rondo .. linia ciągła." kolega "Myjik" własnie
    udowadnia swoje bzdury, zlewając wyznaczanie linii ciągłej dla pasa wewnętrznego
    w momencie punkt-punk zjazdu z ronda. Linia przerywana, która jest dostępna do
    przekroczenia, kilka metrów przed zjazdem z ronda, dla niego nie istnieje i nadal
    uparcie idzie w zaparte, że chcąc zjechać z pasa wewnętrznego i wyjachać z ronda,
    ma bezwzględne pierwszeństwo :) Co prawda, da się zaobserwować również,
    wyznaczanie linii ciągłej na pasie zewnętrznym, aby uniemożliwić "objeżdżanie
    ronda" pasem zewnętrznym. Generalnie jest to "naprostowanie" wszelakich
    głupkowatych zasad, które na tej grupe od jakiegoś czasu są reprezentowane :)

    --
    Michael________
    ______/) /\ | /\

  • 16. Data: 2014-12-05 00:26:58
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    "J.F." wydumał(a) w wiadomości ID
    > A Swindon Magic Roundabout widziales ?

    Yyy a tam jest OBOWIĄZEK ruchu prawostronnego? Byłeś kiedyś na Proximie? Tam to
    ronda są w pionie i 5 wymiarach. Jak ci się zegarek 5D spóźnia to zaliczysz
    dzwona :]

    > Poza tym zwykle skrzyzowanie jedni jednokierunkowych nie upowaznia do
    > wyprzedzania

    Kłamiesz :)

    > ... a moze i upowaznia, bo nikt nie ma pretensji do wyprzedzania na
    > autostradzie, w tym i na wjezdie ... a moze to nie skrzyzowanie ?

    No i? Spójrz może do przepisów, gdzieś w tym wątku zacytowałem :)

    --
    Michael________
    ______/) /\ | /\

  • 17. Data: 2014-12-05 00:30:15
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    "J.F." wydumał(a) w wiadomości ID news:1k13wichjfc34.ebuweod2r1kr.dlg@40tude.net
    [..]

    > wystepujacy
    > ?acznie
    > pierwsze?stwo
    > kierujacego
    > znajdujacego
    > si´
    > skrzy˝owaniu
    > kierujacym
    > wje˝d˝ajacym
    > wchodzacym)
    > skrzy˝owanie.

    Piłeś--nie pisz :)

    --
    Michael________
    ______/) /\ | /\

  • 18. Data: 2014-12-05 06:15:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-12-04 22:09, Czesław Wiśniak wrote:

    > Kiedys genialnie mozna bylo korzystac na "rondzie" Babka (Zgrupowania AK
    > "Radosław") w Wawie, bo wszyscy mysleli, ze to rondo. Niestety juz
    > przerobili :)

    I martwi cię, że już nie można "wymuszać" stłuczek?

  • 19. Data: 2014-12-05 08:36:15
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > I martwi cię, że już nie można "wymuszać" stłuczek?

    Potwornie :)
    Osobiście nie miałem potrzeby ale mogłem to zrobic za każdym razem, kiedy
    tam wjeżdżałem.

  • 20. Data: 2014-12-05 08:39:59
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > Piłeś--nie pisz :)