  • 81. Data: 2016-02-15 23:12:49
    Temat: Re: Rondo - zawracanie - kierunek
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 15 Feb 2016 16:07:24 -0600, Pszemol napisał(a):

    > A ten nadjeżdzający za Tobą na prawym po hamplach i do rowu,
    > bo myśli że Ty po pijaku mu właśnie chcesz zajechać drogę?? :)

    Jesli tak mysli, to reakcja prawidlowa - bo inaczej to by zaraz
    zniszczyl dwa samochody :-)

    J.

  • 82. Data: 2016-02-16 08:24:52
    Temat: Re: Rondo - kierunek
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Mon, 15 Feb 2016 20:45:50 +0100
    Myjk <m...@n...op.pl> wrote:

    > Tak, tak. Ronda to kosmiczne skrzyżowania. Wszystko jasne.

    Nie kosmiczne, tylko różne nawet wewnątrz zbioru oznaczonego C12, wszystko zalezy od
    wymalowanych pasów. Proste.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 83. Data: 2016-02-16 08:26:34
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Mon, 15 Feb 2016 17:45:48 +0100
    "r...@k...pl" <r...@k...pl> wrote:

    > Bardzo interesujące...

    Człowiek uczy się całe życie ;)

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 84. Data: 2016-02-16 08:35:06
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Mon, 15 Feb 2016 16:58:26 +0100
    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Przeciez masz wyjasnienie - ruch odbywa sie dookola wyspy lub placu.
    > Nie musi byc po okregu.

    A czy ja twierdzę że musi?
    Od początku pisze, że oznaczone znakiem C12 mamy skrzyżowania gdzie druch odbywa się
    do okoła wyspy, albo gdzie ruch odbywa się po ogkręgu, wszystko zależy od
    wymalowanych pasów i w związku z tym trzeba się stosować do tych wymalowanych pasów,
    a nie wszystkie srzyżowania oznaczone C12 traktować tak samo.

    Przez identyczne traktowanie skrzyżowań oznacoznych C12 biorą się grupowa flamey i
    niezrozumienie zasad poruszania się nimi.

    > Chyba ze masz na mysli rozroznienie "rondo" co do ksztaltu i s.o.r.o
    > co do funkcji ...

    Nie, mam na myśłi rozróżnienie ze względu na wymalowane pasy. Na każdym skrzyżowaniu
    oznaczonym C12 ruch odbywa się dookoła czegoś, ale nie na każdym odbywa się po
    orkęgu.
    Tak jak z kwadratem, każdy kwadrat jest prostokątem, ale nie każdy prostokąt
    kwadratem.

    > Poprosze o cytat z przepisow, mowiacy o tym, ze nie trzeba
    > sygnalizowac zmiany kierunku jazdy jesli nie zmienia sie pasa ruchu.

    Na skrzyóżwaniu o ruchu okręznym jadąc po obwiedni nie zmieniasz kierunku jazdy,
    jedziesz tak jak masz wymalowane pasy.

    > No, znalalbym takie, gdzie prawy pas prowadzi wylacznie na zjazd.
    > Migac, nie migac ?

    Ronda turbinowe to osobny temat, ale równie łątwy do pojęcia, jak zapomnimy o C12 i
    zaczniemy patrzeć pod koła na wymalowane pasy. Dla mnie osobiście C12 mógłby nie
    istnieć, może wtedy wreszcie wszyscy by pojęli jak mają się poruszać po
    skrzyżowaniach, niezależnie od ich budowy. A tak widzą C12 i głupieją, bo mają tym
    samym znakiem oznaczone przynajmniej trzy różne typy skrzyżowań, na których za każdym
    razem trzeba się poruszać w inny sposób.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 85. Data: 2016-02-16 08:37:06
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Mon, 15 Feb 2016 23:12:49 +0100
    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Jesli tak mysli, to reakcja prawidlowa - bo inaczej to by zaraz
    > zniszczyl dwa samochody :-)

    Dobrze że dodałeś emota, bo przez chwilę myślałem że tak na poważnie.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 86. Data: 2016-02-16 08:37:54
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Mon, 15 Feb 2016 18:32:03 +0100
    <2...@3...183203.invalid> (Tom N) wrote:

    > Czyli ty i tobie podobni gdy trochę śnieg poprószy to się gubisz bo malunki
    > niewidoczne...

    Nie, nie gubię się, bo oprócz malunków, każde z tych krzyżowań ma odpowiednią budowę,
    i jak już pisałem gdzie indziej oznakowanie pionowe jeśłi jest to skrzyżowanie o
    ruchu do okoła wyspy, a nie o ruchu okrężnym (po ogkręgu). Jakbyś mniejszą uwagę
    przykłądał do C12, a większą do pozostałego oznakowania, to byś zauważył różnice.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 87. Data: 2016-02-16 09:26:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "szerszen" napisał w wiadomości grup
    @tlen.pl...
    On Mon, 15 Feb 2016 14:54:38 t-1 <t...@t...pl> wrote:

    >Bo drogi Watsonie, w 99% masz przed takim skrzyżowaniem odpowiednie
    >znaki pionowe i poziome.
    >Generalnie nie znajduję w pamięci ronda, czyli skrzyżowania o ruchu
    >okrężnym,
    >z postawionymi znakami kierunkowymi przed jego wjazdami, takie znaki
    >stawia się przed skrzyżowaniami o ruchu do okoła wyspy.

    Jakie znow znaki kierunkowe ?
    Albo stoi C-12 i mamy s.o.r.o, ze wszystkimi konsekwencjami prawnymi,
    albo nie stoi i nie mamy s.o.r.o, mimo, ze w srodku moze byc okragla
    wyspa.
    Znow - ze wszystkimi konsekwencjami prawnymi.

    Tu masz taki klasyczny przyklad ronda, ale nie s.o.r.o
    https://www.google.pl/maps/@51.0901273,17.0165322,18

    J.

    P.S. Szczecinianie moze podpowiedza - tam bylo kiedys s.o.r.o ale nie
    rondo - oparte na 5 uliczkach.

  • 88. Data: 2016-02-16 09:35:51
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Tue, 16 Feb 2016 09:26:01 +0100
    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Jakie znow znaki kierunkowe ?

    Masz https://www.google.pl/maps/@52.2535527,20.983707,3a,
    75y,348.85h,80.94t/data=!3m6!1e1!3m4!1suaqe0h3VqDzp-
    vQ57yPe4g!2e0!7i13312!8i6656

    albo

    https://www.google.pl/maps/@52.2312853,21.0189445,3a
    ,75y,105.93h,93.01t/data=!3m6!1e1!3m4!1s9zYizE5RHvC7
    -aeU3g3Fpw!2e0!7i13312!8i6656

    znaki kierunkowe poziome + znak zakazu skrętu w lewo ;)

    > Albo stoi C-12 i mamy s.o.r.o, ze wszystkimi konsekwencjami prawnymi,
    > albo nie stoi i nie mamy s.o.r.o, mimo, ze w srodku moze byc okragla
    > wyspa.

    C12 stoi przed przynajmniej 3 rodzajami skrzyżowań, na których ruch różnie jest
    organiozwany poprzez malowanie pasów.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 89. Data: 2016-02-16 09:44:07
    Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>

    > Albo stoi C-12 i mamy s.o.r.o, ze wszystkimi konsekwencjami prawnymi,

    Mylisz się.

  • 90. Data: 2016-02-16 09:57:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "szerszen" napisał w wiadomości grup
    @tlen.pl...
    On Mon, 15 Feb 2016 23:12:49 "J.F." <j...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Dobrze że dodałeś emota, bo przez chwilę myślałem że tak na poważnie.

    Ale to w zasadzie powaznie jest :-)

    J.