  • 281. Data: 2016-02-20 20:39:29
    Temat: Re: Rondo - kierunek
    Od: "Lucenty" <h...@w...pl>

    news:almarsoft.3708190261237347051@news.neostrada.pl

    > We Włocławku tak się jeździ.
    >
    > http://ddwloclawek.pl/pl/11_wiadomosci/8680_wjezdzas
    z_tak_na_rondo_lepiej_uwazaj_lamiesz_przepisy.html

    > Marek

    Twój artykuł jest prawie z przed 3 lat.
    Mam nowsze wypowiedzi :

    Policjanci przypominają: kierunkowskaz wrzucamy tylko i wyłącznie przy
    zjeździe z ronda. Wielu kierowców wjeżdżając na rondo włącza kierunkowskazy.
    Jedni prawe, inni lewe. To błąd.
    Prawym kierunkowskazem sygnalizujemy tylko i wyłącznie manewr opuszczenia
    ronda - mówi komisarz Florianowicz.
    http://www.motofakty.pl/artykul/jazda-po-rondzie-zas
    ady-ruchu-zawracanie-kierunkowskazy.html

    Policja : "Na rondzie skręcamy tylko w prawo"
    https://www.youtube.com/watch?v=E7FXXWqYm5k&feature=
    youtu.be&t=387

  • 282. Data: 2016-02-21 13:07:16
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 20 Feb 2016 20:39:29 +0100, "Lucenty" <h...@w...pl> wrote:
    > Policjanci przypominają: kierunkowskaz wrzucamy tylko i wyłącznie
    przy
    > zjeździe z ronda. Wielu kierowców wjeżdżając na rondo włącza
    kierunkowskazy.

    To zależy dotąd są ci policjanci:), z miganiem w lewo też się
    spotkałem w Poznaniu.

    --
    Marek

  • 283. Data: 2016-02-22 04:49:08
    Od: "Lucenty" <c...@w...pl>

    ady-ruchu-zawracanie-kierunkowskazy.html

    youtu.be&t=387

    > To zależy dotąd są ci policjanci:),
    > Marek

    Ci poniżej akurat są z Komendy Głównej Policji, sekcja Ruchu Drogowego.

    Według funkcjonariuszy Komendy Głównej Policji z sekcji Ruchu drogowego:
    Jazda po rondzie nie różni się niczym od jazdy po zwykłym skrzyżowaniu.
    Ponieważ przy wjeździe na rondo nie zmieniamy kierunku jazdy (skręt jest
    wymuszony jedynie geometrią jezdni), więc bezzasadne jest w takim przypadku
    użycie kierunkowskazu.
    Użycie lewego kierunkowskazu może oznaczać tylko i wyłącznie chęć zmiany
    pasa ruchu.

    Bezwzględnie obowiązkowe jest włączenie odpowiednio wcześnie prawego
    kierunkowskazu przed opuszczeniem ronda. Oczywiście zjazd z ronda, o ile
    specyfika i znaki nie pozwalają inaczej, jest możliwy tylko i wyłącznie z
    pasa zewnętrznego.
    Niedopuszczalne jest opuszczanie ronda z pasa wewnętrznego lub środkowego.
    Wg zapewnień policji, zatrzymanie i mandat może nam grozić, jeśli nie
    użyjemy kierunkowskazu przed zjechaniem z ronda lub będziemy chcieli je
    opuścić z innego pasa niż zewnętrzny, należy zwrócić uwagę na fakt, że przy
    zmianie pasa ruchu mamy obowiązek ustąpić pierwszeństwa pojazdowi
    poruszającemu sie swoim pasem ruchu lub znajdujacym się z prawej strony.
    Skrzyżowanie typu rondo nie zmienia tych zasad.

    http://oskduet.pl/nauka-jazdy/jazda-po-rondzie-1

    Oczywiście, jadąc po rondzie należy przestrzegać znaków i sygnałów
    drogowych, jeżeli takie są na rondzie.

  • 284. Data: 2016-02-22 04:49:49
    Temat: Re: Rondo - zawracanie - kierunek
    Od: "Lucenty" <c...@w...pl>

  • 285. Data: 2016-02-22 08:33:21
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Sun, 21 Feb 2016 13:07:16 +0100
    Marek <f...@f...com> wrote:

    > To zależy dotąd są ci policjanci:), z miganiem w lewo też się
    > spotkałem w Poznaniu.

    To żeby Ci utrudnić sprawę, napisze, że zarówno policjanci, jak ten pożal się boże
    szefo ośrodka egzaminacyjnego mają rację ;)

    Wszystko zależy od tego, jakie skrzyżówanie oznaczone C12 mamy na myśli i jak sa
    wymalowane na nim pasy.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 286. Data: 2016-02-22 11:57:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lucenty" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >pasa ruchu.
    >Bezwzględnie obowiązkowe jest włączenie odpowiednio wcześnie prawego
    >kierunkowskazu przed opuszczeniem ronda.

    No coz ... a jesli geometria jezdni jest analogiczna jak na wjezdzie,
    i "wymusza", to migamy czy nie musimy ? :-)

> [...]
    >wyłącznie z
    >pasa zewnętrznego.
    >Niedopuszczalne jest opuszczanie ronda z pasa wewnętrznego lub

    Hm, a jakis cytat z przepisow na poparcie ?
    Chocby zalecenie malowania linii ciaglej w okolicach zjazdu ?

    Oczywiscie nalezy ustapic pierwszenstwa.

> [...]
    >strony.
    >Skrzyżowanie typu rondo nie zmienia tych zasad.

    A przed skretem w lewo nalezy sie zblizyc do srodka lub lewej krawedzi
    jezdni ... przed rondem ?

    >http://oskduet.pl/nauka-jazdy/jazda-po-rondzie-1

    J.

  • 287. Data: 2016-02-22 13:10:44
    Od: <5...@5...131044.invalid> (Tom N)

    Lucenty w

    > Ci poniżej akurat są z Komendy Głównej Policji, sekcja Ruchu Drogowego.

    > Według funkcjonariuszy Komendy Głównej Policji z sekcji Ruchu drogowego:
    > Jazda po rondzie nie różni się niczym od jazdy po zwykłym skrzyżowaniu.

    Hmm, ale skoro nie różni się niczym to znaczy, ze *przed* należy
    zasygnalizować manewr, który zostanie wykonany *na skrzyżowaniu*

    > Oczywiście zjazd z ronda, o ile
    ^^^^^
    > specyfika i znaki nie pozwalają inaczej, jest możliwy tylko i wyłącznie z
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > pasa zewnętrznego.
    > Niedopuszczalne jest opuszczanie ronda z pasa wewnętrznego lub środkowego.

    Te dwa powyższe zdania nie są spójne -- jak całe stanowisko...

    > Wg zapewnień policji, zatrzymanie i mandat może nam grozić, jeśli nie
    > użyjemy kierunkowskazu przed zjechaniem z ronda lub będziemy chcieli je
    > opuścić z innego pasa niż zewnętrzny

    I kolejne niespójne zdanie

    --
    'Tom N'

  • 288. Data: 2016-02-22 14:04:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 22.02.2016 13:10, (Tom N) wrote:

    > Hmm, ale skoro nie różni się niczym to znaczy, ze *przed* należy
    > zasygnalizować manewr, który zostanie wykonany *na skrzyżowaniu*

    A gdzie jest napisane, że masz sygnalizować kierunek w którym zjedziesz
    ze _skrzyżowania_ w stosunku do pozycji przed wjazdem na _skrzyżowanie_
    zamiast sygnalizowania najbliższego manewru? Jeszcze raz powtórzę, że
    moim zdaniem nie ma znaczenia, na skrzyżowaniu, poza skrzyżowaniem, na
    "skrzyżowaniu" z drogą wewnętrzną, na "rondzie", węźle, czy na parkingu
    (z dokładnością, że niektórzy uważają, że jak nie ma strefy ruchu to
    wolna amerykanka" - masz sygnalizować najbliższy manewr. Skąd ten fetysz
    "skrzyżowania"?

    Shrek

  • 289. Data: 2016-02-22 14:21:38
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Mon, 22 Feb 2016 13:10:44 +0100
    <5...@5...131044.invalid> (Tom N) wrote:

    > Hmm, ale skoro nie różni się niczym to znaczy, ze *przed* należy
    > zasygnalizować manewr, który zostanie wykonany *na skrzyżowaniu*

    No nie do końca. :)
    Patrz na wymalowane pasy. Sygnalizujesz jak to tłumaczy Shrek, najbliższy manewr, a
    najbliższy manwer z ronda klasycznego, czyli o ruchu do okoła wyspy i tak
    wymalowanych pasach, to będzie zawsze ruch w prawo, czyli zjazd ze skrzyżowania.

    > Te dwa powyższe zdania nie są spójne -- jak całe stanowisko...

    Bo oni również nie patrzą na wymalowane pasy, tylko wszystkie C12 wrzucają do jednego
    wora ;)

    A co w tym widzisz niespójnego?

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 290. Data: 2016-02-22 14:31:36
    Od: <1...@8...143136.invalid> (Tom N)

    Shrek w

    > A gdzie jest napisane, że masz sygnalizować kierunek w którym zjedziesz
    > ze _skrzyżowania_ w stosunku do pozycji przed wjazdem na _skrzyżowanie_
    > zamiast sygnalizowania najbliższego manewru?

    "5. Kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie sygnalizować
    zamiar zmiany kierunku jazdy"

    Nie wiem, pytaj Lucentego i jego źródeł

    --
    'Tom N'