  • 11. Data: 2013-12-01 21:29:53
    Temat: Re: Rondo? Nie dla idiotów!
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-12-01 11:16, spider pisze:
    37380,Policja_publikuje_film_ku_przestrodze__Tak_kon
    czy.html#CukVid

    W sensie prawnym to jest rondo, ale na tak zwany zdrowy rozum jest to
    zwykłe udupstwo i bubel. Tego typu metodą do niczego nie dojdziemy.
    W ruchu drogowy potrzeba rozwiązań prostych i czytelnych bez
    konieczności doktoryzowania się na szybko z tego, co miał na myśli
    autor. Liczba znaków drogowych często przekracza zdolność percepcji i
    nie ma się co dziwić, że co których kierowca nie zauważy. Wysepkę by
    zauważył.
    Jacek

  • 12. Data: 2013-12-01 22:41:54
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > A nie odwrotnie ? Wysepka ma byc symboliczna, bo wiecej nieuwaznych
    > roztrzaskalo sie o wysepki niz o inne samochody ?

    Wysepki na małych rondach mają być symboliczne by długie pojazdy przejechały

  • 13. Data: 2013-12-01 23:16:54
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    t...
    37380,Policja_publikuje_film_ku_przestrodze__Tak_kon
    czy.html#CukVid

    > A nie odwrotnie ? Wysepka ma byc symboliczna, bo wiecej nieuwaznych
    > roztrzaskalo sie o wysepki niz o inne samochody ?

    Właśnie o to chodzi, żeby rozstrzaskali SIEBIE.
    Wysepka mało ucierpi.

  • 14. Data: 2013-12-01 23:45:27
    Od: Uncle Pete <433koz_remove_it@remove_it_gmail.com>

> [...]
    > autor. Liczba znaków drogowych często przekracza zdolność percepcji i
    > nie ma się co dziwić, że co których kierowca nie zauważy. Wysepkę by

    Ale bez żadnego doktoratu, dlaczego zapierdalał tak, jakby miał
    pierwszeństwo?

  • 15. Data: 2013-12-02 00:33:22
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    W Zgorzelcu na rondzie przy Centrum Plaza wybudowano rondo z taką
    wysepką, że nie widać co jest za nim, a teren dodatkowo przy zjeździe
    opada. Często widzę, jak kierowcy wjeżdżają na rondo, po czym po
    objechaniu jego części dowiadują się, że wyjazd z niego jest
    zablokowany. Po kilku sekundach dojeżdżają z tyłu inne auta i rondo
    stoi. Gdyby było ono o pół metra niższe nie byłoby problemu.
    Spędziłem trochę czasu w UK i wielokrotnie za rondo robiła tam plama
    białej farby w kształcie koła o promieniu kilkunastu, może 20-30cm i
    jakoś wszystko poprawnie funkcjonowało. U nas jak coś nie ma
    wytrzymałości i wielkości powstrzymującej czołg, to oznacza tylko jedno:
    nie nadaje się.
    Piotr

  • 16. Data: 2013-12-02 08:26:16
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-12-01 23:16, Cavallino pisze:

    > Właśnie o to chodzi, żeby rozstrzaskali SIEBIE.
    > Wysepka mało ucierpi.

    Czyli jeszcze lepiej - wysepki z kolczatki?
    Którędy najczęściej jeździsz?

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 17. Data: 2013-12-02 09:27:53
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-12-01 13:44, J.F. pisze:

    > A przeciez gdyby skrecajacy wlasciwie sygnalizowal skret w lewo ...
    > :-)

    Proszę mnie naprostować, jeśli źle mi się wydaje:
    - Na rondzie (SoRO) nie sygnalizuje się zamiaru skrętu w lewo przed
    wjazdem na rondo (np od zachodu na północ).
    - Jedyny powód użycia lewego kierunkowskazu, to zmiana pasa na bardziej
    wewnętrzny.
    - Jeśli na rondzie nie ma wyznaczonych co najmniej 2 pasów, to nie wolno
    wyprzedzać.
    - Sygnalizuje się skręt w prawo przed planowanym zjazdem, głównie po to,
    żeby wjeżdżający na rondo z tego zjazdu nie musiał czekać by mi ustąpić.

    W tym układzie w omawianym przypadku sygnalizowanie lewym kwsk nie
    byłoby uzasadnione, choć w sposób ewidentny pozwoliłoby uniknąć kolizji.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 18. Data: 2013-12-02 12:15:12
    Temat: Re: Re: Rondo? Nie dla idiotów!
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 1 Dec 2013, Cavallino wrote:

    > Użytkownik "WOJO" <s...@a...unknown.hehe> napisał w wiadomości grup
    37380,Policja_publikuje_film_ku_przestrodze__Tak_kon
    czy.html#CukVid

    > Takie ronda nie mają prawa istnieć

    Nigdzie na świecie najlepiej:
    http://www.filmiki.jeja.pl/10543,niemcy-i-rondo.html

    > za tydzien napada śnieg i g.. będzie rondo widać.

    Po coś istnieją znaki pionowe, chyba tabliczka T-6 do tego służy?

    > Ma być rondo - MUSI być wyspa o którą rozstrzaśnie się delikwent próbujący
    > przejechać na wprost.

    A nie szyb kopalniany? Nie byłoby kłopotu ze sprzątaniem ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2013-12-02 12:33:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 2 Dec 2013, sqlwiel wrote:

    > Proszę mnie naprostować, jeśli źle mi się wydaje:
    > - Na rondzie (SoRO) nie sygnalizuje się zamiaru skrętu w lewo przed wjazdem
    > na rondo (np od zachodu na północ).

    ...bo przepis nie dotyczy przejazdu przez skrzyżowanie, a zamiaru
    skrętu (luzem, w oderwaniu od tego gdzie i po czym się skręca)
    lub zmiany pasa (pas ma priorytet).

    > - Jedyny powód użycia lewego kierunkowskazu, to zmiana pasa na bardziej
    > wewnętrzny.

    Dołożyłbym zamiar zaparkowania na wysepce oraz wjazdu pod prąd,
    bo w końcu manewr (również niedozwolony) jednak powinien być
    sygnalizowany :D

    > - Jeśli na rondzie nie ma wyznaczonych co najmniej 2 pasów, to nie wolno
    > wyprzedzać.

    A to z czego ma wynikać?
    http://www.kodeksdrogowy.com.pl/obowiazujace/kodeksD
    rogowyZPrzypisami.html
    +++
    7. Zabrania się wyprzedzania pojazdu silnikowego jadšcego po jezdni:
    [...]
    3) na skrzyżowaniu, z wyjštkiem skrzyżowania o ruchu okrężnym
    lub na którym ruch jest kierowany.
    ---

    > - Sygnalizuje się skręt w prawo przed planowanym zjazdem,

    Tak. Z powodu wyżej (przepis nakazuje sygnalizowanie skrętu)

    > głównie po to, żeby
    > wjeżdżający na rondo z tego zjazdu nie musiał czekać by mi ustąpić.

    Rozważanie celowości przepisu niesie ryzyko zajścia na manowce:
    bazowanie na czyjejś sygnalizacji nie daje pierwszeństwa,
    niestety.
    Literalnie, daje podstawy do zwiększenia czujności pod kątem
    "zaraz zacznie skręcać" :)

    > W tym układzie w omawianym przypadku sygnalizowanie lewym kwsk nie byłoby
    > uzasadnione, choć w sposób ewidentny pozwoliłoby uniknąć kolizji.

    No tak, jak ktoś sygnalizuje zamiar wjazdu pod prąd:
    http://www.youtube.com/watch?v=6GcVN0m2wqI&feature=p
    layer_detailpage#t=12

    ...to z ostrożności procesowej wszyscy cisną hamulce ;)

    ATSD, tu gość twierdzi:
    http://ronda.home.pl/ronda-na-swiecie/niemieckie-ron
    da/
    ...że w Niemczech istnieje wyrażony eksplicite zakaz włączania
    kierunkowskazu przed wjazdem na rondo.
    Ktoś może potwierdzić?

    pzdr, Gotfryf

  • 20. Data: 2013-12-02 13:58:11
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    > ...bo przepis nie dotyczy przejazdu przez skrzyżowanie, a zamiaru
    > skrętu (luzem, w oderwaniu od tego gdzie i po czym się skręca)
    > lub zmiany pasa (pas ma priorytet).

    Twoja interpretacja jest błędna - przepis mówi o zmianie kierunku
    ruchu jak najbardziej i ta ma być sygnalizowana *przed skrzyżowaniem*,
    a takim jest większość rond o których jest dyskusja. Oczywiście możesz
    się z tym nie zgadzać, ale nie naciągaj przepisów do swojej
    interpretacji.

    Art. 22.

    (...)
    5. Kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie sygnalizować
    zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzestać
    sygnalizowania niezwłocznie po wykonaniu manewru.

    Takie są obowiązujące przepisy.