  • 441. Data: 2016-02-29 21:07:39
    Temat: Re: Rondo - zawracanie
    Od: PlaMa <m...@w...pel>

    W dniu 2016-02-26 o 10:21, szerszen pisze:

    > Bzdura. To jest włąśnie utrudnianie ruchu, bo ja jadąc wewnętrznym pasem i chcąc
    zjechać drugim zjadem, musze się zasatanawiać czy kołek po mojej prawej nie jedzie do
    okoła

    Zawsze zmieniając pas musisz się nad tym zastanowić. Podstawy z kursu
    się kłaniają!

  • 442. Data: 2016-02-29 21:16:07
    Temat: Re: Rondo - zawracanie - kierunek
    Od: PlaMa <m...@w...pel>

    W dniu 2016-02-29 o 20:07, (Tom N) pisze:

    > Niepisanej

    Acha...

    > Niepisane

    Acha...

    > Namalowane, oraz ogólne... o obowiązku zajęcia lewego pasa...

    Jakie?! Zwłaszcza jakie oznakowanie nakazuje zajęcie lewego pasa? Aż się
    zaciekawiłem.

    > Na skrzyżowaniu bez A-12 usiłując zjechać "w 3 zjazd" (najczęściej to ten w
    > lewo) zajmujesz pas "najbardziej" prawy?
    > Chyba wiesz co A-12 oznacza, albo dajesz Plamę...

    Znak ostrzegawczy A-12?

  • 443. Data: 2016-02-29 22:45:59
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > to ty idź do lekarza. Albo przesiądź się do taksówki jak jazda cię męczy

    Ciebie nie męczy bo nie ma jak. Nie ma takiej siły by jazda nie męczyła.
    Jazda to nie zabawa w piaskownicy a i ta męczy.

    neelix

  • 444. Data: 2016-02-29 22:49:33
    Temat: Re: Rondo
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    On Sun, 28 Feb 2016 19:19:26 +0100
    "neelix" <a...@w...pl> wrote:

    > Co byś nie napisał to prawy pas jest debest.

    No na pewno, dla tych którzy boją sie C12 z więcej niż jednym pasem to na
    pewno.
    -------------------------

    Kiedyś Ch. Bronson w jednym z filmów serii Death Wish powiedział: ja nie
    boję się broni tylko idiotów z bronią.

    neelix

  • 445. Data: 2016-02-29 23:24:31
    Od: masti <g...@t...hell>

    r...@k...pl wrote:

    > Mon, 29 Feb 2016 08:56:17 +0100, w
    > <2...@t...pl>, szerszen <s...@t...pl>

    > Tak nawiasem, to oznakowanie tego ronda jako soro chyba jest całkowicie
    > zbyteczne :)

    jak większości "rond" w centrum Warszawy
    a mamy takie z zakazem skretu w lewo albo z osobnym światłem do skrętu w
    lewo i do tego jeszcze światłami przed torami tramwajowymi na środku.
    Żeby je objechać wokół to trzeba chyba z 10 razy stać :)

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 446. Data: 2016-02-29 23:27:48
    Od: masti <g...@t...hell>

    neelix wrote:

    > Ciebie nie męczy bo nie ma jak. Nie ma takiej siły by jazda nie męczyła.

    męczy Cię nie jazda a światła

    > Jazda to nie zabawa w piaskownicy a i ta męczy.

    mów za siebie.

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 447. Data: 2016-03-01 08:27:02
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Mon, 29 Feb 2016 17:57:41 +0100
    "Lucenty" <n...@w...pl> wrote:

    > Przecież było wyraźnie pisane o rondzie oznakowanym tylko C-12/A-7,

    Masz na tym wjeździe tylko C12+A7, nawet znaków poziomych nie ma, rozumiem że jesteś
    wróżka i zanim wjedziesz na rondo to parkujesz i oblatujesz je z każdej strony, aby
    sprawdzić jakie ma oznaczenia? ;)

    Zrozum jedno, to jak poruszasz się po "rondzie" zależy od wymalowanych pasów. Samotne
    C12 czy C12+A7 nie daje Ci żadnej informacji o tym czy możesz je zewnętrznym pasem
    objechać w koło czy nie.
    Może dać Ci ewentualne domniemanie, tak jak ja pisałem o geometrii drogi i obwiedni,
    ale pewności nie będziesz miał nigdy. CBDU

    > Weż pod uwagę również to, że są ronda z pasami nieoznaczonymi.

    Przestań się wić i po prostu przyznaj się do błędu :)

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 448. Data: 2016-03-01 08:30:23
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Mon, 29 Feb 2016 21:07:39 +0100
    PlaMa <m...@w...pel> wrote:

    > Zawsze zmieniając pas musisz się nad tym zastanowić. Podstawy z kursu
    > się kłaniają!

    Dlatego się zastanawiam.
    Ale skoro o kursach mówimy, to na kursach również uczą, że jak skręcasz na
    skrzyzowaniu w lewo, ewentualnie na rondzie chcesz pojechać 3 zjazdem to powinieneś
    zająć wewnętrzny pas, a nie zewnętrzny. Rozumiem że wtedy już informacje wyniesione z
    kursów przestają obowiązywać kołków objeżdżających ronda zewnętrznym pasem?

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 449. Data: 2016-03-01 08:32:11
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Mon, 29 Feb 2016 18:20:21 +0100
    <5...@...182021.invalid> (Tom N) wrote:

    > Ten pas bezpośrednio przy wyspie służy wg ciebie do:

    On się po prostu go boi, bo jak raz na niego wjechał, to pół dnia krążył aż ruch
    zelżał ;)

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 450. Data: 2016-03-01 08:33:35
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Mon, 29 Feb 2016 17:56:19 +0100
    "Lucenty" <n...@w...pl> wrote:

    > Nie przeskoczysz tego, że do zjazdu z ronda, zgodnie z przepisami, jest
    > tylko jeden pas, o ile znaki nie wskazują inaczej.

    Nikt tego nie neguje, ale po to jest więcej pasów, aby je zajmować i jechać nimi do
    tych dalszych zjazdów, a nie zajmować tylko zewnętrzny, bo innymi nie potrafi się
    jeździć.

    > Chcesz zapychać rondo ? - twój problem.

    Niestety to ty je zapychasz, jeżdząć do okoła zewnętrznym.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń