  • 431. Data: 2016-02-29 18:15:41
    Temat: Re: Rondo
    Od: <4...@1...181541.invalid> (Tom N)

    Lucenty w
    <news:56d47aa0$0$661$65785112@news.neostrada.pl>:

    > A ty będziesz utrudniał mi wjazd na pas wewnętrzny.

    Taaaa... Na nieturbinowym SORO wjazd na wewnętrzny jest najczęściej
    zabroniony.

    --
    'Tom N'

  • 432. Data: 2016-02-29 18:20:21
    Od: <5...@...182021.invalid> (Tom N)

    Lucenty w

    > Nie przeskoczysz tego, że do zjazdu z ronda, zgodnie z przepisami, jest
    > tylko jeden pas, o ile znaki nie wskazują inaczej.

    Ten pas bezpośrednio przy wyspie służy wg ciebie do:

    a) ruchu pojazdów
    b) dobremu samopoczuciu projektanta SORO
    c) zalerzyna

    --
    'Tom N'

  • 433. Data: 2016-02-29 19:44:02
    Od: "Lucenty" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Lucenty" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "szerszen" <s...@t...pl> napisał w wiadomości

    > A ty będziesz utrudniał mi wjazd na pas wewnętrzny.

    Korekta.
    Powinno być :
    A ty będziesz utrudniał mi zmianę pasa na wewnętrzny.

  • 434. Data: 2016-02-29 19:58:11
    Temat: Re: Rondo - zawracanie - kierunek
    Od: PlaMa <m...@w...pel>

    W dniu 2016-02-25 o 16:12, Shrek pisze:

    > Nie - prawym powinno się co do zasady najdalej do drugiego zjazdu

    Jakiej zasady?

    (choć
    > zdarzają się ronda określone przez kogoś jako "kosmiczne"). Często
    > oznakowanie wręcz "podpowiada" - nie przetłumaczysz - lepiej prawym, bo
    > w razie W w prawie. Co tam że sami prawo łamią:(

    Jeżdżący prawym łamią? Jakie?

    > Czasem to trudno się dziwić, skoro oznakowanie wprost pokazuje, że
    > trzeba zjechać, a pacan twardo napiera prawym dookoła i jeszcze japę
    > drze jaki on pokrzywdzony.

    Jakie oznakowanie (mówimy cały czas o "rondach", prawda?) nakazuje?

  • 435. Data: 2016-02-29 20:07:11
    Od: <5...@9...200711.invalid> (Tom N)

    PlaMa w

    > Jakiej zasady?

    Niepisanej

    > Jeżdżący prawym łamią? Jakie?

    Niepisane

    > Jakie oznakowanie (mówimy cały czas o "rondach", prawda?) nakazuje?

    Namalowane, oraz ogólne... o obowiązku zajęcia lewego pasa...

    Na skrzyżowaniu bez A-12 usiłując zjechać "w 3 zjazd" (najczęściej to ten w
    lewo) zajmujesz pas "najbardziej" prawy?

    Chyba wiesz co A-12 oznacza, albo dajesz Plamę...

    --
    'Tom N'

  • 436. Data: 2016-02-29 20:58:55
    Od: PlaMa <m...@w...pel>

    W dniu 2016-02-26 o 14:17, szerszen pisze:

    > Jak do C12 dochodzą po dwa pasy to i na nich są dwa pasy. Jak kołek na zewnętrznym
    będzie nim jechał najdalej do 2giego zjazdu

    skąd ty wziąłeś ten drugi zjazd? Wyśniłeś go sobie i starasz się to
    teraz promować?

  • 437. Data: 2016-02-29 21:03:02
    Temat: Re: Rondo - zawracanie
    Od: PlaMa <m...@w...pel>

    W dniu 2016-02-25 o 22:23, (Tom N) pisze:

    > To nie ja twierdze, tylko PoRD.

    to najwyżej to cytat z PoRD?

    > Tak, wiem, ze tobie to trudno zrozumieć, zafiksowałes się na zmianie pasa, a
    > nie widzisz, że mógłbys wewnętrznym jechac i umożliwić wjazd - równolegle z
    > tobą - na zewnętrzny pas na kolejnych wlotach innym, czyli 100% spełnienie
    > definicji utrudniania ruchu

    Ba! ktoś już na to wpadł i wymyślił SORO typu turbina. Tam gdzie nie
    zrobili bo nie chcieli/nie mogli/nie pomyśleli trzeba jednak jeździć
    zgodnie z przepisami.

  • 438. Data: 2016-02-29 21:04:31
    Od: PlaMa <m...@w...pel>

    W dniu 2016-02-26 o 10:22, szerszen pisze:

    > Na takiej, że blokujesz zjazd z C12 temu z zewnętrznego pasa, zmniejszasz w ten
    sposób płynność ruchu.

    Jadąc grzecznie, równo i przepisowo swoim pasem utrudnia ruch bo ktoś
    chciałby sobie przejechać przez jego pas?

  • 439. Data: 2016-02-29 21:05:43
    Od: PlaMa <m...@w...pel>

    W dniu 2016-02-29 o 09:02, szerszen pisze:

    > Co ty bredzisz, dziecko?
    > Jeśli obaj wjedziemy na rondo tym samym wjazdem i ja będę chciał zjechać drugim, to
    tobie przyjdzie do głowy zjechanie 3, to będziesz utrudniał mi zjazd ze skrzyżowania.
    Proste i nieskomplikowane. Będziesz utudniał. Zgodnie z przepisami, ale utrudniał.
    Dochodzą dwa pasy, na obwiedni są dwa pasy i należy z nich korzystać, a że ty nie
    potrafisz, to może trzeba jakieś dodatkowe lekcje wziąć.

    Z takim podejściem to wszyscy inni w samochodach, rowerach i połowa
    pieszych podpada pod ten paragraf.

  • 440. Data: 2016-02-29 21:06:21
    Od: PlaMa <m...@w...pel>

    W dniu 2016-02-29 o 18:15, (Tom N) pisze:

    > Taaaa... Na nieturbinowym SORO wjazd na wewnętrzny jest najczęściej
    > zabroniony.

    Oj chyba nie.