  • 331. Data: 2016-02-24 21:31:11
    Temat: Re: Rondo - zawracanie - kierunek
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "J.F."

    >W PoRD pisze, że należy zająć odpowiednie miejsce w zależności od zamiaru
    >w którą stronę się skręci.
    >Jeżeli znasz swój zamiar, będąc przed rondem, to powinienes zająć
    >odpowiedni pas.

    Przyznasz ze glupie i swiadczy o tym, ze przepisy mamy do d* :-)
    (pomijajac oczywiscie te ronda, gdzie przebieg i kierunek pasow jest
    wyznaczony)

    Poza tym - tam tez nie pisze "przed skrzyzowaniem", wiec moze dopiero
    przed zjazdem nalezy zajac odpowiedni ?
    ---
    Tak, należy zjechać na lewy pas ronda, czyli ten wewnętrzny, wykręcić bączka
    i myk zjechać z ronda

  • 332. Data: 2016-02-24 21:32:17
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "J.F."

    >Zastanawia mnie jedno, czemu na siłę staracie się ustalić fakty dla
    >wszystkich C12?

    My/ja to chce jasnych przepisow. Niech sobie beda dowolne, byleby
    byly.

    A nie tak - jeden mowi ze migac w lewo przed wjazdem, drugi ze to
    wykroczenie ...
    ---
    No to musiałby się w tej sprawie wypowiedzieć Sąd Ostateczny, przepraszam
    Najwyższy

  • 333. Data: 2016-02-24 21:42:19
    Temat: Re: Rondo - kierunek
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "J.F."

    >instrukcję srania też potrzebujesz?

    A jest z tego egzamin ?
    ---
    Na minicary nie ma egzaminu. A tym bardziej na piechtochód.

  • 334. Data: 2016-02-24 21:53:25
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "szerszen"

    > Tak , zjeżdżając z ronda skręcasz w prawo wg PoRD.
    > PoRD mówi, że ruch na takim skrzyzowaniu C-12 odbywa się dookoła
    > wyspy/placu, zjazd z ronda to jest zmiana kierunku ruchu.

    Niestety nie jest to prawda i stąd wszystkie problemy.
    Powtórzę do znudzenie, należy zapomnieć o C12 i patrzeć na pasy, to one
    określają zasady ruchu na takich skrzyżowaniach. C12 stawiany jest w polsce
    przynajmniej przed 3 różnymi rodzajami skrzyżowań i na każdym z nich zasady
    ruchu są odmienne.

    > Na skrzyzowaniu rondo drogi nie przecinają się., ani nie ma ICH
    > połączenia.
    > Owszem łączą się, ale z drogą do ruchu okrężnego.

    Wszystko ok, dopóki C12 mamy oznaczone klasyczne rondo, czyli skrzyżowanie o
    ruchu okrężnym, czyli do okoła wyspy z pasami wymalowanymi koliście.
    Ale C12 szczególnie w dużych miastach i duże "ronda" znakowane są zwykłe
    skrzyżowania dróg dwujezdniowych i po środku mają wyspę. Wteduy pasy
    przelatują na wprost i zjeżdzając z takiego ronda, jadąc np na wprost nie
    skręcasz w lewo i nie migasz.
    Dochodzą jeszcze ronda turbinowe, gdzie jeszcze inaczej jest to
    zorganizowane, w zależności od pasa który zajmujesz.

    Także pasy są najważniejsze.
    ---
    Idea słuszna, ale czy pasy mogą być jedynym oznakowaniem ? Niech spadnie
    śnieg albo się oznakowanie zużyje ...

  • 335. Data: 2016-02-24 21:57:00
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Myjk"

    > Nie - ja widze np skrzyzowanie drog dwujezdniowych,
    > potem ktos wymalowal wysepke na srodku ... a potem dolozyl znak C12, i od
    > tego
    > momentu skrzyzowanie zrobilo sie o.r.o, mimo, ze nic sie nie zmienilo
    > :-)

    Właśnie, nic się nie zmieniło, nadal jest to skrzyżowanie. Jedno. Niestety
    niektórzy na siłę zaczynają kombinować i robić z tego "zestaw skrzyżowań",
    jakieś nowe pojęcia wymyślać typu "droga do ruchu okrężnego" wyciągając z
    definicji skrzyżowania "połączenie" albo "rozwidlenie" i "budują" tam sobie
    nowe skrzyżowania...
    ---
    Jaki jest obszar tego skrzyżowania ? Dokładniej gdzie się ono kończy
    zakładając, że zaczyna się znakiem ronda. Jest chyba oczywiste, że bez
    odpowiedniego oznakowania nie da się poruszać po rozległym rondzie bo nie
    wiadomo w ogóle czy się jeszcze na nim jest czy już nie.

  • 336. Data: 2016-02-24 22:09:13
    Od: "Lucenty" <n...@g...pl>

    > Użytkownik "Lucenty" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Chodzilo mi o to, ze jesli geometria zjazdu jest taka sama jak geometria
    > wjazdu,
    > to jesli nie musimy migac na wjezdzie, bo skretu nie ma,
    > to czemu mamy migac na wyjezdzie, skoro skretu tez nie ma ?

    Opuszczając rondo zmieniamy kierunek jazdy. Na rondzie obowiazuje
    kierunek ruchu dookoła, a zjeżdżając zmieniamy kierunek jazdy na w prawo.
    Zamiar takiej zmiany należy zasygnalizować.
    Powyższy opis nie dotyczy rond turbinowych.

    > No, jest, ale tam jest raczej nakaz zblizenia sie do odpowiedniej strony
    > jezdni, wraz z wyjatkami.
    > A nie zakaz skretu ze zlego pasa.

    Jak jest obowiązany zbliżyć się do odpowiedniej strony jezdni
    to automatycznie z tego wynika, że jest obowiązany
    do zajęcia pasa po odpowiedniej strony jezdni.
    Zmiana kierunku jazdy innym pasem będzie wykroczeniem.

    > Niektore to nie jest wystarczajace uzasadnienie :-)

    Ronda z wyznaczonymi pasami do zjeżdzania z ronda, mają
    linie ciągłe w okolicach zjazdu.

    > No coz, zdanie policjanta z drogowki sie liczy troche bardziej niz moje,
    > ale policjant to nie papiez, nieomylny nie jest.
    > Wskaze na zapis w ustawie lub rozporzadzeniu, to znaczy ze tak jest,
    > inaczej to tylko interpretacja :-)

    Jadąc po rondzie, możesz jechać tylko dookoła, albo zmienić kierunek
    jazdy w prawo.
    Dla mądralińskich dodam, że na tej wyspie/placu nie ma parkingu, domu, itd.

    > Poza tym - tam tez nie pisze "przed skrzyzowaniem", wiec moze dopiero
    > przed zjazdem nalezy zajac odpowiedni ?
    >
    > No i zostaje przypadek, ze nie znam. Mam zamiar jechac dookola i
    > wypatrywac stosownego drogowskazu - a wtedy szybko zmienie zamiar :-)
    > A wtedy jeszcze moze sie zdarzyc podprzypadek, ze jezdnia obwodowa ma 2
    > pasy - wiec na ktory powinieniem wjechac i ktorym krazyc ?
    >
    > J.

    Jest napisane, że :
    jeżeli zamierzasz zmienić kierunek ruchu to masz zająć odpowiedni pas
    i zamiar zmiany kierunku ruchu sygnalizować ZAWCZASU i wyraźnie.
    Z tego wynika, że WARUNKOWO możesz zmienić zamiar pod warunkiem
    zachowania szczególnej ostrożności i jeżeli zdążysz ZAWCZASU
    i WYRAŹNIE zasygnalizować, no i znaki i sygnały tego nie zabraniają.

    Nie jest napisane "przed skrzyzowaniem", jest napisane ZAWCZASU.

  • 337. Data: 2016-02-24 22:15:20
    Temat: Re: Rondo
    Od: "Lucenty" <n...@g...pl>

    Użytkownik "re" <r...@r...invalid> napisał w wiadomości

    > A co to jest to C12 ?

    C-12 "ruch okrężny" - jest w rozporządzeniu o znakach i sygnałach
    drogowych.

  • 338. Data: 2016-02-24 22:42:20
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Lucenty"

    =========

    > A teraz odnajdź definicję "szczególna ostrożność"

    A sp...j ! Sam sobie szukaj !
    ---
    Ja ją znam a Ty szafujesz określeniem, którego sensu zdaje się kompletnie
    nie znasz.

  • 339. Data: 2016-02-24 23:01:43
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Lucenty"

    > A co to jest to C12 ?

    C-12 "ruch okrężny" - jest w rozporządzeniu o znakach i sygnałach
    drogowych.
    ---
    Będę o tym pamiętał

  • 340. Data: 2016-02-25 09:19:14
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 24 Feb 2016 19:42:12 -0000 (UTC)
    masti <g...@t...hell> wrote:

    > mrugasz na kazdym zakręcie?

    "zawsze" ;)

    --