  • 651. Data: 2014-12-15 16:55:59
    Temat: Re: Rondo ...
    Od: masti <g...@t...hell>

    k...@g...com wrote:

    > Jeszcze zostało pierwsze pytanie na które nie chcesz udzielić odpowiedzi.
    Przypomnieć to pytanie?

    widać unikasz odpowiedzi na moje jak tylko możesz.

  • 652. Data: 2014-12-15 17:20:16
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 15 grudnia 2014 16:49:32 UTC+1 użytkownik szerszen napisał:

    > Niestety nie prawdą jest jakoby.
    > C12 informuje Cie jedynie o sposobie poruszania się w obrębie
    > skrzyżowania, resztę załatwiają pasy ruchu. Zjeżdząjąc z wewnętrznego,
    > obowiązują Cię normalne przepisy o zmianie pasa ruchu, C12 z nich nie
    > zwalnia.
    >
    > --
    > pozdrawiam
    > szerszen
    Jakie to są te normalne przepisy o zmianie pasa na rondzie?

  • 653. Data: 2014-12-15 17:47:51
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 15 grudnia 2014 16:56:21 UTC+1 użytkownik masti napisał:

> [...]
    > mst <at> gazeta <.> pl
    > "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    > -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

    Pierwszy zacząłem zadawać pytanie. Jeśli przyjąłeś się na tą grę to domyślnie
    zaakceptowałeś zasadę że ja pytam a Ty odpowiadasz. Najpierw ustalmy jedno, później
    jak będzie potrzeba zaczniemy drążyć Twój temat.

  • 654. Data: 2014-12-15 22:25:22
    Temat: Re: Rondo .. zamiar skrętu.
    Od: "Jankol" <b...@w...pl.pl>

    > Sat, 13 Dec 2014 06:59:08 +0100, Jankol

    > Mają.

    > JEST NAPISANE, że należy się ustawić przed zmianą kierunku.
    > sam zjazd ze skrzyżowania (konkretnie z obszaru skrzyżowania)
    > NIE JEST zmianą kierunku.

    Zjazd z ronda JEST zmianą kierunku, bo
    jadę wokół ronda i teraz mam wybór : albo jechać dalej dookoła (jeden kierunek),
    albo skręcić w prawo (drugi kierunek), czyli jest zmiana kierunku ruchu.
    Nie jadę dalej dookoła, tylko jadę w prawo.

    > Co jest dla ciebie niejasnego w słowie OBOWIĄZANY?

    Wszystko jest jasne.

    > Słowo *SKRĘT* jest synonimem i skrótowcem frazy ZMANA KIERUNKU JAZDY, i nie
    > odnosi się SKRĘCANIA kierownicą.
    > Myjk

    Świetnie, to teraz zastosuj to do jazdy po rondzie zgodnie z art. 22 PoRD.

  • 655. Data: 2014-12-15 22:25:35
    Od: "Jankol" <b...@w...pl.pl>

    > Bledne wnioskowanie.
    > mk4

    Bo ??
    Uzasadnij na podstawie PoRD.

  • 656. Data: 2014-12-15 22:25:57
    Temat: Re: Rondo, zmiana kierunku.
    Od: "Jankol" <b...@w...pl.pl>

    > Sat, 13 Dec 2014 07:03:31 +0100, Jankol

    > Nie jest, podobnie jak nie jest zmianą kierunku sam zjazd ze skrzyżowania
    > "kwadratowego".

    "zjazd" to jest skrót myślowy. Chodzi o cały manewr zmiany kierunku,
    czyli końcówka jazdy wokół ronda po pasie zewnętrznym, skręt w prawo
    i początek jazdy po drodze odchodzącej od ronda.
    Tak samo jest na skrzyżowaniu kwadratowym, tylko zamiast pasa zewnętrznego
    jest pas po prawej stronie jezdni i nie występuje wyraz "rondo".

    > To jest twoja imaginacja, ponieważ zamiast uznać rondo za skrzyżowanie,
    > tobisz z niego drogę i parę niezależnych skrzyzowań przy wjazdach/zjazdach.

    Mnie w niczym nie przeszkadza to, że rondo jest skrzyżowaniem.
    Tylko ty nie chcesz zauważyć tego, że rondo jest to skrzyżowanie na którym
    ruch odbywa się wokół wyspy, lub placu, czyli jest ustalony
    kierunek ruchu - dookoła.

    > A to się kłóci nie tylko z definicjami w PORD, ale także w załącznikach.
    > Przy okazji, odnalazłeś już interesujacy fragment? Jakie masz wnioski?

    Jeżeli dysponujesz jakimiś dowodami w sprawie, to chętnie się zapoznam.

    > Przy zjeździe ze skrzyzowania nie ma zmiany kierunku, jest to końcowy
    > element manewru zmiany kierunku na skrzyżowaniu.
    > Myjk

    O tym już pisałem, ale powtórzę :

  • 657. Data: 2014-12-15 23:20:47
    Temat: Re: Rondoprostowacz .... turbinowe i klasyczne.
    Od: "Jankol" <b...@w...pl.pl>

    ps.com...

    > Jeśli rondo turbinowe wymusza dla pasa zewnętrznego zjazd pierwszym zjazdem albo
    konieczność zmiany pasa na wewnętrzny i daje > bezkolizyjny zjazd z pasa środkowego
    to znaczy że tak należy zachowywać się na każdym rondzie. Amen

    Na klasycznym rondzie C-12 A-7, jeżeli ktoś już uprze się zjechać z pasa wewnętrznego
    to musi ustąpić pierwszeństwa jadącemu dookoła pasem zewnętrznym.
    Z ronda turbinowego faktycznie można zjechać bezkolizyjnie z pasa wewnętrznego
    o ile znaki zezwalają.

  • 658. Data: 2014-12-15 23:37:24
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 15 grudnia 2014 23:21:08 UTC+1 użytkownik Jankol napisał:
> [...]
    > to musi ustąpić pierwszeństwa jadącemu dookoła pasem zewnętrznym.
    > Z ronda turbinowego faktycznie można zjechać bezkolizyjnie z pasa wewnętrznego

    A na turbinowym jak chce zjechać z wewnętrznego to co ma zrobić?

  • 659. Data: 2014-12-15 23:39:18
    Od: masti <g...@t...hell>

    k...@g...com wrote:

> [...]
    to znaczy że tak należy zachowywać się na każdym rondzie. Amen

    > A na turbinowym jak chce zjechać z wewnętrznego to co ma zrobić?

    na turbinowym to nie ma wenętrznego. OD tego trzeba zacząć.
    Jechać tak jak prowadzą pasy.

  • 660. Data: 2014-12-15 23:41:39
    Temat: Re: Rondoprostowacz ... turbinowe, klasyczne.
    Od: "Jankol" <b...@w...pl.pl>

    ps.com...
    W dniu niedziela, 14 grudnia 2014 21:39:10 UTC+1 użytkownik P.B. napisał:

> [...]
    2m/data=!3m1!1e3?hl=pl

    > Chyba ślepy jesteś jak nie widzisz oznakowania na tym rondzie.

    Wyszło na to, że to ty jesteś ślepy, bo nie widzisz oznakowania pionowego.

    > Może być oznakowanie niezwykle trwałe ale nie ma gwarancji że będzie czytelne w
    każdych warunkach. O 17 było turbinowe.O 17 15 > zaczął padać śnieg i zasłonił w
    przeciągu 15 minut oznakowanie. Według Ciebie takie zasypane rondo stanie się zwykłym
    rondem
    > które można objeżdżać po zewnętrznym pasie? A o 19 uprzątnęli śnieg i znowu jest
    według Ciebie turbinowe? Otóż nie.

    Rondo turbinowe zostało zasypane śniegiem, piachem, wylała się na niego cysterna
    farby i zastygła,
    parę gruszek betonu zderzyło się i wylało,
    ale ono jest nadal turbinowe, bo nikt i nic nie wyrwało oznakowania pionowego
    dotyczącego pasów.

    > zasada nie objeżdżania każdego ronda po zewnętrznym pasie. Zgodnie z tą zasadą
    najpierw policjanci z artykułu zaproponowali
    > mandat temu co objeżdżał. Ten się nie zgodził i sprawa trafiła do sądu. Sąd powołał
    biegłego który również stwierdził że jest wina
    > tego co objeżdżał.

    Jakieś bzdury wypisujesz. Winny, bo objeżdżał pasem zewnętrznym zwykłe,
    klasyczne rondo C-12 A-7 ???
    Link do orzeczenia sądu poproszę.