eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRola auta USA vs Europa › Re: Rola auta USA vs Europa
  • Data: 2010-12-23 12:52:21
    Temat: Re: Rola auta USA vs Europa
    Od: "kml" <f...@g...lp> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "..:maniek:.." <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:2de1.00000099.4d132f69@newsgate.onet.pl...
    > >Jak na
    >> europejskie warunki to ichnie silniki maja malo mocy w stosunku do
    >> pojemnosci.
    >
    > no i chyba tu sie konczy twoja wiedza nt silnikow:-) jakbys troche
    > poczytal to
    > bys wiedzial ze glowny parametr silnika to moment a nie moc! wolno
    > obrotowe
    > amerykanskie V-ki sprzezone z automatem maja to siebie ze wbijasz D,
    > dodajesz
    > gazu i albo ruszasz dostojnie i masz 700obr/min na obrotku albo depniesz
    > troche
    > wiecej i na obrotomierzu masz juz jakies 1,5-2 kobr, a kola targaja
    > asfalt. Te
    > samochody sa calkiem inne niz europejskie econoboxy! do dynamicznej jazdy
    > nie
    > trzeba krecic silnika na ponad 5tys! przewaznie wystarczy na 2,5-3 zeby
    > zostawic wiekszosc econoboxow na starcie ze swiatel z tylu - ale nie o to
    > tu
    > chodzi!!! chodzi o to by silnik wolno sobie pyrkal 1300obr, a ty sobie
    > suniesz
    > z predkoscia 120-130 przy milym bulgocie z tlumika i mimo duzej pojemnosci
    > spalaniem rzedu 9-10litrow...i ja za to lubie te samochody! no i za
    > rewelacyjny
    > stosunek jakosci i wyposazenia do ceny - tego econoboxy chyba nigdy nie
    > beda
    > mialy ;-)

    Nowa generacja silników gdzie moment jest niezależny od mocy? :)

    Rabunkowa gospodarka stanów pozwala im na to żeby mieć duże zasoby ropy a
    więc i tanie paliwo. Skoro waha jest tania to moze być i duży silnik a skoro
    duży silnik to i buda może być duża co by było wygodnie wozic dupsko. Jestem
    ciekaw jak by wyglądał rynek samochodowy w stanach gdyby ceny paliwa były
    takiej jak w EU.

    W Europie są nie tylko econoboxy a porównywanie przeciętnego europejczyka z
    przeciętnym amerykańcem nie jest w zaden sposób miarodajne. Bierzesz
    najtańszy samochód z USA i najtańszy z EU i co? Nic, nie ta wielkość, nie ta
    pojemność etc. Począwszy od spalania, które w tej chwili jest ustalone dla
    nowego samochodu, że powino wynosić nie więcej niż 15l/100km w USiA (OIDP).
    Następna kwestia to ciągła SZYBKA jazda. Dziwnym trafem właściciele samochód
    amerykańskich mówią o tym, że "to nie są samochody do szybkiej jazdy"
    Spalanie to jedna sprawa natomiast jeszcze ważniejsza jest podatność na
    gwałtowne zmiany kierunku. Prosto po równej drodze to praktycznie wszystko
    co jest sprawne technicznie jeździ dobrze.

    W Polsce myśląc o samochodzie z USA wszyscy widzą 4.0 V6 podczas gdy osoby,
    które tam reguralnie jeżdzą mówią, że coraz więcej widać samochód w stylu
    yarisa.

    W Amerykańskich samochodach podoba mi się to, że sa naprawde DUŻE co ma
    swoje zalety ale czy chciałbym taki mieć na codzień? Raczej nie :) Nie mój
    klimat. Myślałem kiedyś nad jakimś tam samochodem z USiA ale specyfikacja mi
    nie leżała a innych nie było i po sprawie.

    --
    pozdrawiam
    kml

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: