-
Data: 2010-12-23 12:52:21
Temat: Re: Rola auta USA vs Europa
Od: "kml" <f...@g...lp> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
Użytkownik "..:maniek:.." <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:2de1.00000099.4d132f69@newsgate.onet.pl...
> >Jak na
>> europejskie warunki to ichnie silniki maja malo mocy w stosunku do
>> pojemnosci.
>
> no i chyba tu sie konczy twoja wiedza nt silnikow:-) jakbys troche
> poczytal to
> bys wiedzial ze glowny parametr silnika to moment a nie moc! wolno
> obrotowe
> amerykanskie V-ki sprzezone z automatem maja to siebie ze wbijasz D,
> dodajesz
> gazu i albo ruszasz dostojnie i masz 700obr/min na obrotku albo depniesz
> troche
> wiecej i na obrotomierzu masz juz jakies 1,5-2 kobr, a kola targaja
> asfalt. Te
> samochody sa calkiem inne niz europejskie econoboxy! do dynamicznej jazdy
> nie
> trzeba krecic silnika na ponad 5tys! przewaznie wystarczy na 2,5-3 zeby
> zostawic wiekszosc econoboxow na starcie ze swiatel z tylu - ale nie o to
> tu
> chodzi!!! chodzi o to by silnik wolno sobie pyrkal 1300obr, a ty sobie
> suniesz
> z predkoscia 120-130 przy milym bulgocie z tlumika i mimo duzej pojemnosci
> spalaniem rzedu 9-10litrow...i ja za to lubie te samochody! no i za
> rewelacyjny
> stosunek jakosci i wyposazenia do ceny - tego econoboxy chyba nigdy nie
> beda
> mialy ;-)
Nowa generacja silników gdzie moment jest niezależny od mocy? :)
Rabunkowa gospodarka stanów pozwala im na to żeby mieć duże zasoby ropy a
więc i tanie paliwo. Skoro waha jest tania to moze być i duży silnik a skoro
duży silnik to i buda może być duża co by było wygodnie wozic dupsko. Jestem
ciekaw jak by wyglądał rynek samochodowy w stanach gdyby ceny paliwa były
takiej jak w EU.
W Europie są nie tylko econoboxy a porównywanie przeciętnego europejczyka z
przeciętnym amerykańcem nie jest w zaden sposób miarodajne. Bierzesz
najtańszy samochód z USA i najtańszy z EU i co? Nic, nie ta wielkość, nie ta
pojemność etc. Począwszy od spalania, które w tej chwili jest ustalone dla
nowego samochodu, że powino wynosić nie więcej niż 15l/100km w USiA (OIDP).
Następna kwestia to ciągła SZYBKA jazda. Dziwnym trafem właściciele samochód
amerykańskich mówią o tym, że "to nie są samochody do szybkiej jazdy"
Spalanie to jedna sprawa natomiast jeszcze ważniejsza jest podatność na
gwałtowne zmiany kierunku. Prosto po równej drodze to praktycznie wszystko
co jest sprawne technicznie jeździ dobrze.
W Polsce myśląc o samochodzie z USA wszyscy widzą 4.0 V6 podczas gdy osoby,
które tam reguralnie jeżdzą mówią, że coraz więcej widać samochód w stylu
yarisa.
W Amerykańskich samochodach podoba mi się to, że sa naprawde DUŻE co ma
swoje zalety ale czy chciałbym taki mieć na codzień? Raczej nie :) Nie mój
klimat. Myślałem kiedyś nad jakimś tam samochodem z USiA ale specyfikacja mi
nie leżała a innych nie było i po sprawie.
--
pozdrawiam
kml
Następne wpisy z tego wątku
- 23.12.10 13:50 Mario
- 23.12.10 13:52 Mario
- 23.12.10 16:03 Jakub Witkowski
- 23.12.10 16:08 Jakub Witkowski
- 23.12.10 17:05 kamil
- 23.12.10 18:07 JAM
- 23.12.10 18:19 JAM
- 23.12.10 18:22 kml
- 23.12.10 18:28 kml
- 23.12.10 18:29 kml
- 23.12.10 18:33 kml
- 23.12.10 19:37 Mario
- 23.12.10 19:51 kml
- 23.12.10 22:12 Marynarz
- 23.12.10 22:14 Marynarz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- znalazłem samochód ;)
- Pierwszeństwo łamane
- zamek
- W-wa naklejki wjazd do centrum
- 1250 euro za rezygnacje z posiadania samochodu
- poszedł na czerwonym i uderzył w motur
- Tesla to wóz dla mnie
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- A co mnie to koooorwa obchodzi?
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
Najnowsze wątki
- 2024-07-02 Realme 7 Na co zmienić?
- 2024-06-27 Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- 2024-07-02 znalazłem samochód ;)
- 2024-07-02 Pierwszeństwo łamane
- 2024-07-02 zamek
- 2024-07-02 Akumulatory VRLA
- 2024-07-03 Białystok => Inżynier DevOps Conexa First (Kontraktor) <=
- 2024-07-03 MĂźnchen => Test Development Engineer (m/w/d) <=
- 2024-07-03 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-07-03 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-07-02 Kraków => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-07-02 Poznań => Senior React Native Developer <=
- 2024-07-02 Rzeszów => Frontend Developer (React) <=
- 2024-07-02 Warszawa => Fullastack (Java) Developer <=
- 2024-07-02 reparacje