  • 1. Data: 2010-03-13 08:25:51
    Temat: Rodzaj aparatu
    Od: "Izabela" <i...@o...pl>

    Witam,
    planuję zakup aparatu cyfrowego tak do 2000zł. Aparat głównie będę
    wykorzystywała na wakacjach, uroczystościach rodzinnych lub w pracy (jestem
    nauczycielem). Zależy mi bardzo na dobrej jakości zdjęć. Bardzo proszę o
    podpowiedź na jakie aparaty powinnam zwrócić uwagę bądź czym się kierować przy
    wyborze aparatu.

    Pozdrawiam Iza

  • 2. Data: 2010-03-13 08:40:08
    Temat: Re: Rodzaj aparatu
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Izabela pisze:
> [...]
    > podpowiedź na jakie aparaty powinnam zwrócić uwagę bądź czym się kierować przy

    Fotograf robi zdjęcia (dobrej luj złej jakości). Chcesz się uczyć i
    rozwijać w tym względzie, czy tylko wciskac spust? To determinuje wybór.

  • 3. Data: 2010-03-13 09:16:11
    Od: "Stan.Matyska" <k...@y...com>

    On 13 Mar, 09:25, "Izabela" <i...@o...pl> wrote:
> [...]
    > podpowiedź na jakie aparaty powinnam zwrócić uwagę bądź czym się kierować przy

    Polecam np. cos takiego:

    http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=17
    0455423991&ssPageName=STRK:MESELX:IT

    ..czyli Nikon D90. Mam z obiektywem Tamrona 17-50 z switlem 2,8.
    Latwy w osludze, a zarazem ma dosc duzy potencjal (wysokie uzywalne
    ISO. Jest stosunkowo lekki. Sama przyjemnosc w uzywaniu.
    Pozdrawiam cieplo, bo zimy mam dosyc.

  • 4. Data: 2010-03-13 09:19:20
    Od: "Izabela" <i...@o...pl>

    > Fotograf robi zdjęcia (dobrej luj złej jakości). Chcesz się uczyć i
    > rozwijać w tym względzie, czy tylko wciskac spust? To determinuje wybór.

    Faktycznie nie ujęłam tego w swoim liście a więc dodaje: chcę się uczyć i
    rozwijać w tym kierunku

  • 5. Data: 2010-03-13 09:25:43
    Od: Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    Izabela pisze:
    > uroczystościach rodzinnych lub w pracy (jestem
    > nauczycielem). Zależy mi bardzo na dobrej jakości zdjęć.

    Czyli zdjęcia w pomieszczeniach. W takich warunkach większość (jak nie
    wszystkie) zdjęcia początkujących, są zepsute technicznie przez brak
    umiejętności wykorzystania światła które jest. Aparaty nie patrzą jak
    oczy, "lubią" dużo światła i zamiast kombinować, najprościej mu je dać.
    Automatyka aparatu z pustego nie naleje i ze "standardowego" podejścia
    "wyceluj i naciśnij guzik" wychodzą są z reguły brązowe, poruszone,
    nieostre, zaszumione bohomazy. Jeśli natomiast ktoś zadecyduje o
    wykorzystaniu miniaturowej wbudowanej lampki, dostanie płasko oświetlony
    pierwszy plan i czarną otchłań tła. Proponuję zatem aparat dowolny, ale
    taki który ma możliwość podłączenia lampy i zestaw zakupić aparat +
    lampa błyskowa z odchylanym palnikiem.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 6. Data: 2010-03-13 12:46:27
    Od: TomekM <t...@g...com>

> [...]
    > podpowiedź na jakie aparaty powinnam zwrócić uwagę bądź czym się kierować przy

    Do 2000 zł to bym polecił Nikona D3000 z obiektywem 18-105mm,
    lub Canona D450 z obiektywem 18-55 IS.
    Nikon ma trochę dłuższy zoom i obiektyw robi ostre fotki w całym
    zakresie ogniskowych.
    Canon jest za to ciut mniejszy.
    Przykładowe fotki wybierz opcję "recent" wtedy są bardziej "normalne"
    a nie najlepsze:
    http://www.flickr.com/cameras/canon/eos_digital_rebe
    l_xsi/
    http://www.flickr.com/cameras/nikon/d3000/

    Jak możesz nieco przekroczyć tę kwotę to jeszcze fajny jest Nikon
    D5000.
    http://www.flickr.com/cameras/nikon/d5000/
    Daje on o oczko lepsze zdjęcia gdy jest ciemniej i używa się wyższych
    czułości.
    Do zdjęć w pomieszczeniach dobrze by było mieć zewnętrzną lampę.

  • 7. Data: 2010-03-13 15:47:39
    Od: "Norbert" <...@h...spam>

    Pentax K-x , nic lepszego w tej cenie. Oprocz zdjec ladne filmy nakreci.
    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2010-03-13 16:23:56
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Norbert pisze:
    > Pentax K-x , nic lepszego w tej cenie. Oprocz zdjec ladne filmy nakreci.
    > Pozdrawiam

    + korekta ekspozycji na minimum +0,3EV, ale lepiej na +0,5EV i wtedy
    zdjęcia nie będą zaszumione. Przeważnie szumy są wynikiem
    niedoświetlenia zdjęcia (światłomierze cyfrowych aparatów mają skłonność
    do "chronienia" świateł, czyli unika prześwietlenia), a nie słabości
    matrycy. Mam zdjęcia z przeciętnego pod względem szumów (w chwili
    obecnej) Pentaksa K7 i jak jest dobrze naświetlone to do 2500ISO jest
    całkiem dobre, a nawet bardzo dobre dla osób, które nie wiedzą, czego na
    zdjęciu szukać ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 9. Data: 2010-03-13 16:33:29
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Paweł W. pisze:
    > Pentaksa K7 i jak jest dobrze naświetlone to do 2500ISO jest
    > całkiem dobre, a nawet bardzo dobre dla osób, które nie wiedzą, czego na
    > zdjęciu szukać ;)

    Gdzie te czasy kiedy 400 iso wystarczało...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 10. Data: 2010-03-13 20:30:19
    Od: "Piotr" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Izabela" <i...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > podpowiedź na jakie aparaty powinnam zwrócić uwagę bądź czym się kierować

    Chłopaki się znowu rozszaleli... :-) I napolecali... :-)
    Każdy kompakt w tej cenie będzie dobry, wybierz ten, ktory ci się spodoba i
    będzie dobrze leżał w ręce, albo (i) torebce.
    Bo, w sumie, rozmiar ma znaczenie całkiem niebagatelne.
    Mnie się bardzo podoba Canon G11, świetny aparacik.
    Piotr