eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaRobienie sobie odbitek ze zdjęć znanych fotografów - czy to się dzieje naprawdę?Re: Robienie sobie odbitek ze zdjęć znanych fotografów - czy to się dzieje naprawdę?
  • Data: 2013-09-07 15:13:08
    Temat: Re: Robienie sobie odbitek ze zdjęć znanych fotografów - czy to się dzieje naprawdę?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> writes:

    > Ale pisząc swoja uwagę miałem na myśli codzienną praktykę milionów
    > młodych internautów - kiedyś oprócz praw autorskich istniała bariera
    > fizycznego nośnika, np. płyty gramofonowej. Zatem samo podjęcie próby
    > naruszenia praw autorskich wymagało mnóstwa czasu i zachodu, a w tym
    > czasie mogła się pojawić refleksja nt. praw autorskich (i w efekcie
    > np. kupno oryginalnej płyty w sklepie - w rezultacie np. takie czysto
    > jazzowe "Take Five" mogło się sprzedać w milionach egzemplarzy).

    No ale jakiego naruszenia praw autorskich? Przecież także teraz masz
    prawo skopiować sobie płytę (nie będąc jej właścicielem) i słuchać kopii
    do woli. Podobnie oczywiście z plikiem np. MP3.

    > Dzisiaj czas od powstania ochoty do wykonania pobrania czegoś
    > z Internetu jest liczony w sekundach, stąd coraz częściej osób wykazuje
    > postawę, że wszystko za darmo się należy.

    Czy "należy" to ja nie wiem, ale prawo tego nie zabrania. Niektórzy
    producenci umieszczali na swoich płytach (nieprawdziwe) informacje
    jakoby zabraniało, sami zostali za to ukarani.
    --
    Krzysztof Hałasa