eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaRobienie sobie odbitek ze zdjęć znanych fotografów - czy to się dzieje naprawdę? › Re: Robienie sobie odbitek ze zdjęć znanych fotografów - czy to się dzieje naprawdę?
    From: qrt <...@i...jakis>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Robienie sobie odbitek ze zdjęć znanych fotografów - czy to się
    dzieje naprawdę?
    Date: Thu, 5 Sep 2013 13:09:29 +0200

    Dnia Thu, 5 Sep 2013 12:21:59 +0200, Mariusz [mr.] napisał(a):

    > "qrt" <...@i...jakis> wrote:
    >
    > [...]
    >

    > Niektóre są sprzedawane jako wysokorozdzielcze skany na płycie,
    > ot chociażby tu:
    > http://www.reagan.utexas.edu/archives/photographs/le
    aders.html
    > ale to w sumie niezwykle rzadki wyjątek i praktycznie nie dotyczy tzw.
    > sztuki, gdzie mamy do czynienia ze skanami 500px albo dużymi
    > reprodukcjami gotowych odbitek.

    no i na co to komuś kto chce poprostu powiesić na scianie ładną fotkę :D

    > Mocna i "powieszalna" IMHO jest też kreacja Gurskiego Rhein II:
    > http://www.salvatorealtobelli.it/ecco-la-fotografia-
    piu-pagata-della-storia/

    powiem szczerze iż kompletnie nie trafia to do mnie.
    Prosta geometryczność formy to zdecydowanie za mało dla mnie.
    Przypomina mi to twory adeptów fotografii pokazywane w galeriach na
    zakończenie kursu.
    Fascynacja geometrią lini energetycznych, słupami wysokiego mapięcia,
    torami kolejowymni czy drogami.
    W dodatku jest to fotka manipulowana.
    IMO jest to równie (bez)wartościowe jak twory konceptualistów 100 lat po
    Duchampie.

    Natomiast jesli chodzi o medialne ostatnimi czasy fotografie to trafia do
    mnie np to.
    http://www.swiatobrazu.pl/zdjecie/artykuly/329658/ma
    rcin-ryczek.jpg
    (2048x1137 pixeli - można zrobić całkiem sporą odbitkę jak ktoś chce :D )

    > BTW od BTW: W sumie wszystkie najdroższe zdjęcia świata są
    > kreacjami. Wniosek z tego taki, że uzyskały swą cenę ze względu na
    > jakość i konsekwentność kreacji, a nie z powodu "sztuki
    > fotograficznej" - nie ma się co łudzić. ;)

    sprawa jasna. Nikt przecież nie wiesza na scianie obrazu dlatego ze to olej
    czy pastele, ale dlatego ze sie mu on podba.